Leentoestel Vodafone
Ik zal bij het begin beginnen. Ik heb in Oktober 2012 een iphone5 abbonement afgesloten bij Belcompany icl verzekering bij Vodafone. Zo,n twee weken geleden kwam ik erachter dat het toestel niet goed meer opladen,dus aangeboden (via verzekering)bij Dynafix repair. Ook kreeg ik direct een soort gelijk toestel en bruikleen dat ik gewoon kon bellen etc,maar nu komt het: Ik zat aan tafel met mijn leentoestel van Vodafone en per ongeluk viel er wat thee op het toestel en doet nu helemaal niets meer. Ik heb daar keurig direct melding van gemaakt bij vodafone op 30-03-2013,ik kreeg als andwoord SORRY mevrouw maar daar bent u NIET voor verzekerd,dus zodra wij dat toestel defect terug krijgen,krijgt u van ons de rekening van 730,29 (toestelprijs)op u deurmat vallen en zult de gehele rekening moeten betalen!!!.Nu dat pik ik natuurlijk niet,want dan had er duidelijk vermeld moeten worden door vodafone per brief of etc etc dat een leentoestel NIET verzekerd is of hun daarvoor. Ik heb niet voor niets bij mijn eigen iphone5 een dure verzekering afgesloten,dus als ik had geweten dat een leentoestel NIET verzekerd was,had ik natuurlijk NOOIT een leentoestel van Vodafone aangenomen en zolang de reperatie duurt wel een prepaid aangeschaft voor nog geen 20,00!! Ik zal dit probleem en mijn verhaal ook doen bij kassa en de consumentenbond,want dit kan en mag niet,en ben er verlopig ook niet klaar mee!!
Gewenste oplossing
Hopende dat Vodafone eerder met een oplossing komt voor dat ik zelf verdere stappen zal gaan ondernemen. Ik eis vrijstelling van betaling door nalatigheid van Vodafone om niet duidelijk te vermelde dat een leentoestel NIET verzekerd is!! Ik zal iedereen op de hoogte houden!! Mvr Groet Fam Siekman klantnummer 367022784 VODAFONE
Beste saskiasiekman,
Wat een vreselijke situatie. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is aangezien je, om dit te voorkomen, een verzekering hebt afgesloten.
De verzekering, reparatiedienst en Vervangend Toestel Service zijn andere bedrijven in samenwerking met Vodafone. De levering van de leenbox wordt uitgevoerd door de VTS Serviceverlener, dit is een bedrijf wat Vodafone hiervoor heeft ingehuurd.
De verzekering (een derde bedrijf) heeft alléén jouw toestel, behorende bij je Vodafone abonnement, met specifiek IMEI nummer verzekerd. De telefoon van de VTS Serviceverlener is dus niet verzekerd. Deze voorwaarden zijn beschreven in de Algemene Voorwaarden van de Vervangend Toestel Service: http://www.vodafone.nl/Vodafone/pdf/Vodafone_voorwaarden_Vervangend_toestel_service.pdf Artikel 9.
Ik kan helaas verder niks voor je betekenen. Je kunt contact opnemen met je verzekering of klachten met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst VTS kunnen in eerste instantie telefonisch gemeld worden op telefoonnummer +31 (0)45 750 1515. Mocht de klacht niet naar tevredenheid worden opgelost dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij: Vodafone, afdeling Special Services, Postbus 1500, 6201 BM Maastricht.
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
Met vriendelijke groet,
Mitch
24/7 Web Care Crew
Beste saskiasiekman,
Wanneer je gebruik maakt van een product of dienst, dan heeft de klant ook een eigen verantwoordelijkheid wanneer zij hierover meer willen weten. De Algemene Voorwaarden behorende bij de diensten waar jij gebruik van hebt gemaakt, worden door ons beschikbaar gesteld en zijn dus publiekelijk in te zien. Wanneer je deze wilt inzien, is dat dus mogelijk. Zoals mijn collega al aangeeft kunnen wij in deze niets voor je betekenen en verzoeken je klacht neer te leggen bij de daarin gespecialiseerde afdeling. Daarnaast wil ik je in verband met privacy vragen om de naam van de medewerker uit je bericht te verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Chantal
Vodafone 24/7 Web Crew
Chantal ik stop hier met de webcare hierover discussies te voeren.
Want jullie zijn namelijk niet bevoegd om mij of andere gedupeerde klanten van VODAFONE een zinnige andwoord te kunnen of MOGEN geven!! (op internet te vinden)
Ik heb al contact met de hogere hand van oa Vodafone per telefoon en per mail en brief en via social media.
Want nogaals DUIDELIJKHEID voor dat er iets aangekocht,geleend etc wordt moet er DUIDELIJK vermelde voorwaardes zichtbaar zijn of op gewezen worden.
