hi
door hilmelien Aug 26, 2006 om 08:27
Computers & telefonie

Machtspositie provider...?


Beste medegebruikers,



Sedert bijna 2 jaar ben ik klant bij de provider Fiberworld; echter
sinds het begin heb ik problemen met de kwaliteit van de
telefoonverbinding.

Hier heb ik al die tijd zeer regelmatig en doordringend (nee, nee, geen
scheldpartijen en/of "persoonlijke" aantijgingen) op gereclameerd(per
brief, per fax, middels tickets in het helpdesk-systeem en telefonisch
(a 0,70 euro p.m.)), maar tot op heden is er geen sprake van een
kwalitatieve verbetering.



Dientengevolge heb ik Fiberworld aangesproken voor de gemaakte extra
kosten om bereikbaar te blijven en voor de gemaakte kosten om met hen
te communiceren.

Nul op request, en dit vond ik (gezien de "gebrekkige" communicatie
vanuit Fiberworld naar mij toe) niet reeel en ook niet fatsoenlijk.



Nu heb ik onlangs gevraagd wie binnen hun organisatie de communicatie
naar buiten doet met betrekking tot public relations, omdat ik mijn
relaas wereldkundig wil maken.

Wederom geen enkel antwoord, alleen de reactie dat zij eenzijdig de overeenkomst gaan ontbinden per 23 september.

En dan zit je dus plotsklaps zonder telefonie en internet.



Kan Fiberword dit zomaar doen?

Kan ik hen nu niet wederom aansprakelijk stellen voor de gemaakte
kosten, daar zijn nu WEL toegeven dat zij de telefonie niet op orde
krijgen?



Graag zou ik jullie mening hebben, zodat ik verdere actie kan ondernemen.



Groetjes,



alex



290 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze en die vele andere namen uit Heerenveen staan bekend op deze site, dus.....


Het internetten zal vermoedelijk wel betrouwbaar zijn, en waarom gebruik je dan geen Skype? of broertje VOIP buster....


KPN bied diverse + bellen aan, de langzaamste en nieuwste is SLIM, deze slimbellen.nl is voor E19,95 de goedkoopste, en werkt tot nu toe zonder klachten, wel trage ISDN snelheden, van 128 Kb. dit is dus 2x inbellen maar tijdens bellen halveerde de snelheid.


Deze nieuwe produkten VOIP, zijn nog te kort op de markt om betrouwbaar te zijn, mobiele telefoons waren dat vorige eeuw ook!


Zoek maar via bellen.com eens naar de voordeligste kombi. afhankelijk van jou snelheids eisen en beschikbaarheid, omdat niet overal alles geleverd word.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij de meeste providers staat het in hun algemene (leverings)voorwaarden welke u destijds in wederzijdse overeenstemming middels de overeenkomst bent overeengekomen, m.a.w. het contract tussen partijen. Partij Fiberworld heeft het recht de overeenkomst eenzijdig te ontbinden!


Gelet op de houding van deze provider zou ik juist blij zijn om niet verrder te hoeven gaan in de 'onverschilligheid van Fiberworld', m.a.w. de arrogantie uitstralend!


Voor wat betreft dde extra gemaakte, die aanwijsbaar met bewijzen gespecificeerd moet aantonen, niet veel resultaat zult behalen, daar het bedrag zodanig is dat een procedure bij de kantonrechter (voorlopige voorziening) niet de moeite loont, alhoewel ik vanuit ga dat u in uw recht zou kunnen staan, zijn de algemene voorwaarden duidelijk meestal in uw nadeel (zgn. disclaimer, vrijwaring e.d.).


Ik zelf heb goede ervaring met telefonie van Tiscali!


Anderen alternatieven voor adsl met telefonie o.a.: www.dds.nl, www.speedlinq.nl.


De voornoenden providers hebben momenteel leuke actietarieven voor 1 jaar!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beverburcht heeft gelijk, de kosten voor de rechtszaak en de voorwaarden van hun kan de uitspaak wel eens in uw nadeel veranderen, zowel Uw als hun kosten mag U dan betalen, en U krijgt niets, want dat staat er wel als je goed zou lezen.


