sa
door saskiasiekman Apr 1, 2013 om 18:24
Computers & telefonie

Leentoestel Vodafone

Ik zal bij het begin beginnen. Ik heb in Oktober 2012 een iphone5 abbonement afgesloten bij Belcompany icl verzekering bij Vodafone. Zo,n twee weken geleden kwam ik erachter dat het toestel niet goed meer opladen,dus aangeboden (via verzekering)bij Dynafix repair. Ook kreeg ik direct een soort gelijk toestel en bruikleen dat ik gewoon kon bellen etc,maar nu komt het: Ik zat aan tafel met mijn leentoestel van Vodafone en per ongeluk viel er wat thee op het toestel en doet nu helemaal niets meer. Ik heb daar keurig direct melding van gemaakt bij vodafone op 30-03-2013,ik kreeg als andwoord SORRY mevrouw maar daar bent u NIET voor verzekerd,dus zodra wij dat toestel defect terug krijgen,krijgt u van ons de rekening van 730,29 (toestelprijs)op u deurmat vallen en zult de gehele rekening moeten betalen!!!.Nu dat pik ik natuurlijk niet,want dan had er duidelijk vermeld moeten worden door vodafone per brief of etc etc dat een leentoestel NIET verzekerd is of hun daarvoor. Ik heb niet voor niets bij mijn eigen iphone5 een dure verzekering afgesloten,dus als ik had geweten dat een leentoestel NIET verzekerd was,had ik natuurlijk NOOIT een leentoestel van Vodafone aangenomen en zolang de reperatie duurt wel een prepaid aangeschaft voor nog geen 20,00!! Ik zal dit probleem en mijn verhaal ook doen bij kassa en de consumentenbond,want dit kan en mag niet,en ben er verlopig ook niet klaar mee!!
Gewenste oplossing
Hopende dat Vodafone eerder met een oplossing komt voor dat ik zelf verdere stappen zal gaan ondernemen. Ik eis vrijstelling van betaling door nalatigheid van Vodafone om niet duidelijk te vermelde dat een leentoestel NIET verzekerd is!! Ik zal iedereen op de hoogte houden!! Mvr Groet Fam Siekman klantnummer 367022784 VODAFONE

3988 22 Rapporteer

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 2, 2013 om 11:12
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste saskiasiekman,

Wat een vreselijke situatie. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is aangezien je, om dit te voorkomen, een verzekering hebt afgesloten.
De verzekering, reparatiedienst en Vervangend Toestel Service zijn andere bedrijven in samenwerking met Vodafone. De levering van de leenbox wordt uitgevoerd door de VTS Serviceverlener, dit is een bedrijf wat Vodafone hiervoor heeft ingehuurd.
De verzekering (een derde bedrijf) heeft alléén jouw toestel, behorende bij je Vodafone abonnement, met specifiek IMEI nummer verzekerd. De telefoon van de VTS Serviceverlener is dus niet verzekerd. Deze voorwaarden zijn beschreven in de Algemene Voorwaarden van de Vervangend Toestel Service: http://www.vodafone.nl/Vodafone/pdf/Vodafone_voorwaarden_Vervangend_toestel_service.pdf Artikel 9.

Ik kan helaas verder niks voor je betekenen. Je kunt contact opnemen met je verzekering of klachten met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst VTS kunnen in eerste instantie telefonisch gemeld worden op telefoonnummer +31 (0)45 750 1515. Mocht de klacht niet naar tevredenheid worden opgelost dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij: Vodafone, afdeling Special Services, Postbus 1500, 6201 BM Maastricht.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

Met vriendelijke groet,

Mitch
24/7 Web Care Crew

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 3, 2013 om 12:06
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste saskiasiekman,

Wanneer je gebruik maakt van een product of dienst, dan heeft de klant ook een eigen verantwoordelijkheid wanneer zij hierover meer willen weten. De Algemene Voorwaarden behorende bij de diensten waar jij gebruik van hebt gemaakt, worden door ons beschikbaar gesteld en zijn dus publiekelijk in te zien. Wanneer je deze wilt inzien, is dat dus mogelijk. Zoals mijn collega al aangeeft kunnen wij in deze niets voor je betekenen en verzoeken je klacht neer te leggen bij de daarin gespecialiseerde afdeling. Daarnaast wil ik je in verband met privacy vragen om de naam van de medewerker uit je bericht te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Chantal
Vodafone 24/7 Web Crew

sa
door saskiasiekman - Apr 3, 2013 om 15:17
8 Antwoorden / 1 Vragen

Chantal ik stop hier met de webcare hierover discussies te voeren.

Want jullie zijn namelijk niet bevoegd om mij of andere gedupeerde klanten van VODAFONE een zinnige andwoord te kunnen of MOGEN geven!! (op internet te vinden)
Ik heb al contact met de hogere hand van oa Vodafone per telefoon en per mail en brief en via social media.

Want nogaals DUIDELIJKHEID voor dat er iets aangekocht,geleend etc wordt moet er DUIDELIJK vermelde voorwaardes zichtbaar zijn of op gewezen worden.
BV als ik een tv koop of lease staat, en word er ook DUIDELIJK vermeld hoelang en waar je garantie op hebt.
Zelfs als je iets bij wehkamp besteld zit er een papier bij aflevering pakket met voorwaardes!!
Dus van zo,n zogenaamd respectabel bedrijf als VODAFONE verwacht je niets minder!!

Maar nogaals het zal goed komen......daar zijn wij niet bang voor!!

mvr Fam Siekman (niks te verbergen dus naam en toenaam mag je melden)

sa
door saskiasiekman - Apr 3, 2013 om 18:45
8 Antwoorden / 1 Vragen

Mitch

Ook contact al gehad vandaag voor al de derde x met Dynafix die jullie in hebben gehuurd en mij ook weer naar verwezen en ook zal ik hun aansprakelijkheid stellen voor het niet melden van de voorwaardes en ook de voorwaardes waren NIET terug te vinden in de leenbox die ik uitgereikt heb gekregen van het leentoestel die de koeriersdienst van dynafix repair mij heeft uitgeleend.
Ze zouden kijken of ze voor een oplossing voor mij konden vinden, en waren ook erg meelevend (wat ik tot nu toe niet kan zeggen over VODAFONE, maar wacht het eerst maar af of ze daadwerkelijk met een oplossing komen, of dat het was om mij af te schepen. Maar tot nu toe goede hoop op Dynafix repair, maar hou jullie bedrijven en particulieren hier van zeker op de hoogte.
Ik wacht nu een aantal dagen vodafone en Dynafix af en anders gaan wij gewoon verdere stappen ondernemen!!

Ps hoop op Dynafix repair tot nu toe zijn dat mensen die je NIET in de kou laten staan en geen uitnemers!!
Krijg ik bericht van Dynafix en Vodafone met oplossing zal ik het direct hier en bij klachtenklacht.nl - klacht.nl- kassa/varra en nog meerdere social media melden.

Mvr Fam Siekman

sa
door saskiasiekman - Apr 4, 2013 om 11:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

Nou en dat noem ik nou afschuiven!! Maar dat zal niet zo gaan.

Er staat duidelijk op de leenbox en papieren dat het leentoestel eigendom is van Vodafone.
Daarvan heb ik ook het leentoestel gekregen omdat ik de verzekering bij VODAFONE heb afgesloten en abbonement!!

Dan nog het volgende er had DUIDELIJK vermeld moeten worden door Vodafone (waar ik als eerst terecht kwam met de mededeling dat mijn eigen toestel niet goed laden en ter reperatie wilde aanbieden) die mij ook VODAFONE direct vertelde dat ik een leentoestel kreeg van vodafone zolang mijn toestel ter reperatie zou zijn,dat het leentoestel NIET verzekerd is enof dat ik de voorwaardes die daarop gelden kan terug lezen VOORDAT ik het leentoestel in handen kreeg. of dan wel niet de voorwaardes in de leenbox terug kon vinden (NIET HET GEVAL).
Nu pas 02-04-2013 werd mij door een medewerker van VODAFONE naam [edit - redactie] medegedeeld dat ik de voorwaardes daar en dan daar en dan druk je daarop etc kan vinden.
Maar zo werkt het niet,het moet DUIDELIJK vermeld worden VOOR DAT de klant het toestel in gebruik neemt!! Maar het is door zowel VODAFONE telefonisch enof brief enof in de leenbox met daarop de voorwaardes NIET GEMELD!!

