la
door larsk0 Oct 1, 2018 om 18:02
Computers & telefonie

Mag een spelletjessite voor echt geld de spelletjes manipuleren?

Ik speel regelmatig hartenjagen op de spelletjessite gamepoint. Nu is dit spel daar verre van realistisch. Het is overduidelijk gemanipuleerd net als eigenlijk alle spellen daar. Dit begrijp ik ergens wel om het wat toegankelijker te maken voor mindere spelers. Maar je kan daar betalen met echt geld, ik vind als dat het geval is dat de spelletjes fair moeten zijn... Mag een spelletjessite de boel manipuleren terwijl er eigenlijk om echt geld gespeeld wordt ook?

3119 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2018 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De mensheid wil bedrogen worden .... ;-)
Daar geef je je geld toch niet aan uit!

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 1, 2018 om 18:56
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Manipuleren zal moeilijk te bewijzen zijn, in uw geval zou ik daar maar niet van uit gaan zodat de spanning die het meespelen met zich meebrengt behouden blijft.

ne
door neodutchio - Oct 1, 2018 om 19:16
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Betalen voor gamepoint? Elke 3 uur en vaak in de weekeinden elke 2 uur bonus'geld'. Nooit heb ik er overwogen om echt geld in te leggen om te mogen spelen. Waarom zou je, je kan er niets mee winnen. Ja, online geld, maar uitbetalen kan niet. Alles blijft virtueel.
Je betaald dus om te mogen spelen. En wat de uitkomst van het spel is maakt daarvoor niet uit. In beide gevallen is het weggegooid geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2018 om 19:20
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom meespele als je 'het idee hebt 'belazerd te worden'? Het is uw geld.

marita5
door marita5 - Oct 1, 2018 om 19:35
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Larsko ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/oplichting-gamepoint?id=596157

vu2615
door vu2615 - Oct 1, 2018 om 21:26
81 Antwoorden / 3 Vragen

Je vraagt er gewoon om om vernaggeld te worden op dit soort sites. Je zou eens kunnen zoeken naar een off-line variant. Je geeft zelf al aan dat er gemanipuleerd wordt en toch ga je door met spelen. Domdomdom

Gr
door Grunn1 - Oct 1, 2018 om 21:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn genoeg gratis apps met hartenjagen die goed zijn, zowel multi als singel player. Betalen? Nooit doen.

gerbera
door gerbera - Oct 1, 2018 om 22:01
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u Win10, dan zit daar gratis hartenjagen bij, das niet te manipuleren maar wel leuk om zonder ergenis te spelen.

gerard van tol
door gerard van tol - Oct 1, 2018 om 22:02
26 Antwoorden / Vragen

Betalen voor spelletjes? nooit doen dus, er is dan maar een zekerheid, jij bent je geld kwijt en de aanbieder verdo=ient er een hele dikke boterham aan.

jo
door jorisw - Oct 2, 2018 om 10:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon iets anders gaan doen. Je kunt gaan kijken wat mag en wat niet mag, maar dit soort bedrijven raak je het hardst door ze gewoon geen geld meer te geven.

Maar hoezo weet je zo zeker dat het gemanipuleerd is?

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2018 om 13:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom speelt u daar mee als u vindt dat het er niet klopt?
Verliest u steeds geld? U kunt in ieder geval niets van uw beweringen bewijzen dus wees maar voorzichtig met uw beweringen.
Blijf weg van die site, stop met spelen om geld waar dan ook. Dan hoeft u zich niet te ergeren. Ik zie het verband tussen toegankelijkheid voor "mindere" spelers en manipuleren trouwens niet. Vindt u zichzelf een "betere" speler?

audb
door audb - Oct 3, 2018 om 13:37
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het zelfde gebeurt met gok kasten.

Niemand maar dan ook werkerlijk niemand zal de hoodprijs "winnen" en blijkbaar is daar ergens een wet voor die het toelaat.

Maar geld uitgeven voor een spel wat u ook gratis kan spelen ?

Ga lekker naar een bejaarden of verzorghuis en ga daar kaarten met echte mensen en met een beetje geluk krijgt u nog gratis koffie of thee of mag u zelfs een hapje mee eten.

A, veel gezelliger
B. u komt weer eens onder de (echte) mensen en doet hun ook een keer wat aanspraak hebben.

muis1972
door muis1972 - Oct 3, 2018 om 15:49
24 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Larsko,

Ten eerste: Er word niet om echt geld gespeeld, want er wordt niks uitgekeerd.

Ten tweede: U maakt zelf de keuze om er geld in te investeren, want dat is wat je doet als je zelf (Super)Vip of zelf speelmunten koopt.

Ten derde: Ik speel er zelf al jaren gratis. De gedachte van sommige spelers, dat je alleen wint wanneer je betaalt klopt ook niet. Ik betaal niks en soms win ik en soms verlies ik. Een jaar of 5 terug ben ik 1 jaar SuperVip geweest en ik heb in dat jaar echt niks meer gewonnen dan nu.

Ten vierde: U bent niet verplicht om te betalen.

Waarom speelt u op deze site als u het niet eens bent hoe hun de spellen presenteren?

Ik heb nergens problemen mee. Ik vind het een fijne site om even te spelen en zoals ik al schreef: Soms win je en soms verlies je. Dat hoort erbij!

la
door larsk0 - Oct 5, 2018 om 18:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb daar nog nooit een cent uitgegeven, wees niet bang. Maar het feit dat het wel kan doet mij afvragen of het dan wel geoorloofd is de spelletjes te manipuleren. Dat is mijn vraag, niet of ik wel of niet geld daar aan uitgeef... wat ik dus niet doe...Wanneer je bekend bent met een kaartspelletje heb je gauw genoeg in de gaten wanneer het niet realistisch is.

la
door larsk0 - Oct 10, 2018 om 13:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voorbeeldje... Yatzee hebben ze ook daar. Nu heb ik dat spelletje vroeger, met echte dobbelstenen, tot in den treure gespeeld. Ik heb het 3x meegemaakt dat er in één worp een yatzee gegooid werd... is mij 1x zelf gelukt en 2x heb ik het iemand anders zien doen. Op Gamepoint is dit mij al een stuk of 40x gelukt. Realistisch??? I think not....

ne
door neodutchio Oct 10, 2018 om 13:49
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als je met een lage waarde speelt gebeurd het bij jezelf en speel je met hoge bedragen gebeurd het bij een ander. Net zoals 7 keer yathzee gooien in 1 ronde.