door 330 Feb 26, 2013 om 23:10
Computers & telefonie

Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk?

Ik heb op 06-02-13 de Klaar 50 abonnement besteld via internet met als aansluitdatum 25-02-13 als wens doorgegeven. Direct ontving ik een bevestigingsmail en de volgende dag een bevestigingsbrief.

Vorige week omdat ik nog niets had vernomen naar bovenstaande had ik maar gebeld met de helpdesk. Daar werd mij verteld dat de order niet doorgevoerd kon worden op een of ander manier. Er was ergens een fout, maar wat kon de meneer mij niet vertellen, evenmin hoe lang het nog kon duren.

Vandaag na een week heb ik nogmaals contact opgenomen, waarbij de eerste dame mij niet kon helpen omdat zij van sales was (verkeerde keus van mij?). Zij verbond mij door met de juiste afdeling, ik kreeg opeens weer het hoofdmenu te horen. Ditmaal heb ik voor overige vragen gekozen. Na langwachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, maar helaas kon de meneer mij ook niet vertellen wat er aan de hand was, alleen dat de ‘bestelling’ bij de beheerder lag. Ik vroeg wederom hoelang ik moest wachten en weer werd mij verteld dat het niet duidelijk was. Ik vroeg toen of alles gecancelled kon worden. Ja, maar voor het contract moet u keuze 2 en dan 4 bellen. Ik vroeg of hij me kon doorverbinden, nee u moet opnieuw bellen ???? (Kennelijk bij sales kunnen ze wel mensen doorverbinden cq teruggooien naar hoofdmenu).

Dus hing ik maar op en belde opnieuw en na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn van opzeggingen. Tot mijn verbazing werd mij verteld dat ik niet meer kon opzeggen want na het ontvangen van de bevestigingsbrief had ik 7 dagen bedenktijd en die is nu verstreken. Ik vroeg als jullie mijn wensdatum niet kunnen halen is het niet logisch dat jullie dit aangeven? Als jullie dat niet doen, dus ga ik als klant vanuit dat jullie dit wel kunnen halen.

Stel dat het een paar maanden gaat duren voordat het opgeleverd wordt, moet ik dan een paar maanden wachten zonder iets in huis te hebben? Het antwoord was dat hun streefdatum 4-6weken is en nu is maar slechts 3 weken voorbij. Maar niemand kan mij vertellen hoelang dit gaat duren. Weer adviseerde de meneer mij om weer te gaan bellen met helpdesk, waarbij ik al vertelde dat zij mij ook niks konden vertellen.

Via Reggefiber de glasvezelaanlegger kreeg ik via de postcode check dat mijn woning over glasvezel beschikt (vorige huiseigenaar dit ook heeft bevestigd dat de aansluiting tot in meterkast is gelegd). Op de site van Lijbrandt kwam ik eveneens door de postcodecheck en het pakket bestellen. Dan ga je vanuit dat dit op korte termijn te leveren is. Bij het invullen van de aanvraag met de doormij opgegeven streefdatum als die niet haalbaar is, dan vind ik dat ik hiervan op de hoogte gesteld moet worden. Als ik na 2 telefonische contact nog steeds met een vraagteken rondloopt wanneer ik alles krijg en dan krijg ik te horen dat ik hier nu al een jaar aanvastzit vind ik gewoon te gek voor woorden.

Kan ik hier onderuit komen?

740 6 Rapporteer

alfatrion
door alfatrion - Feb 26, 2013 om 23:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, daar zijn verschillende routes voor. Wensdatum heeft iets vrijblijvend in zich zodat ik hierin geen fatale termijn zie.

06-02-13 de Klaar 50 abonnement besteld via internet met als aansluitdatum 25-02-13

1. Als u de bevestigingsbrief niet heeft ontvangen of hierin letterlijk stond dat u slechts "7 dagen bedenktijd", dan heeft u een bedenktermijn van 3 maanden omdat de bedenktermijn 7 werkdagen behoort te zijn, welke in gaan de dag na levering (product) of ontvangst van de bevestigingsbrief (dienst). De drie maanden termijn gaan in de dag na levering (product) of sluiten van de overeenkomst (dienst).

2. U kunt een ingebrekestelling versturen, waarin u aangeeft het product of de dienst te willen ontvangen binnen een redelijke termijn van zeg 14 dagen* en anders de overeenkomst ontbind. * Veertien dagen acht ik een redelijke termijn om het formulier dat kennelijk slikte en ik aanneem dat u niet anders is vermeld voor het sluiten van de overeenkomst.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 27, 2013 om 00:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat kan schriftelijk met verwijzing dat zij niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Geef een datum waarop u verwacht dat het dn gebeurt moet zijn, dat u anders na deze datum het contract zal verbreken.

li
door lijbrandt_web - Feb 27, 2013 om 08:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 330,

Wat vervelend om te lezen dat uw contact met onze klantenservice niet vlekkeloos is verlopen, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Wij zoeken graag uit wat de huidige planning is voor uw adres, hier hebben wij uw adresgegevens voor nodig.

Wij vragen u uw adresgegevens te sturen naar webcare@lijbrandt.nl.

Met vriendelijke groet,

Ruben Smith
Webcare Lijbrandt

door 330 - Feb 27, 2013 om 13:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Webcare,

Ik heb dit verhaal o. a. ook op klacht.nl neergezet en zag dat daar de status in behandeling is.
Ik wil alleen zsm internet en duidelijkheid wanneer dit opgeleverd kan worden. Als jullie toch al zien dat de lijn niet binnen een fatsoenlijke termijn kunnen leveren verspil dan geen tijd van beide partijen en al die rompeslomp met aangetekende brieven e. d.
Ik wacht nog even af op de reactie via klacht. nl

door 330 - Feb 28, 2013 om 23:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Webcare,

Wilt u nog een bevestiging mailen over uw uitspraak. Ik heb nog gemaild naar jullie email adres.
Echter heb ik nog niets van u vernomen. Als jullie in het openbaar via klacht.nl de toezegging doen dat mijn contract wordt ontbonden wil ik dit graag officieel per mail (het liefst ook schriftelijk) bevestigd hebben.

Bij voorbaat dank,

valerius-2
door valerius-2 - Feb 28, 2013 om 23:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=330 schreef op donderdag 28 feb 2013, 23:19]Beste Webcare,

Wilt u nog een bevestiging mailen over uw uitspraak. Ik heb nog gemaild naar jullie email adres.
Echter heb ik nog niets van u vernomen. Als jullie in het openbaar via klacht.nl de toezegging doen dat mijn contract wordt ontbonden wil ik dit graag officieel per mail (het liefst ook schriftelijk) bevestigd hebben.

Bij voorbaat dank,

Volhouden niet u aan een (het) lijntje laten houden