ja
door jayzmeer Aug 6, 2016 om 17:15
Computers & telefonie

Livestream nos rio werkt niet

heeft iemand enig idee waarom de livestream van de nos op mijn laptop niet werkt ?
ik krijg de melding : helaas kan deze video niet worden afgespeeld .
ik heb het al geprobeerd om de privenavigatiemodus van firefox uit te zetten.
ook de adblock plus heb ik uitgezet.
bescherming tegen volgen uitgezet.
cookies accepteren aangezet.
ook geprobeerd met internetexplorer . werkt ook niet.
ik heb windows 7 home premium 64 bits met zowel flashplayer als silverlight.
livestream op de nos app op mijn smartphone werkt wel (via de wifi).

alvast bedankt voor je reactie.

14098 18 Rapporteer

da
door datzoekikop - Aug 6, 2016 om 17:28
251 Antwoorden / Vragen

Bestaat de kans dat het (te) druk gebruikt wordt?

ph
door philip36 - Aug 6, 2016 om 17:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen
edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2016 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er is een storing (?!)

Kijk maar hier wat NOS.nl daar over aangeeft.

reflecs
door reflecs - Aug 6, 2016 om 18:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hier doet hij het wel, na uitschakelen ABP. Pagina vernieuwen of geschiedenis wissen?

edrick3
door edrick3 Aug 6, 2016 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schrijft: ook de adblock plus heb ik uitgezet. Daar ligt het blijkbaar niet aan bij TS. Bij mij - op een nieuwe compu met W10 en met FF - doet-ie het trouwens ook niet. Ook niet na uitschakeling ABP

An
door Anoniempje000 - Aug 6, 2016 om 18:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bent u in Nederland of Nederlandse Koningrijk?
Want in het buitenland wordt het geblokkeerd.

ja
door jayzmeer - Aug 6, 2016 om 18:56
16 Antwoorden / 9 Vragen

@datzoekikop
je zou dan verwachten dat er een melding komt dat het tijdelijk te druk is en om het later nog eens te proberen .

@reflecs
abp helemaal uitgeschakeld, pagina vernieuwd doet het nog niet .
firefox is zo ingesteld dat het geen geschiedenis onthoudt.

@iedereen
ik wilde de livestream van nos nieuws kijken maar die doet het ook niet .
als ik het nieuws via nos.nl/nieuws wil terugkijken doet het het wel .

ja
door jayzmeer - Aug 6, 2016 om 18:58
16 Antwoorden / 9 Vragen

@anoniempieooo
ik woon in nederland.
internetverbinding van online.nl

ja
door jayzmeer - Aug 6, 2016 om 19:09
16 Antwoorden / 9 Vragen

@philip36 en @edrick3
ik zal de site in de gaten houden en het op momenten proberen als er weinig of geen meldingen zijn .

ph
door philip36 - Aug 6, 2016 om 19:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Er bestaat ook een NOS app voor ios en android.
Probeer die anders eens en u kunt daarmee naar chromecast of appletv streamen.

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2016 om 21:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij mij werkt het uitstekend met de NPO app. op de gsm (androïd).
Ik heb nog even verder gecontroleerd. Op de website van de NOS ontvang ik ook prima live en dat ook via de website van de NPO.
Windows 7, Firefox en Flashplayer geactiveerd. Ad-Block en Ghosery e.d. zijn ook geactiveerd.
Dus als het om ontvangst in het buitenland gaat is dat misschien het probleem, maar dan zou u eventueel met vpn, bijv. Hola, kunnen kijken.
Herstel: ik lees net dat u gewoon in Nederland zit.
Misschien moet u dan de flashplayer updaten? Die kunt u instellen op vragen om te activeren en op toestaan klikken als u flash nodig heeft, de website geeft dat dan aan.
Hetzelfde geldt voor Silverlight die u voor deze live uitzendingen niet nodig heeft.

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2016 om 22:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Browser afsluiten met cookies wissen en browser opnieuw opstarten?
Kijk anders ook nog in het deelvenster van de Flash Player of Flash Player gegevens van derden op uw laptop al dan niet opgeslagen mogen worden. Bij mij staat het aangevinkt: https://www.macromedia.com/support/documentation/nl/flashplayer/help/settings_manager03.html

marita5
door marita5 - Aug 6, 2016 om 23:01
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jayzmeer ,

Misschien heeft u hier iets aan , klik op de rode regel .
Bij mij werkt het op de laptop , met IE .

https://support.mozilla.org/nl/kb/flash-plug-up-to-date-houden-en-problemen-oplossen#w_flash-installeren-of-bijwerken

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2016 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bij mij werkt alles weer:

Opgeloste storingen:

6 augustus: Storing bij NOS.nl

ja
door jayzmeer - Aug 7, 2016 om 13:57
16 Antwoorden / 9 Vragen

@philip36
ik heb op mijn smartphone al de nos app , maar dat is een redelijk klein scherm.
vandaar dat ik het op mijn laptop wilde kijken .
ik heb geen smart tv of chromecast.

@aurora1
alles op mijn laptop is up to date , ook flashplayer
flashplayer stond al zo ingesteld dat ie vraagt om te activeren.
ik heb toen flashplayer zo ingesteld dat ie juist altijd geactiveerd is en toen werkte de livestream.
beetje raar maar het werkt.
dus opgelost.

iedereen bedankt voor de reacties.

aurora1
door aurora1 - Aug 7, 2016 om 14:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad vreemd. Maar gelukkig is het probleem opgelost, dank voor het melden en graag gedaan.

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2016 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

flashplayer stond al zo ingesteld dat ie vraagt om te activeren.
ik heb toen flashplayer zo ingesteld dat ie juist altijd geactiveerd is en toen werkte de livestream.
beetje raar maar het werkt.
dus opgelost.

Zou toch wel eens willen weten of het nog steeds werkt als je flashplayer nu weer anders instelt.
E.e.a. om te weten of het nu aan die instelling gelegen heeft, of dat het nu werkt omdat de STORING opgelost is.

Edit: livestream is nu weer uitgevallen (bij mij)

marita5
door marita5 Aug 7, 2016 om 16:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 ik heb het getest , als ik instel vragen om te activeren krijg ik dezelfde melding als Ts , klik ik op altijd activeren dan werkt het wel .

edrick3
door edrick3 Aug 7, 2016 om 16:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedankt voor de moeite. ;-)

ja
door jayzmeer - Aug 7, 2016 om 18:30
16 Antwoorden / 9 Vragen

@edrick3
ik heb flashplayer weer terug gezet op vragen om te activeren. deed het niet
toen weer op altijd activeren gezet . deed het goed
zo nog een paar keer heen en weer en de livestream doet het alleen als ie staat op altijd activeren .
net bij mijn ouders geweest en daar precies hetzelfde .

edrick3
door edrick3 Aug 8, 2016 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedankt voor de moeite. Dan weten we nu dus dat het aan de instellingen van de flashplayer ligt.

reflecs
door reflecs - Aug 8, 2016 om 13:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@jayzmeer,
Het is fijn dat u een oplossing gevonden heeft, maar dit is niet zoals het hoort te werken.
Toch even melden? https://over.nos.nl/uw-reacties/uw-vraag-of-reactie