BV als ik een tv koop of lease staat, en word er ook DUIDELIJK vermeld hoelang en waar je garantie op hebt.
Zelfs als je iets bij wehkamp besteld zit er een papier bij aflevering pakket met voorwaardes!!
Dus van zo,n zogenaamd respectabel bedrijf als VODAFONE verwacht je niets minder!!
Maar nogaals het zal goed komen......daar zijn wij niet bang voor!!
mvr Fam Siekman (niks te verbergen dus naam en toenaam mag je melden)
Mitch
Ook contact al gehad vandaag voor al de derde x met Dynafix die jullie in hebben gehuurd en mij ook weer naar verwezen en ook zal ik hun aansprakelijkheid stellen voor het niet melden van de voorwaardes en ook de voorwaardes waren NIET terug te vinden in de leenbox die ik uitgereikt heb gekregen van het leentoestel die de koeriersdienst van dynafix repair mij heeft uitgeleend.
Ze zouden kijken of ze voor een oplossing voor mij konden vinden, en waren ook erg meelevend (wat ik tot nu toe niet kan zeggen over VODAFONE, maar wacht het eerst maar af of ze daadwerkelijk met een oplossing komen, of dat het was om mij af te schepen. Maar tot nu toe goede hoop op Dynafix repair, maar hou jullie bedrijven en particulieren hier van zeker op de hoogte.
Ik wacht nu een aantal dagen vodafone en Dynafix af en anders gaan wij gewoon verdere stappen ondernemen!!
Ps hoop op Dynafix repair tot nu toe zijn dat mensen die je NIET in de kou laten staan en geen uitnemers!!
Krijg ik bericht van Dynafix en Vodafone met oplossing zal ik het direct hier en bij klachtenklacht.nl - klacht.nl- kassa/varra en nog meerdere social media melden.
Mvr Fam Siekman
Nou en dat noem ik nou afschuiven!! Maar dat zal niet zo gaan.
Er staat duidelijk op de leenbox en papieren dat het leentoestel eigendom is van Vodafone.
Daarvan heb ik ook het leentoestel gekregen omdat ik de verzekering bij VODAFONE heb afgesloten en abbonement!!
Dan nog het volgende er had DUIDELIJK vermeld moeten worden door Vodafone (waar ik als eerst terecht kwam met de mededeling dat mijn eigen toestel niet goed laden en ter reperatie wilde aanbieden) die mij ook VODAFONE direct vertelde dat ik een leentoestel kreeg van vodafone zolang mijn toestel ter reperatie zou zijn,dat het leentoestel NIET verzekerd is enof dat ik de voorwaardes die daarop gelden kan terug lezen VOORDAT ik het leentoestel in handen kreeg. of dan wel niet de voorwaardes in de leenbox terug kon vinden (NIET HET GEVAL).
Nu pas 02-04-2013 werd mij door een medewerker van VODAFONE naam [edit - redactie] medegedeeld dat ik de voorwaardes daar en dan daar en dan druk je daarop etc kan vinden.
Maar zo werkt het niet,het moet DUIDELIJK vermeld worden VOOR DAT de klant het toestel in gebruik neemt!! Maar het is door zowel VODAFONE telefonisch enof brief enof in de leenbox met daarop de voorwaardes NIET GEMELD!!
Jullie kunnen het probleem nu wel proberen af te schuiven op een ander,maar wat ik eerder vertelde dat ik VAN JULLIE VODAFONE de rekening op mijn mat zal gaan vinden,(werd mij 30-03-2012 medegedeeld door medewerker VODAFONE)zijn jullie dus ook aansprakelijk,al hebben jullie het uit handen gegeven aan derden,dan hadden jullie er toch zorg voor moeten dragen dat de voorwaardes vooraf de leenbox werd uitgeleend duidelijk zichtbaar of verwijsbaar is voor de klant en NIET achteraf (van jullie bedrijf VODAFONE). Ik zal niet rusten voor dat dit opgelost wordt, want sta volledig in mijn recht nogmaals omdat het vooraf enof in de leenbox geen voorwaardes gemeld of zichtbaar waren en zijn.
Groet Fam Siekman
Nog GEEN van beide bedrijven vodafone of Dynafix heeft mij nog geen oplossing geboden, wacht nog even af!!
Ze hebben nog niet gereageerd, gebeld etc.
Hou iedereen hier en andere social media ook als ik iets positiefs te horen krijg op de hoogte!!
Mvr Fam S SIekman
Beste TS,
Zoals al eerder wordt aangegeven staan de algemene voorwaarde op de website. Je wordt geacht deze door te lezen! Dit heb jij niet gedaan, in deze algemene voorwaarde staat prima beschreven hoe de procedure is omtrent leentoestellen.
Aanvullende Voorwaarden
Vodafone Vervangend Toestel Service Vodafone Libertel B.V.
2) Na voltooiing van de reparatie van uw mobiele telefoontoestel en mededeling daarvan aan u, dan wel de mededeling dat reparatie
niet meer mogelijk is, moet u de leenbox onmiddelijk retourneren in de identieke staat, aan de VTS Serviceverlener. U kunt voor het ophalen
van de leenbox telefonisch een afspraak maken met de VTS Serviceverlener waarbij uw op werkdagen een tijdvenster van 3 uur kunt kiezen.
Ophalen is alleen mogelijk op een locarie binnen Nederland. Als bij het retourneren van de leenbox blijkt dat componenten geheel of
gedeeltelijk ontbreken, defect zijn dan wel anderszins redelijkerwijs
Hierin staat duidelijk vermeld dat je de leenbox in identieke staat moet retourneren. Indien je dat niet doet komen de kosten voor uw rekening. Daarvan is nu sprake.
Op het moment dat je akkoord ging met de algemene voorwaarde, ben je ook hiermee akkoord gegaan, aangezien deze duidelijk op de site vermeld staan.
PINO123
Er is mijn helemaal NIET geacht,verteld etc dat ik VOORDAT ik het leentoestel in handen kreeg dat ik de voorwaardes moest doorlezen of voordat ik het leentoestel in bezit kreeg WAAR in en dat ik VOOR gebruik EERST de voorwaardes moest doornemen!!!
NIET door VODAFONE NIET door de koerier van DYNAFIX NIET op papier en NIET in leenbox NIET en ook niet telefonisch door zowel VODAFONE OF door DYNAFIX!!
En dat MOET DUIDELIJK wel vermeld worden voor de klant,en niet achteraf (02-04-2013)dat je de voorwaardes kan vinden daar en dan druk je daar en dan enter en dan etc, DUS achteraf FOUT en dan moet je zoeken naar de voorwaardes naar een NAALD IN EEN HOOIBERG.
Nogmaals de voorwaardes waren NIET en nergens ook niet in de leenbox terug te vinden!!
En dan ten tweede je gaat er als klant natuurlijk wel vanuit dat als je een verzekering bij je eigen toestel heb afgesloten en je dan een leentoestel te leen krijgt dat of zelf verzekerd ivm eigen verzekering die je juist afsluit tegen dit soort gebeurtenissen bent of het desbetreffende bedrijf voor dit soort calimiteiten!!!
Maar nogmaal heb gisteren Koerier van Dynafix hier gehad voor het ophalen van het leentoestel voor die tijd ook alles gefotograveerd ook gegevens van toestel genoteerd en wacht het nog even af en anders mocht er geen passende oplossing komen van welke partij dan ook zullen wij verdere stappen ondernemen,want dit is niet netjes tegenover de klant (nu ik) en MOET voor die tijd DUIDELIJK VERMELD worden en wil daarmee ook voorkomen dat er niet meer gedupeerde vallen met dit probleem.
Dus verlopig zijn wij hier nog niet mee klaar!!
S.Siekman
ps nog 1 x NIET OF NERGENS VOOR DAT WIJ HET LEENTOESTEL KREGEN VERMELD OF OP GEATENDEERD,EN WIJ KUNNEN DAT NIET RUIKEN VAN TE VOREN!!!!!
Nogmaals, je had je via de website op de hoogte kunnen en moeten stellen van de algemene voorwaarde. En als je iemand iets moet verwijten is het Belcompany, waar je het abbo hebt afgesloten. Dus niet VF. Daarnaast op de website en waarschijnlijk ook in het contract waar je de A.V. had kunnen vinden. Je bent als een kip zonder kop ergens mee akkoord gegaan zonder je ergens van op de hoogte te stellen. Nu het misloopt heeft iedereen schuld, behalve Saskia Siekman..
Pino
DUIDELIJKHEID VOOR DAT NIET ACHTERAF!!
En nogmaals fout van VODAFONE enof DYNAFIX die de klant duidelijkheid moet verschaffen VOOR dat en niet achteraf!! Door hun leentoestel uitgeleend en niet belcompany nog even en jij geeft iedereen de schuld hahaha.
Maar Pino ik ben met jou met praten klaar want ook jij bent verders geen partij voor mij.
Fijn weekend Pino
Ps en heb al contact met meerdere partijen zowel Dynafix etc die WEL een oplossing proberen te vinden voor mij omdat hun het zelf naam mag ik noemen medewerkster van, dit ook zelf niet vinden kloppen dussss.
Mvg Mevr Siekman
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer