ph
door philip36 Mar 14, 2016 om 19:49
Computers & telefonie

Let op: valse mail van het Ministerie van Volksgezondheid in omloop

Ze vragen (maar) €100, toch zonde om de fraudeurs rijker te maken.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2016/03/14/let-op-valse-mail-van-het-ministerie-van-volksgezondheid-in-omloop

1185 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2016 om 19:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dank voor de waarschuwing, echter, kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat iemand dit echt kan geloven. Misschien denk ik dit onterecht: zou dit zelf onmiddellijk in de prullenbak gooien, hoe "echt" het ding ook lijkt.

ph
door philip36 Mar 14, 2016 om 21:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, hoe doorzichtig zo'n bericht soms is, er zijn altijd mensen die er toch weer in trappen.
Vooral als het van de overheid komt en je denkt dat, bij weigering, de zorgkosten niet meer betaald worden.

tenormin
door tenormin Mar 15, 2016 om 01:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, begrijp het wel: mensen die erin trappen, maar "je weet toch voor jezelf" dat je een Zorgverzekering hebt; dat een schrijven van het Ministerie van Volksgezondheid (lees mai) gaat verzenden? Dat bedoel ik eigenlijk, in andere woorden: men heeft ook een eigen verantwoordelijkheid. Toch?

zoekster1
door zoekster1 - Mar 14, 2016 om 19:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit wordt de nieuwe target van criminelen nu Nederland zo volledig digitaliseert. Zich voordoen als de overheid

Er zijn ook al phishingmails in omloop van de belastingdienst, een zogenaamd bericht van de berichtenbox. Ze worden ook steeds slimmer en weten nu ook de namen van de slachtoffers, het is dus niet meer 'beste klant'. Je moet echt heel goed opletten en alles navragen.

gsm
door gsm - Mar 14, 2016 om 20:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er is altijd een percentage mensen die er in trappen. Het wordt tijd voor zeer zware straffen en hoge prioriteit om alle fraudeurs aan te pakken. Nu worden ze bijna slapend rijk en loont de misdaad buitengewoon goed. Als de overheid blijft slapen, dan wordt het internet binnenkort te gevaarlijk of zelfs onbruikbaar.

Cookies
door Cookies - Mar 15, 2016 om 00:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry hoor, maar ik hoop echt dat je niet alle valse e-mails hier neer gaat zetten. Ten 1e heeft het met V&A niks te maken, ten 2e lezen de mensen die er nog steeds intrappen, het ook hier niet en ten 3e zijn daar meer dan genoeg andere sites voor.

tenormin
door tenormin Mar 15, 2016 om 03:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hoop ik met je mee, als zelfs ik - zegt wat- er niet intrap. ;-).

ph
door philip36 Mar 15, 2016 om 08:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry hoor, als het je niet interesseert, gewoon niet lezen en vooral niet reageren, verdwijnt de vraag gewoon naar de achtergrond.

costnix
door costnix - Mar 15, 2016 om 02:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon de app Opgelicht?! installeren op uw mobiele apparaat. Die stuurt u alle door u gewenste meldingen over oplichtingstrucs. Het is van de conculega AVRO-TROS.

akkerdistel
door akkerdistel Mar 15, 2016 om 16:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Als je je maar niet om jouw privacy geeft..

costnix
door costnix Mar 15, 2016 om 17:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel: verklaar u nader en ga niet zitten roeptoeteren!

pi
door pieterwolters - Mar 15, 2016 om 21:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien het vol met taalfouten zit kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit serieus nemen. Hoewel, als je het tenenkrommend Nederlandse op veel internetfora ziet, heb ik misschien wel een te hoge verwachting van mensen.