le
door lexwind Aug 14, 2012 om 19:42
Computers & telefonie

Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!

Na een hele lange adem en hoop dat Lijbrandt op een normale manier tot een oplossing zou komen en dat niet kan/wilt/doet. Heb ik een Blog geschreven... Lang, maar lachwekkend en tegelijk diep triest om te zien hoe een bedrijf met "klanten" omgaat...

[edit redactie reclame]

Op 17 mei 2012 schreef ik een blog over mijn zoektocht naar de juiste glasvezelprovider voor mijn situatie.

Ik schreef dat ik vol enthousiasme had gekozen voor Lijbrandt… Naar mijn gevoel een goed overwogen keuze en met het idee dat een bedrijf die niet zo groot en lomp is als een KPN, Vodafone, T-Mobile beter en harder voor zijn klanten zou vechten om ze bij zich te houden. Helaas is het bedrijf Lijbrandt (dat net als bijna alle glasvezelbedrijven en het glasvezelnetwerk zelf, door jawel, KPN is opgeslokt en de nieuwe monopolist is/wordt op de glasvezelmarkt) net zo verrot en walgelijk als de grote reuzen.

Ik heb zo een gruwelijke spijt dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt, door als pionier van mijn familie, vrienden, buren het glasvezelavontuur met Lijbrandt aan te gaan..

Ik heet helaas geen Youp van ‘t Hek die een goed gelezen column heeft. Maar ik hoop via deze manier en vele reposts, Retweets, Vind ik Leuks, +1, net zo een effect te kunnen krijgen als hij dat had en mensen te waarschuwen voor de werkwijze en om “gijzelaar” te worden van Lijbrandt.

Ik ben pissig en echt dat ben ik niet snel, ik probeer altijd netjes te blijven, geef bedrijven en mensen kans op kans om met een goede, eerlijke en menselijke oplossing te komen. Maar helaas Lijbrandt heeft het verkloot!

De klantenservice van Lijbrandt in het kort:
De telefoonmuts van de klantenservice heeft geen ene reet te betekenen en heeft een standaard lulverhaal dat via een lijstje wordt afgewerkt of zelf met onzin wordt aangevuld. Dat het onmogelijk is iemand aan de lijn te krijgen die wel koppen met spijkers kan slaan. Ook via de speciale klachtenafdeling via de email is dat niet mogelijk, daar hebben ze ook een lijstje waarmee ze met de 3 toetsencombinaties: CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V, mensen mee afpoeieren.
Ook de Twitterhelpdesk van Lijbrandt is niet veel beter.

Hierbij mijn dossier Lijbrandt:

Half mei 2012:

Na mijn keuze voor Lijbrandt wilde ik via hun website me aanmelden voor een 100/100Mbit Klaar voor de toekomstpakket. Omdat ik nergens kon vinden waar ik moest opgeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice en mijn telefoonnummer wil behouden, bel ik. Uiteindelijk sluit ik mijn overeenkomst af via de telefoon. Mijn gewenste aansluitdatum is 9 juli 2012 omdat dan mijn UPCcontract van een jaar afloopt en ik vanaf dan 15 euro per maand extra aan UPC kwijt zou zijn, maar ruim 1,5 maand voor de gewenste aansluitdatum een aanvraag doen moet geen probleem zijn. Ik heb 7 dagen bedenktijd en als ik binnen 10 dagen geen bevestiging via de post heb ontvangen moet ik even bellen.

Eind mei 2012:

Ik heb nog niets van Lijbrandt via de post/email of postduif ontvangen. Ik besluit te bellen op een zaterdag want de 10 dagen zijn al ruim voorbij.

Kunt u op een werkdag bellen want wij kunnen de aanvragen niet inzien..

Ik bel op een werkdag…

Nee meneer Wind, ik zie geen aanvraag van u.

De medewerker adviseert mij om via internet nogmaals een aanvraag te doen.

[edit redactie reclame]

2061 9 Rapporteer

abarth
door abarth - Aug 15, 2012 om 09:19
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ok, in jouw geval is het gruwelijk verkeerd gegaan en vervolgens nagel je een bedrijf aan de schandpaal.

Geeft ze een redelijke periode om het te herstellen en zeg daarna je overeenkomst op wegens wanprestatie.
Kost je een paar euro voor de aangetekende verzending en je bent ervanaf.

Ben benieuwd of er honderden klachten komen van zelfde bedrijf.

l.
door l.derksen - Jan 17, 2013 om 17:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Lexwind,
ik heb nu al een paar maanden glasvezel van Lijbrandt, en bij ons is alles van aan sluiting tot aan oplevering en gebruik prima verlopen, sterker nog ik heb een hogere snelheid dan beloofd het scheelt bij mijn echt 5000Mbts .
maar om een bedrijf meteen als HUFTER BEDRIJF neer te zetten is wel snel door de bocht!!!!
Ik heb wel veel hinder ondervonden van het afwikkelen van mijn abonnement van UPC , maar die noem ik ook niet zo

le
door lexwind - Jan 17, 2013 om 17:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=l.derksen schreef op donderdag 17 jan 2013, 17:00]@Lexwind,
ik heb nu al een paar maanden glasvezel van Lijbrandt, en bij ons is alles van aan sluiting tot aan oplevering en gebruik prima verlopen, sterker nog ik heb een hogere snelheid dan beloofd het scheelt bij mijn echt 5000Mbts .
maar om een bedrijf meteen als HUFTER BEDRIJF neer te zetten is wel snel door de bocht!!!!
Ik heb wel veel hinder ondervonden van het afwikkelen van mijn abonnement van UPC , maar die noem ik ook niet zo

Beste,

Hoe Lijbrandt zich naar mij heeft gedragen destijds valt onder het kopje hufter gedrag.
Inmiddels ben ik alweer een aantal maanden verder en is alles netjes afgehandeld.
Over de kwalitiet van de geleverde diensten heb en had ik nooit klachten, daar ben ik meer dan tevreden mee, ook met het afwikkelen van mijn UPC abonnement heb ik geen enkele klachten gehad.

Wel vind ik het heel knap dat u 5000 Mbits ontvangt qua internetsnelheid ;)

j.
door j.vreriks - Feb 23, 2013 om 13:41
6 Antwoorden / 0 Vragen

Reageer op Lijbrandt.
Heb een proef abonement aan gevraagd (plus ) voor 2 maanden.
Wilde het opzeggen na 1 maand en 6 dagen kan niet omdat dit binnen een maand moet.
Dus absoluut geen 2 maanden,dit gaat maar om 10,00 € maar principe..
Moet nog 4 maanden contract uit dienen maar kom er nooit meer terug al moet ik bij een andere maatschappij het dubbele betalen. Puur Stelen.

vr gr Jos Vreriks

li
door lijbrandt_web - Feb 25, 2013 om 10:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer, mevrouw Vreriks,

Wij zoeken graag voor u uit wat er precies gebeurd is, hiervoor hebben wij uw adresgegevens nodig.

Kunt u ons via webcare@lijbrandt.nl uw adresgegevens + eventuele toelichting sturen?

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Ruben Smith
Webcare Lijbrandt

j.
door j.vreriks - Feb 25, 2013 om 18:40
6 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat ik J.V hierop heb gereageerd kreeg ik het verzoek van lijbrandt hierop te reageren met het geven van mijn gegevens om het uit te zoeken. Op 25 febr mijn gegevens door te hebben gegeven aan webcare@lijbrandt.nl kreeg ik de volgende mail.
Of ik de adresgegevens van mijn moeder wou doorgeven (let op mijn moeder is op 93 jaar overleden en dat is nu 15 jaar geleden) over hufterig gedrag gesproken.
Waar haald deze (----H--------F---------R----------) het lef vandaan.
Zo ziet iedereen hoe men met ons omgaat.
Al deze meal wordt ook doorgestuurd naar Kassa en de Consumentenbond.
Hopelijk gaat dit uitschot zich eens achter de oren krabben.
Jos Vreriks

valerius-2
door valerius-2 - Feb 25, 2013 om 19:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=j.vreriks schreef op maandag 25 feb 2013, 18:40]Nadat ik J.V hierop heb gereageerd kreeg ik het verzoek van lijbrandt hierop te reageren met het geven van mijn gegevens om het uit te zoeken. Op 25 febr mijn gegevens door te hebben gegeven aan webcare@lijbrandt.nl kreeg ik de volgende mail.
Of ik de adresgegevens van mijn moeder wou doorgeven (let op mijn moeder is op 93 jaar overleden en dat is nu 15 jaar geleden) over hufterig gedrag gesproken.
Waar haald deze (----H--------F---------R----------) het lef vandaan.
Zo ziet iedereen hoe men met ons omgaat.
Al deze meal wordt ook doorgestuurd naar Kassa en de Consumentenbond.
Hopelijk gaat dit uitschot zich eens achter de oren krabben.
Jos Vreriks

Nog een keer proberen ik weet echt waar om hij gelijk dorging ik heb nergens op geklikt.
Maar het bedrijf heeft dus verkeerdemensen achter telifoon zitten dieniet weten waar ze over praten, het moet zo goedkoop mogelijk du s het toch de sculd van het bedrijf die er niet veel voor over hebben om de klanten goed tewoord te staan.

jo
door jorisw - Feb 26, 2013 om 09:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn er eigenlijk nog wel goede bedrijven (en dus goed medewerkers) in Nederland. Als je fora zoals dit moet geloven werken overal oplichters, graaiers en hufters. Wel toevallig dat wij op dit forum dat allemaal niet zijn.

mediokas
door mediokas - Mar 5, 2013 om 09:11
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben helemaal niet iemand die klaagt over bedrijven, maar ik heb ook een erg slechte ervaring met Lijbrandt. Ik had een klaar 100/100 abbo besteld voor 1 dec 2012, dit had ik een maand of 3 daarvoor al aangevraagd. Tot dat moment leek alles goed te verlopen. Een paar dagen voor 1 dec echter begon de ellende. Ik hoorde maar niets van Lijbrandt. Ik had ook een monteur gevraagd, maar zowel van een installatiepakket als van een afspraak met een monteur hoorde ik maar niets. Uiteindelijk dan zelf maar contact opnemen en daar liep ik tegen het eerste probleem aan: Als je iets wilt bestellen ben je binnen een minuut geholpen, maar als je hulp nodig hebt komt je echt uren in de wacht en wordt er gezegd dat je beter op een ander moment kan terugbellen. Nu heb ik uiteindelijk wekenlang contact met ze moeten zoeken en zonder ook maar 1 uitzondering werd er elke keer gezegd dat het drukker is dan normaal en dat ik beter later terug kan bellen. Dat was mijn eerste probleem.
Tweede probleem was dat ik op 1 dec een contract met ze was aangegaan, maar dat bij eigen navraag ineens bleek dat ze niet konden leveren op afgesproken datum. Dit hadden ze niet laten weten, maar wij hadden onze kabeldiensten per die datum opgezegd en zouden dus over 2 dagen zonder telefoon internet en tv zitten. Dat je niet kan leveren, ok, maar laat het dan tenminste weten, zodat wij onze maatregelen kunnen treffen.
Uiteindelijk contact opgenomen met KPN en die konden direct leveren, dus geprobeerd van Lijbrandt af te komen. Maar ondanks dat zij niet konden leveren wat ze hadden beloofd, hielden ze ons toch aan het contract. Op zich normaal natuurlijk, maar als zij het contract niet nakomen, zouden wij dat toch ook niet hoeven doen. Uiteindelijk besloten hier maar geen probleem van te maken en onze afspraken na te komen, maar na het eerste loopjaar zeggen we dit natuurlijk direct op. Uiteindelijk hebben wij via de winkel van reggefiber veel geregeld en de mensen daar hebben blijkbaar contact met de juiste mensen bij Lijbrandt, want toen ik in de winkel enigszins gepikeerd mijn verhaal had gedaan, werd er ineens van alles geregeld.
Uiteindelijk heb ik begin januari mijn starterspakket gekregen, een week later mijn router, nog een week later mijn telefoon en uiteindelijk nog een maand daarna mijn extra tvkastje geleverd gekregen. Heel slecht geregeld allemaal.

Ik werk zelf op een callcenter en heb dit werk al voor veel bedrijven gedaan, dus ik weet hoe dit soort dingen gaan, maar ik ben nog nooit zo schofterig behandeld als bij Lijbrandt. Het geleverde product werkt uiteindelijk meer dan goed, maar de manier waarop..... Na het eerste jaar zeg ik de boel op en ga ik naar een bedrijf waar je op kunt rekenen. Vanuit mijn ervaring raad ik iedereen dan ook sterk af om klant te worden bij Lijbrandt.