ed
door edwin1980 Dec 7, 2023 om 20:21
Computers & telefonie

Lenovo is bekend en goed?

Het Chinese merk Lenovo,

Goede avond iedereen.
Mijn werkgevers zijn Chinees.
Ik had het erover dat ik een nieuwe laptop wilde kopen.
Door een test te doen kwam een Chromebook er het beste uit in mijn situatie.
Ik keek op de website van een bekende winkel en mijn oog viel op een Chromebook van het merk Lenovo.
De prijs was te doen en de reviews waren positief.
Ik vertelde de eigenaren dat ik deze wilde kopen.
Ik vertelde ook dat het een Chinees merk is.
Ze kende het merk niet en vroegen aan mij of het een bekend merk was en of de kwalitiet wel goed is.
Ik heb er geen evaring mee, maar wat vinden jullie van het merk Lenovo?
Vinden jullie het een bekend merk en zijn jullie er positief over.
Ze kennen wel het merk Acer en Asus, die komen uit Taiwan, maar mijn werkgevers vertelden dat is ook China.
Bedankt alvast voor jul elde ook dat het een Chinees merk is.
Ze kende het merk niet en vroegen aan mij of het een bekend merk was en of de kwalitiet wel goed is.
Ik heb er geen evaring mee, maar wat vi lie advies en tips!

2456 14 Rapporteer
ennoborg
door ennoborg - Dec 7, 2023 om 20:34
24 Antwoorden / 3 Vragen

Lenovo heeft een behoorlijke tijd geleden de PC-divisie van IBM overgenomen, en dat is bij oude modellen nog wel te zien. Ik heb op mijn werk heel wat machines van Lenovo gezien, en was er behoorlijk tevreden over.

Ik zou er overigens wel goed over nadenken of een Chromebook wel zo'n goede keus is. Je levert je daarmee namelijk helemaal uit aan Google, en hebt ook altijd een internetverbinding nodig om er goed mee te werken. Een betaalbare laptop met Windows 11 maakt je een stuk onafhankelijker.

En Taiwan is geen China.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 10, 2023 om 16:00
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@ENNOBORG, pardon?? Taiwan is Nationalistisch China!. Aparte Chinese staat, niet erkend door de Volksrepubloek China waar men van mening is dat het daar wel bij hoort.

Re
door Reinier182 Dec 10, 2023 om 19:29
163 Antwoorden / Vragen

Officieel wel. Taiwan is een onderdeel van China. Kijk maar na.

Ja
door JannyBoe - Dec 7, 2023 om 20:35
520 Antwoorden / Vragen

Adviezen en tips, het zijn net Dagkoersen ;)

wi
door wilhelmina59 Dec 7, 2023 om 20:48
516 Antwoorden / 0 Vragen

zoiets ja.

ne
door neodutchio - Dec 7, 2023 om 20:44
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Omdat uw werkgevers Chinees zijn zouden ze ook Chinese merken moeten kennen?
Kent u de bedrijven Vitol, BCD group en Vion. Waar denkt u waar ze vandaan komen en hoe groot ze zijn?

ed
door edwin1980 - Dec 7, 2023 om 20:50
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil die chromebook voor 3 dingen gebruiken:

1: surfen op internet
2: potje schaken op chess.com met andere mensen
3: youtube filpje kijken.

Dus geen films downloaden!
Ik heb veel DVD en videobanden

br
door brui0929 - Dec 7, 2023 om 21:29
635 Antwoorden / 10 Vragen

Sluit een externe harddisk SSD op aan sla hier alle bestanden op. Zo zijn de bestanden altijd bereikbaar.Maak backups. Dit doet Windows 11 al.

sira
door sira Dec 7, 2023 om 21:57
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Een Chromebook draait niet op Windows, maar op Chrome OS, gebaseerd op de browser Google Chrome.

ennoborg
door ennoborg - Dec 7, 2023 om 21:39
24 Antwoorden / 3 Vragen

Als dat alles is, kan je ook een tablet nemen. Dan heb je een iets kleiner scherm, en geen toetsenbord, maar je kan er verder alles mee wat je noemt.

sira
door sira - Dec 7, 2023 om 21:53
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zou nooit een Chromebook kopen. Kijk ook eens op deze pagina waar er op verschillende sites wordt uitgelegd wat de voor- en nadelen van een Chromebook zijn: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=chromebook+voor+en+nadelen

Op het moment dat je een laptop hebt, wil je er vanzelfsprekend ook meer mee (kunnen) doen.

Ga anders voor een goede refurbished laptop.
Zelf doe ik dat al heel wat jaren en heb er nog nooit pech mee gehad. Mijn huidige (Dell) heb ik in 2021 gekocht, perfect. Daarvoor heb ik 8 à 9 jaar ook een Dell gehad en als laatste 4 jaar een HP. Over de HP was ik het minst tevreden, maar hij doet het nog wel. Al mijn laptops waren wel zakelijke laptops (die tegen een stootje kunnen), omdat consumentenlaptops veelal plastic uitvoeringen hebben.

Refurbished heb je een goede en betaalbare laptop, die nieuw duurder in aanschaf zijn.

Google op refurbished laptop, bekijk de aanbieders, liefst aangesloten bij Trusted Shops, dan heb je aankoopbescherming en google op reviews.

rj
door rjw Dec 8, 2023 om 10:04
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik de nadelen zie in dat lijstje:

  • Nadeel 1: Geen harde schijf. ...
  • ==> de meeste chromebooks hebben lokale opslagmogelijkheden, alleen niet heel veel. Maar bij betaalbare laptops zit ook niet zo heel veel opslagcapaciteit ingebouwd. De goedkoopste HP (249 euro) die ik kon vinden heeft 64GB opslagruimte. De goedkoopste laptop heeft 128GB. Dat is dus niet echt een doorslaggevend argument.
  • Nadeel 2: Internetverbinding nodig. ...
==> Dat is toch geen nadeel meer tegenwoordig? Dat is vrijwel overal beschikbaar. Daarnaast kan je dingen waar je aan werkt offline opslaan, en die worden zodra je weer online bent gesyncd met Google Drive.

  • Nadeel 3: Plastic.
  • ==> Dat zijn betaalbare laptops ook.

sira
door sira Dec 8, 2023 om 10:25
2350 Antwoorden / 24 Vragen

  • Nadeel 3: Plastic.
  • ==> Dat zijn betaalbare laptops ook.

Daarom kies ik altijd voor zakelijke laptops https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=verschil+zakelijke+en+consumenten+laptop

Voor mijn huidige refurbished Dell (Precision 5510, 6e generatie Intel Core i7 | 16GB | 480GB | 4K UHD Touchscreen) heb ik wel in de buidel getast, daar heb ik € 817,- voor betaald, maar de nieuwprijs was € 2.400,-.
Voor mijn vorige refurbished laptops heb ik nog geen € 200,- betaald. Op de site van het bedrijf waar ik de laatste Dell heb gekocht, die hebben de Dell Latitude al vanaf € 127,-. Met de Latitude heb ik 8 à 9 jaar gedaan.

chris74
door chris74 - Dec 8, 2023 om 07:07
564 Antwoorden / 44 Vragen
wi
door wilhelmina59 Dec 8, 2023 om 08:44
516 Antwoorden / 0 Vragen

Een goedemorgen;-)

sira
door sira Dec 8, 2023 om 10:26
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Het kwam me al zo bekend voor.

br
door bravehenk Dec 10, 2023 om 18:13
206 Antwoorden / 0 Vragen

Daar ging ie na aanpassingen nog een jaartje door. Inderdaad zijn allebei de topics van de zelfde persoon wellicht nog meer aliassen na  verkregen bannen hij is er trots op dat ie deze elke keer weer kan omzeilen is een ware vlooi in de pels

wi
door wilhelmina59 - Dec 8, 2023 om 08:44
516 Antwoorden / 0 Vragen

Heb al jaren een Dell notebook in gebruik.
Duik of een refurbished op of een die net uit de lease komt.
Zijn goede degelijke apparaten en kunnen tegen een stootje(mijn houten vloer denkt er anders over)
Zijn gunstig wat betreft aanschafprijs en zijn gebruiksvriendelijk.

sira
door sira Dec 8, 2023 om 10:27
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Dell is ook mijn favoriete merk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 8, 2023 om 12:43
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Edwin,

Ik heb ooit een Lenovo tablet gehad en die was niet goed: traag en de accu ging snel leeg.

Ik heb nu een HP Chromebook en die is top : start supersnel op en geen last van virussen.

Maar als u  het  kunt betalen ,raad ik een Apple Macbook pro aan.

Ik verwijs u nog even naar mijn oude topic:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/is-de-chromebook-van-samsung-goed

gerbera
door gerbera - Dec 10, 2023 om 15:12
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik werk al jaren met Lenovo, zowel destktop alsook laptop en ben er tevreden mee. Krijg zelfs regelmatig systeem updates.  Vreemd dat uw Chineese werkgevers het merk niet kennen;

Lenovo (Lenovo Groep) is een Chinese maker van computerhardware en consumentenelektronica. In 1984 werd Legend Holdings opgericht en de merknaam Lenovo werd in 2004 geïntroduceerd. Het bedrijf is de grootste computerfabrikant van China en is de grootste ter wereld naar marktaandeel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2023 om 16:01
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Lenovo is op zich een merk waar niets op is aan te merken. Voor hetgeen u wilt adviseer ik evenwel toch een laptop.

Re
door Reinier182 - Dec 10, 2023 om 17:59
163 Antwoorden / Vragen

Motorola smartphones is ook van hun. Het is een bekend merk die ik geregeld zie bij bedrijven. Het is altijd geluk hebben met dit soort spullen. Wat iemand goed vindt heeft een ander een hekel aan. Met het merk is niks verkeerd aan alleen of het wat voor jou is ga kijken bij de Mediamarkt of het model er staat en uit kan proberen. Chromebook is anders dan Windows en ieder mens heeft zijn voorkeur.

ro
door ronny530 - Dec 11, 2023 om 14:11
2786 Antwoorden / 41 Vragen

De vraag komt me bekend voor, ene Dagkoers had een soortgelijke vraag op conculega Radar ook geplaatst maar terzijde.
Alle tips ten spijt begint vraagsteller weer over nieuw maar durft blijkbaar niet tot aankoop van de toch wel zeer bekende Levono laptop over te gaan.