Bedankt Bever, ik bouw zo ook aan mijzelf, want ik weet ook niet alles.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gelet op de probleemstelling is er maar één oplossing en dat is veanderen van provider bij afloop van uw huidige contractstermijn. Zoals u het beschrijft kan gesteld worden dat de met u gesloten ovcereenkomst niet goed wordt nageleefd (wanprestatie) maar het afdwingen resp. aanspreken daarop kan uitsluitend via een civiele procedure en als ook al elders gezegd, de kosten wegen dan niet op tegen de baten

ve
door verwijderd - Sep 20, 2006 om 07:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Die machtspositie hebben zij zeker.
Ik zou zelf er geen moment rouwig om zijn als zij eenzijdig de boel ontbinden graag zelfs !

Kijk maar eens naar mijn globale "avontuur" en dat zelfs in zeer uitgeklede compacte vorm (kun je nagaan):


Had ik het maar niet gedaan....

Had ik het maar nooit gedaan...

Het is één lange doffe ellende !



Bij de "naadloze" overgang van TweakDSL naar Fiberworld ging er al van alles mis, ergo:

bijna 2 maanden geen internet/telefoon ...

Niets !



Ze werken daar met een 0,70 euro/min. helpdesknummer waar je eerst een
half uur of langer moet wachten en dan krijg je iemand aan de telefoon
die alleen maar wat zit te brabbelen en je zeker NIET kan verderhelpen.
Niks weet, niks kan en "we kunnen er niks aan doen" en "er wordt aan
gewerkt" en "kunt u later niet bellen" en "wij mogen niet bellen"



Ze hebben een ticket-systeem wat niet werkt.

Via internet invoeren probleem omschrijven, wachten, wachten, memotje, wachten ,wachten, weer memootje erbij, etc... NIKS !

1x per 2maanden word je eens te woord gestaan. Naja te woord gestaan, er word NIET gecommuniceerd.



En ze doen maar wat :

Modempje wisselen, nog een keer modempje wisselen, dan weer een modem met een aparte ATA

En zit daar een handleiding bij ? Nee ! Weer emailen, bellen, tickets
sturen en wachten op een mail met een onvolledige en deels onjuiste
uitleg...

Telefonie ?

Eerst VODSL, allemaal storingen hoop gepruts gekraak onbereikbaar,
eerst niksnie doen, dan weer wel en soms ook weer niet of wel bellen
maar niet bereikbaar zijn of wel bereikbaar zijn maar zelf niet kunnen
bellen of..... *zucht*

toen kreeg ik ineens zomaar weer VOIP, ongevraagd en onaangekondigd !
Dat bleek zomaar ineens uit de lucht komen vallen. Geen mail, geen
brief, geen telefoontje, niks. Kwam ik toevallig achter omdat de moed
me weer zover in de schoenen was gezonken dat ik met mijn mobiele
telefoon dat hele dure 0900-helpdesknummer van ze heb gebeld...



En werkt het nu ?

NEE !

Na een half jaar zelfs nog niet ?

Nee nog niet !



Factureren:

Klopt niets van.

0900 worden standaard met 1,09 euro aangeslagen, ook nadat ik 4 tot 5
keer heb gezegd dat juist die nummers (zoals bv ABN-AMRO
klantenservice, ea nummers die lokaal tarief kosten) een ander tarief
hebben en dat zelfs EXACT aangegeven !

Maar ook de AFSPRAAK dat ik ONNET telefoonverkeer GRATIS zou mogen
BLIJVEN gebruiken wordt niet nagekomen. Ik moet elke factuur
eigenhandig gaan nakijken en uitpluizen.



De lol is er echt af.

EN ja ze zijn goedkoop, dus ik probeer geduldig te zijn en niet teveel te willen.

Je mag natuurlijk voor dat geld niks verwachten...

toch ?

MIS !!!!



Maar dit gedoe kost je wel een boel:

"bloed/zweet/tranen, dure telefoontjes plegen, emailen, ticketsysteem maar weer proberen, enz,enz"

zoveel energie, tijd en geld dat de voordelen niet opwegen tegen de (vele) nadelen.



Fiberworld :( = MIS-communicatie 8)7



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer