Mail al 5x ontvangen
Ik krijg deze mail al 5x toegezonden met de mededeling,
Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.
U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.
Klik hier om het online formulier te openen
Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.
Hartelijk dank voor uw medewerking
Joes van Maars
IT Security Assistant
Western Union, NL
Ik heb deze mailtjes meteen verwijderd, omdat ik het niet vertrouwde. heeft een van jullie deze mailtjes ook ontvangen? graag een reactie.
Deze specifieke niet, maar wel soortgelijke. Inderdaad gewoon weggooien of als spam aanmelden en je verder niet druk om maken.
Hallo gkelderman,
Dergelijke 'phishing' mailtjes vind ik ook wel in mijn spambox, maar nooit in mijn reguliere mailbox. WesternUnion, ABN/AMRO, SNS, ING, ICS, enz. enz. Kortom, met een goed spamfilter voorkom je dat je die mailtjes in je reguliere mailbox krijgt. Controleer eens of je provider een spamfilter op de mailserver heeft. Tenminste, als je de mail via je provider ontvangt....
m.vr.gr. Freya
Ik krijg ze al weken lang ook van western union,Ing,visa etc.
meestal in mijn spambox maar soms ook in mijn postvak in.
De Allereerste die ik kreeg was van ìng zo gaan er diverse in het rond onder het mom van als u uw gegevens niet invult word uw rekening geblokkeerd soms van creditcard namen waar ik nog nooit van heb gehoord.
1 tip vertrouw nooit iemand op internet voordat je de bewuste bank cq instantie gebeld hebt als je nog mocht twijfelen en het moet nu toch duidelijk zijn na alle spotjes op televisie en internet en van de banken zelf dat zij dit nooit zullen vragen vriendelijke groet P
Wie nu nog niet overtuigd is van het foute karakter van dergelijke e-mailberichten is een hopeloos geval. Daar helpen geen waarschuwingen van banken of spotjes op TV meer tegen.
Een bank, of andere instelling, vraagt nooit via een e-mailbericht, eventueel met een link naar een formulier, om opnieuw je gegevens in te vullen. De bank kent jouw gegevens beter dan jij zelf.
Ik heb net een e-mail ontvangen:
We zijn gedwongen uw rekening in de RABOBANK te blokkeren
Beste klant,
In verband met de vernieuwing van het veiligheidssysteem kan uw rekening worden geblokkeerd.
Dat heeft te maken met de veiligheidspolitiek van de RABOBANK.
Alle gebruikers van de RABOBANK, die wij vanaf volgende week in het systeem zetten,
dienen obligaat van deze wijzigingen kennis te nemen.
U wordt verzocht kennis te nemen van de lijst van wijzigingen.
De gebruikers, die geen bevestiging naar ons hebben gestuurd,
dat ze via het op het Internet aangeboden formulier kennis hebben genomen van de wijzigingen,
worden uitgenodigd om naar het kantoor van de RABOBANK te komen,
waar medewerkers van de bank hen persoonlijk omtrent de wijzigingen zullen informeren
Deze wijzigingen zijn nodig om handige en veilige diensten via het Internet aan te kunnen bieden.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Veiligheidsdienst van de RABOBANK
Wie het bovenstaande geloofd, is compleet ontoerekeningsvatbaar.
Banken communiceren nooit via de e-mail. En zeker niet over dit soort zaken.
Al die mailtjes komen hier ook voorbij omdat mijn mail adres bestaat uit 3 karakters (voor het @ natuurlijk*). Afgezien van dat dat "bedrijf" sowieso de zaakjes niet op orde heeft ;-).
Wil je dit soort mailtjes voorkomen (naast alle standaard mogelijkheden*), maak een langer e-mail adres aan, dat gewoon niet te raden/generen valt. En sla al je familieleden en kennissen om de oren die niet even alle adressen bij zogenaamde doorstuurmails even wegknippen of beter vraag of ze je willen overslaan..
[* hopende dat ik hiermee alle bijdehandjes voor ben ;-)]
Volgens deze sit is het phising
http://www.snelpchulp.nl/articles/rabobank-veiligheidsdienst-nep-phising-email-spam/
Sorry de juiste link is http://www.snelpchulp.nl/articles/rabobank-veiligheidsdienst-nep-phising-email-spam/
Hallo gkelderman,
Gelukkig ben ik tot nu toe verschoond van dit soort vervelende spam/mail.
Je zou eens een spamfilter kunnen installeren, bv. mailwasher.
Suc6
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer