yo
door yorian Jul 17, 2006 om 18:16
Computers & telefonie

Lees- of schrijfbewerking op geheugen is mislukt

Sinds een week of 2 krijg ik na het sluiten van een willekeurige site het volgende bericht:

De instructie 0x023c1e10 naar geheugen op 0x01d4ad58. Lees- of schrijfbewerking op geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen.

Bij het afsluiten van de computer krijg ik ook nog een bericht:

programma reageert niet.

Ik kan dan kiezen om direct te beëindigen of het door Windows te laten doen. De titel van het venster is: iexplore - toepassingsfout.

De laatste 2x dat ik de computer opstartte, kreeg ik de melding dat Windows van een ernstige fout was hersteld. De webpagina van Microsoft (waarnaar ik doorgelinkt werd) gaf de melding dat er geen oplossing is voor dit probleem.

Weet iemand of deze zaken met elkaar te maken hebben en wat ik er aan kan doen?

Ik werk met Windows XP Pro

2167 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

zie andere

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar ik kan je wel helpen ik ha dook een error dat windows van een ernstige fout was hersteds maar dat error dat jij hebt is van het internet browser dat hij die niet kan afsluiten i staat voor internet je kan het proberen om eerst via taakbalb de toepassingen en die met iexplore af te sluiten en dan pas je pc afsluiten dan moet het weg zijn

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit ook altijd eerst de browser af (en alle andere programma's) voordat ik de pc uitschakel.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja mm het kan zijn dat die vast zit met een eenofander probleem probeer de volgende keer eerst dit te doen voordat je de oc afsluit :

ga naar taakbeheer en dan op processen en dan zoek je die met iecplore en dan sluit je die af en dan pas je pc afsluiten

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Chan,   je moet niet zeggen -zie andere- als daar `Dubbelpost` staat vermeld, daarmee is de andere dan juist min of meer gesloten en komen antwoorden juist hier als het goed is ;-)

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt als: Internet Explorer opnieuw installeren.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 02:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee als naar taakbeheer en dan processen en dan iexplore verwijderen gaan

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 08:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de oorspronkelijke vraag staat: sinds een week of 2 en een willekeurige site.

Dat betekent niet een ongelukje door een slechtgeschreven webpagina, maar er is iets meer aan de hand. Het komt op mij over dat een onderdeel van IE beschadigd is. Opnieuw IE installeren zou dat kunnen verhelpen en kan zeker geen kwaad.

Je kunt natuurlijk wel voor elke shutdown alle processen om zeep helpen, maar dat is slechts symptoombestrijding. Naar mijn mening kun je een lekke band niet verhelpen door elke keer voor vertrek de band op te pompen. Daarmee gaat het probleem niet weg.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen Internjet Explorer gebruiken!

Je kunt ook andere als de Enigma Browser gebruiken.

zie  www.enigma.com , werkt goed, en naast google nog diverse andere zoekmachines geinstalleerd, tevens in andere talen ook bruikbaar, dus nog meer mogelijkheden, en gratis....

Als het niet helpt is het virtuele geheugen soms te klein, en moet je deze groter instellen.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou er inderdaad ook voor kiezen IE opnieuw te installeren. Doe voor de zekerheid ook nog een foutcontrole, defragmentatie en schijfopruiming. Dan weet je zeker dat je pc weer optimaal werkt!