Mag Coolblue onderzoekskosten berekenen?
Ik heb onlangs een senioren tel. gekocht voor mijn schoonvader. Na een half jaar haperde een knop en heb deze naar Coolblue opgestuurd. Nu kunnen ze mijn telefoon niet maken omdat er een barst in de behuizing zit en ze niet aan deelreparaties doen. Ik kan de telefoon ONGEREPAREERD terug krijgen indien ik 40,00 onderzoekskosten betaal. Kan dat zomaar?
Ze hadden mij voordat deze ter reparatie ging toch al moeten informeren dat er een barst in de behuizing zat en deze dus toch niet onder garantie valt? Heb telkens hierover gemaild en ze verwijzen mij naar de kleine lettertjes en dat ik moet betalen. Lijkt mij een omgekeerde wereld. Heeft iemand hier ervaring mee??
Hoe kan Coolblue van tevoren weten dat er een barst in de behuizing zit, als jij ze dat niet meldt? En natuurlijk valt een dergelijke barst niet binnen de garantie.
Ze hadden mij voordat deze ter reparatie ging toch al moeten informeren dat er een barst in de behuizing zat en deze dus toch niet onder garantie valt?
Ze hadden mij voordat deze ter reparatie ging toch al moeten informeren dat er een barst in de behuizing zat en deze dus toch niet onder garantie valt?
Waar is uw verantwoordelijkheid om te melden dat er een barst in het toestel zat? Ze hebben dat ding eerst moeten bekijken om te zien dat er een barst in zat.... En dan gaan de onderzoekskosten lopen.....
Door te telefoon te onderzoeken kwamen zij er achter dat er een barst in de behuizing zat, dat kost hun tijd en u moet dan die onderzoekskosten betalen.U hebt alleen de haperende knop opgemerkt.
Kan de knop niet onder garantie gemaakt worden en dat u de reparatie voor de barst zelf betaald want nu betaald u €40 voor niets.
Wel snel verdiend die €40 voor onderzoek van misschien 5 min.
Beter om ze de telefoon te laten houden, en een nieuwe te kopen want voor reparatie bent u misschien meer kwijt dan de telefoon waard is.
Er komt uiteraard wel wat meer bij kijken dan alleen die 5 minuten. Dat weet je zelf ook wel.
Om een barst in de behuizing te vinden heb je echt geen 5 min. nodig, verder kijken ze niet wat er eigenlijk gerepareerd moet worden want ze moeten eerst de klant opbellen dat er een barst in de behuizing zit.
Die "misschien" 5 minuten blijft gissen. Die € 40,00 is misschien wel een standaard tarief. Ik ken Coolblue als een degelijke, betrouwbare firma.
@blackjes
Kan wel een standaard tarief zijn maar een deuk in de behuizing is toch vrij snel ontdekt.
Ken Apple ook als een degelijk en betrouwbaar bedrijf maar ze willen allemaal geld verdienen.
@Philip36: om die schade te zien heb je inderdaad geen 5 minuten nodig. Maar er moet nog wel wat meer gebeuren voordat dat ding voor de reparateur op de werktafel ligt. Het pakket komt binnen, moet worden geadministreerd, moet intern worden vervoerd, moet eventueel weer teruggestuurd worden. Als jij dat gratis kan doen, moet je dat idee meteen gaan verkopen.
Ik hoop trouwens voor jou, dat jouw werkgever ook geld wil verdienen.
Geen woord over de kosten van de totale reparatie (min de defecte knop die nog onder garantie valt)?
Onderzoekkosten vallen aan omdat het toestel als geheel (zonder aanspraak op garantie) letterlijk naar de knoppen is. Waarschijnlijk is het toestel hard gevallen en kan er uiteindelijk nog meer schade gevonden worden. Door de scherpe prijzen is er van coulance vaak geen rede meer. Coolblue treft hier helemaal géén blaam.
Coolblue verkoopt een 'gewilde' senioren telefoon, 273 reviews, al voor €45.
b.v. https://www.pdashop.nl/product-reviews/331576/fysic-fm-7500-senioren-telefoon.html
Is al een keer bij Radar geweest, door een advocaat behandeld. Er mogen alleen onderzoekskosten worden berekend als die van te voren zijn aangegeven. Dat mag niet achteraf. Ik weet alleen niet wat er met de kleine lettertjes wordt bedoeld.
Ach, kleine lettertjes? Indien je het te repareren toestel terugstuurd, geeft Coolblue je goede en duidelijke informatie. Zelfs de verzendkosten heen en weer zijn gratis. Heb het 2 maanden geleden zelf meegemaakt voor een reparatie onder garantie. Staat echt niet in kleine letterjes omschreven en is goed en duidelijk leesbaar voor iedereen.
U had de voorwaarden moeten lezen voordat u de telefoon opstuurde.
Dat een bedrijf kosten maakt om te onderzoeken of uw telefoon te repareren valt lijkt me normaal,
want iemand moet over uw apparaat nadenken en een beoordeling geven.
als in de voorwaarden staat dat u daarvoor moet betalen dan mogen ze dit ook in rekening brengen.
Vreemde zaak. Ik heb met Coolblue een uiterst positieve ervaring met een defecte laptop. Het proces van reparatie verliep uiterst correct en klantvriendelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer