el
door elsdankers Jul 14, 2011 om 02:16
Computers & telefonie

Libretto en vertaling van:opera Aida , La traviata en nabucco

Wie kan mij helpen met de vertaling in Nederlands van opera Aida , , Opera Nabuccoen Opera la Traviata( TEGEN BETALING )

6727 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2011 om 06:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag elsdankers,
Op de site operahuis.nl zag ik de Nederlandse vertaling van La Traviata; op songteksten.net zag ik een Nederlandse vertaling van Aida, maar naar mijn indruk de musicalversie, en op 50plusser.nl staat de vertaling van het slavenkoor uit Nabucco.
Misschien ben je hier alvast wat mee geholpen.
Verder zou je kunnen proberen om lyrics via de Google vertaal mogelijkheid met kopiëren en plakken in het Nederlands te vertalen, maar die vertalingen zijn niet altijd erg juist.
Je zou dan eerst de lyrics via Google kunnen opzoeken (er zijn meerdere sites met de originele teksten) en die dan via die vertaaloptie kunnen gaan vertalen.

vr.gr.

el
door elsdankers - Jul 14, 2011 om 11:08
10 Antwoorden / 28 Vragen

Bedankt, ik ga meteen aan de slag . MVG ELS

co
door coolopa - Dec 3, 2011 om 06:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik was op zoek naar de volledige nederlandse versie van het slavenkoor
op 12jarige leeftijd leerde ik het slavenkoor zihgen op school,ik ben nu 56maar ik herinner muj nog redelijk veel van het lied.
hier mijn tekst;
laat mij denken,langs lichtende paden,onverwijld ze mij op gouden vleugels dragen.naar de heuvels met zonlicht geladen,daar waar we sions toren zien in het dal.
de jordaan wil ik nog eenmaal zien stromen en aan haar oevers een dierbaar weinig vertoeven,en mijn vaderland zien in mijn dromen..........
als je nog reactie krijgt op deze versie,laat het mij dan weten
grtj.

mo
door mokenamoke - Jan 15, 2012 om 12:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=coolopa schreef op zaterdag 3 dec 2011, 06:08]ik was op zoek naar de volledige nederlandse versie van het slavenkoor
op 12jarige leeftijd leerde ik het slavenkoor zihgen op school,ik ben nu 56maar ik herinner muj nog redelijk veel van het lied.
hier mijn tekst;
laat mij denken,langs lichtende paden,onverwijld ze mij op gouden vleugels dragen.naar de heuvels met zonlicht geladen,daar waar we sions toren zien in het dal.
de jordaan wil ik nog eenmaal zien stromen en aan haar oevers een dierbaar weinig vertoeven,en mijn vaderland zien in mijn dromen..........
als je nog reactie krijgt op deze versie,laat het mij dan weten
grtj.

Ik heb dat ook op school geleerd, en ik ben nu 66, ik herinner me nog het tweede couplet :

Gaat gedachten, gevleugeld, nu zweven
Over zeeën en bergen en dalen
Waar ons diepste gedachten verbleven
. . .

en het refrein :

. . .
Wees signaal, blijf heraut lijk voor eeuwen
Tril uw lied als een kreet door de morgen
Roep te saam weer uw volk wijd en zijd
Speel in klaaglijke tonen smart
Hoe het noodlot ontnam onze macht

Ik zou de rest ook graag terugvinden !