Jullie kunnen het probleem nu wel proberen af te schuiven op een ander,maar wat ik eerder vertelde dat ik VAN JULLIE VODAFONE de rekening op mijn mat zal gaan vinden,(werd mij 30-03-2012 medegedeeld door medewerker VODAFONE)zijn jullie dus ook aansprakelijk,al hebben jullie het uit handen gegeven aan derden,dan hadden jullie er toch zorg voor moeten dragen dat de voorwaardes vooraf de leenbox werd uitgeleend duidelijk zichtbaar of verwijsbaar is voor de klant en NIET achteraf (van jullie bedrijf VODAFONE). Ik zal niet rusten voor dat dit opgelost wordt, want sta volledig in mijn recht nogmaals omdat het vooraf enof in de leenbox geen voorwaardes gemeld of zichtbaar waren en zijn.

Groet Fam Siekman

sa
door saskiasiekman - Apr 4, 2013 om 22:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

Nog GEEN van beide bedrijven vodafone of Dynafix heeft mij nog geen oplossing geboden, wacht nog even af!!
Ze hebben nog niet gereageerd, gebeld etc.
Hou iedereen hier en andere social media ook als ik iets positiefs te horen krijg op de hoogte!!

Mvr Fam S SIekman

pino123
door pino123 - Apr 5, 2013 om 14:15
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Beste TS,

Zoals al eerder wordt aangegeven staan de algemene voorwaarde op de website. Je wordt geacht deze door te lezen! Dit heb jij niet gedaan, in deze algemene voorwaarde staat prima beschreven hoe de procedure is omtrent leentoestellen.

Aanvullende Voorwaarden
Vodafone Vervangend Toestel Service Vodafone Libertel B.V.

2) Na voltooiing van de reparatie van uw mobiele telefoontoestel en mededeling daarvan aan u, dan wel de mededeling dat reparatie
niet meer mogelijk is, moet u de leenbox onmiddelijk retourneren in de identieke staat, aan de VTS Serviceverlener. U kunt voor het ophalen
van de leenbox telefonisch een afspraak maken met de VTS Serviceverlener waarbij uw op werkdagen een tijdvenster van 3 uur kunt kiezen.
Ophalen is alleen mogelijk op een locarie binnen Nederland. Als bij het retourneren van de leenbox blijkt dat componenten geheel of
gedeeltelijk ontbreken, defect zijn dan wel anderszins redelijkerwijs

Hierin staat duidelijk vermeld dat je de leenbox in identieke staat moet retourneren. Indien je dat niet doet komen de kosten voor uw rekening. Daarvan is nu sprake.

Op het moment dat je akkoord ging met de algemene voorwaarde, ben je ook hiermee akkoord gegaan, aangezien deze duidelijk op de site vermeld staan.

sa
door saskiasiekman - Apr 6, 2013 om 09:44
8 Antwoorden / 1 Vragen

PINO123

Er is mijn helemaal NIET geacht,verteld etc dat ik VOORDAT ik het leentoestel in handen kreeg dat ik de voorwaardes moest doorlezen of voordat ik het leentoestel in bezit kreeg WAAR in en dat ik VOOR gebruik EERST de voorwaardes moest doornemen!!!
NIET door VODAFONE NIET door de koerier van DYNAFIX NIET op papier en NIET in leenbox NIET en ook niet telefonisch door zowel VODAFONE OF door DYNAFIX!!
En dat MOET DUIDELIJK wel vermeld worden voor de klant,en niet achteraf (02-04-2013)dat je de voorwaardes kan vinden daar en dan druk je daar en dan enter en dan etc, DUS achteraf FOUT en dan moet je zoeken naar de voorwaardes naar een NAALD IN EEN HOOIBERG.
Nogmaals de voorwaardes waren NIET en nergens ook niet in de leenbox terug te vinden!!
En dan ten tweede je gaat er als klant natuurlijk wel vanuit dat als je een verzekering bij je eigen toestel heb afgesloten en je dan een leentoestel te leen krijgt dat of zelf verzekerd ivm eigen verzekering die je juist afsluit tegen dit soort gebeurtenissen bent of het desbetreffende bedrijf voor dit soort calimiteiten!!!
Maar nogmaal heb gisteren Koerier van Dynafix hier gehad voor het ophalen van het leentoestel voor die tijd ook alles gefotograveerd ook gegevens van toestel genoteerd en wacht het nog even af en anders mocht er geen passende oplossing komen van welke partij dan ook zullen wij verdere stappen ondernemen,want dit is niet netjes tegenover de klant (nu ik) en MOET voor die tijd DUIDELIJK VERMELD worden en wil daarmee ook voorkomen dat er niet meer gedupeerde vallen met dit probleem.

Dus verlopig zijn wij hier nog niet mee klaar!!

S.Siekman

ps nog 1 x NIET OF NERGENS VOOR DAT WIJ HET LEENTOESTEL KREGEN VERMELD OF OP GEATENDEERD,EN WIJ KUNNEN DAT NIET RUIKEN VAN TE VOREN!!!!!

pino123
door pino123 - Apr 6, 2013 om 17:14
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nogmaals, je had je via de website op de hoogte kunnen en moeten stellen van de algemene voorwaarde. En als je iemand iets moet verwijten is het Belcompany, waar je het abbo hebt afgesloten. Dus niet VF. Daarnaast op de website en waarschijnlijk ook in het contract waar je de A.V. had kunnen vinden. Je bent als een kip zonder kop ergens mee akkoord gegaan zonder je ergens van op de hoogte te stellen. Nu het misloopt heeft iedereen schuld, behalve Saskia Siekman..

sa
door saskiasiekman - Apr 6, 2013 om 17:26
8 Antwoorden / 1 Vragen

Pino

DUIDELIJKHEID VOOR DAT NIET ACHTERAF!!
En nogmaals fout van VODAFONE enof DYNAFIX die de klant duidelijkheid moet verschaffen VOOR dat en niet achteraf!! Door hun leentoestel uitgeleend en niet belcompany nog even en jij geeft iedereen de schuld hahaha.
Maar Pino ik ben met jou met praten klaar want ook jij bent verders geen partij voor mij.
Fijn weekend Pino

Ps en heb al contact met meerdere partijen zowel Dynafix etc die WEL een oplossing proberen te vinden voor mij omdat hun het zelf naam mag ik noemen medewerkster van, dit ook zelf niet vinden kloppen dussss.

Mvg Mevr Siekman

pino123
door pino123 - Apr 6, 2013 om 17:34
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dus iedereen die een andere mening heeft dara ben je mee uitgepraat, begrijp wel waarom de klantenservice geen zin meer in je heeft. Trouwens, toen je je huis huurde of kocht, bekeek je toen ook achteraf de voorwaarde?

pino123
door pino123 - Apr 6, 2013 om 17:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

dussss......Medwerkers vinden het niet kloppen dussssss.? Mag je het toestel van een ander slopen zonder te betalen. Haha laat me niet lachen..

sa
door saskiasiekman - Apr 6, 2013 om 18:04
8 Antwoorden / 1 Vragen

Klantensevice heeft mij nog steeds ZEER netjes en corect te woord gestaan, dus weet niet waar jij het op dit moment over hebt Pino!!
Toen wij ons huis huurde of hadden gekocht ( gaat jou niks aan) hebben wij voordat wij iets moesten tekenen EERST de voorwaardes te lezen gekregen en nogmaals NIET achteraf!! En zo gaat dat met alles!!
Maar Pino maak je niet zo DRUK het zal goed komen.
Want je dwaald nu een beetje af en sorry voor jou, en niet gemeen bedoeld,maar heb ik niet veel aan.

Groetjes mevr Siekman

pino123
door pino123 - Apr 6, 2013 om 22:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp dat je er niet veel aan hebt, daarnaast hoop ik voor je dat het goed komt, al betwijfel ik dat wel. Wat ik in dit verhaal erg blijf missen is een stuk zelf kritiek...

fu
door furkang - Jun 7, 2013 om 23:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

pino123
vergelijk jij een huis met een telefoon ik zelf vindt het wel heel erg knap van jou

ni
door nick h - Apr 24, 2014 om 13:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik kreeg een kapoten tellefoon wil dat nu zegen dat ik ook moet betallen ga echt geen 600 euro betallen voor die ouwe meuk die jullie mij aan smeren

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2014 om 23:55
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Het geheel lijkt mij een duidelijk geval van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. 1: een defect en verzekerd eigen toestel. 2: een niet verzekerd leentoestel waar de thee overheen gaat. 3: En dan stellen dat de voorwaarden niet duidelijk zijn, terwijl het zeker logisch is dat je die wel had moeten lezen of moeten vragen. 4: Stellen dat men duidelijker moet zijn tegen de gebruiker die de voorwaarden "blind" akkoord heeft gegeven is niet correct, dit heet eigen verantwoording.

En voordat ik ook een bak hoofdletters krijg omdat ik iets zeg wat je niet wilt horen, wellicht kan je de schade aan het leentoestel claimen bij je WA verzekering, heb je dat geïnformeerd?

Hopende dat Vodafone eerder met een oplossing komt voor dat ik zelf verdere stappen zal gaan ondernemen. Ik eis vrijstelling van betaling door nalatigheid van Vodafone om niet duidelijk te vermelde dat een leentoestel NIET verzekerd is!!

Die verdere stappen t.o.v. VF enz. is gedoemd te mislukken, en uw eis vrijstelling zal m.i. niet worden gehonereerd.

forever-nl
door forever-nl - Apr 25, 2014 om 00:19
400 Antwoorden / 11 Vragen

In de algemene voorwaarden staat inderdaad bij artikel 9.3 dat leentoestellen niet verzekerd zijn en dat men beschadiging bij u in rekening zal brengen. Er staat echter niet dat u de nieuwprijs moet betalen van € 730,29. Bij leentoestellen gaat het meestal om producten die al eerder gebruikt zijn, en dan is de nieuwprijs niet redelijk. Ik kan mij er ook iets bij voorstellen dat u de "kleine lettertjes" niet heeft gelezen en er van uit bent gegaan dat u met een toestelverzekering verzekerd bent en blijft.

- Ben blij dat ik niet met een toestel van ruim 700 euro rondloop dat niet eens tegen een beetje vocht kan -

agaat77
door agaat77 - Apr 29, 2014 om 19:41
82 Antwoorden / 7 Vragen

Nou, ik lees geruime tijd mee op de achtergrond. Maar zo zout als het verhaal wat hier nu word gemeld, nee zo zout heb ik nooit gegeten!

Ik ben het daarom ook- ja verrassend- met Pino123 eens! Hoe kunt u nu Vodafone oplichters noemen? terwijl u diegene bent, die thee over en leentoestel gooit. per ongeluk? ja is erg vervelend, maar men weet dat de toestellen daar niet tegen bestand zijn. Logisch nadenken lijkt me dan.

U vraagt naar een bekende weg, daar u weet dat u wel degelijk fout zit! niet zeuren, betalen!

forever-nl
door forever-nl - Apr 29, 2014 om 23:51
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik denk niet dat er expres vocht op de telefoon is gekomen en het is wellicht ook wat vreemd dat zo'n apparaat van ruim 700 euro hier niet tegen kan. Saskia heeft nu daar bovenop de pech dat ze een verzekering heeft afgesloten met nadelige kleine lettertjes. Woorden als "oplichting" in dit soort topics lees ik gewoon overheen, ik vind het ook wel begrijpelijk dat iemand die een claim van 700 euro krijgt boos wordt - zelfs als hij / zij ongelijk heeft.

sa
door saskiasiekman - Apr 30, 2014 om 08:58
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mededenkers,

Ik denk zal jullie even op de hoogte brengen....al is het alweer enige tijg geleden.
Vodafone is mij in het geheel tegemoet gekomen. Ivm dat zij het OOK mondeling hadden moeten melden!!
Zaak dus gesloten.

fa
door fatimak - Mar 11, 2015 om 21:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hier ongeveer hetzelfde:
Ik ben klant bij Vodafone en ben beroofd van mijn Dynalogic leentoestel. Ik heb van Dynalogic te horen gekregen dat ik een proces verbaal bij de leenkist moet doen en dat ik gefactureerd wordt door Vodafone. Vodafone zegt eerst dat de facturering niet hun zaak was, uiteindelijk wel. Voor een leen-Iphone 5 zou ik 440 euro moeten betalen, terwijl Dynalogic aangeeft dat inandere gevallen de kosten van 'vermissende' leentoestellen tussen de 100-200 lagen en dat ik niet meer zou moeten betalen dan dat. Daarnaast is er een inruilactie bij Vodafone waarbij ze aanbieden een Iphone5 voor 120-125 over te nemen. Ik heb aangegeven dat ik niet de kosten van 440 wil betalen (het is geen nieuw toestel en zoals dor hun servicepartner aangeven ook niet procedure) en dat ik wil weten waarop zij dat bedrag hebben gebaseerd. Klantenservice beantwoord mijn vragen niet en gooit vage instructies over Voorwaarden naar mijn hoofd, die ik niet kan terug vinden in de Voorwaarden.