poltol
door poltol Mar 30, 2012 om 14:44
Computers & telefonie

Mailberichten overzetten

Beste Beantwoorders,

Mijn vrouw gebruikt op haar laptop IncrediMail.
Dat levert echter steeds problemen op, zoals blijven hangen en dergelijke.
Dat wil zij omzetten, nu dus naar Windows Mail.
Hoe dat moet en hoe we vervolgens van IncrediMail af moeten komen weten we inmiddels al.
Ook via antwoorden hier bij V&B.

Maar er blijft ons nog één punt.
Hoe krijgen we de bewaarde mailtjes, in IncrediMail, overgezet naar Windows?
Eén op één kopieëren gaat niet.

We hebben zelf het volgende bedacht:
We sturen de te bewaren mailtjes naar een {tijdelijk} E mail adres.
Dat adres maak ik dan aan op mijn PC.
Vervolgens killen we Incredimail en verwijderen dat van de laptop.
Daarna richten we het mail programma van Windows in.
En vervolgens sturen we de bewaarde mailberichten, vanuit het {tijdelijke} E mail adres weer terug naar de laptop waar inmiddels een Windows E mail programma draait.

Maar kan het ook anders is onze vraag?

Alvast bedankt voor het meedenken, poltol

6056 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2012 om 15:04
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Maar kan het ook anders is onze vraag?

Uitprinten en in een ordner bewaren.

poltol
door poltol - Mar 30, 2012 om 15:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 15:04]Maar kan het ook anders is onze vraag?

Uitprinten en in een ordner bewaren.

@mahadma,
Bedankt voor deze suggestie.
Maar we willen ze eigenlijk bij de mail boxen [in/uit] bewaren.
Zodat antwoorden en terug lezen iets gemakkelijker gaat.

Vr.gr. poltol

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2012 om 15:42
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Daar heb je gelijk in, maar als je pc / schijf naar de @#$%^ gaat, heb je niets meer. En waarschijnlijk bewaar je ze omdat ze belangrijk zijn, toch? Waarom niet én én?

ridder_1
door ridder_1 - Mar 30, 2012 om 16:30
376 Antwoorden / 8 Vragen

Ben niet geheel bekend met dit mailprogramma, maar vermoedelijk is er een mogelijk om alle mailtje te exporteren, deze om te zetten en daarna weer te importeren in een nieuw mailprogramma.
Bij de bekende email programmas (outlook of gelijkwaardig) zijn ze opgeslagen in een .CSV bestand, waarmee je mails kan overzetten. Ook zijn er backup- programmaatjes waarin je de de mails kan backupppen en later weer in een ander programma kan terugzetten.
Het exporteren/importeren zal niet in 1 x gelijk lukken , maar een paar keer proberen geeft wel vaak een goed resultaat.
Kijk eens op op deze link

poltol
door poltol - Mar 30, 2012 om 18:31
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@mahadma,

Dat is juist.
Dat doen wij ook al.
Maar .... mijn vrouw heeft een zeer uitgebreidt mail verkeer met mensen over heel de wereld, dus ze mailen vaak op de vreemste tijden.
Daarom bewaard ze de laatste 3 á 4 mails in een map binnen het mail progje.
Dan kan ze gemakkelijk even terug lezen en dan een mailtje maken.

@ridder,

Bedankt voor de link.
Ik ga straks eens even de laptop hier naast de PC zetten en dan eens even een experiment uitvoeren.
U hoort nog wel of het gelukt is.

Vr.gr. poltol

gsm
door gsm - Mar 30, 2012 om 19:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit onderwerp is al eerder aan de orde geweest bij Kassa (Zoek binnen Vraag & Beantwoord naar incredimail).
Ik weet niet zeker of de huidige versie van incrediconvert bij de nieuwste versies van incredimail nog wel goed zal werken.

poltol
door poltol - Mar 30, 2012 om 20:31
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@gsm,

Is nuttige info.

Heb het bekeken en ga er mee aan de slag.
Gedeeltelijk overlapt het de info van @ridder.

Fijn weekend, poltol

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2012 om 21:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag poltol,

Wat je ook zou kunnen overwegen is i.p.v. een tijdelijk adres nemen een Gmailadres aanmaken. Daar dan alles heen sturen en als het nieuwe mailprogramma ingesteld is via automatisch doorsturen (bijv.) de mails naar het nieuwe programma doorsturen. Dat is gemakkelijk in te stellen bij Gmail. Bij Gmail heb je een grote mailbox en kunnen de mails gewoon in blijven staan en dat dan tegelijk die mails in het mailprogramma op de pc staan. Dan heb je in ieder geval een back-up bij Gmail staan. Gmail heeft bovendien een erg goed spamfilter.

vr.gr.

poltol
door poltol - Mar 31, 2012 om 11:41
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@aurora1,

Bedankt voor de suggestie.

Maar mijn vrouw wil graag terug naar Windows Mail.
Simpel en geen tierelantijnen.

Fijn weekend, poltol

poltol
door poltol - Mar 31, 2012 om 14:27
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste [meedenk] vrienden,

Er is geen enkele convertor die het doet.
En een enkele wordt door de beveiliging [McAfee] als verdacht aangemerkt.

Waarschijnlijk werken de koop versies wel, maar de Free dus niet.
En misschien dat het ook wel werkt als je een betaalde IncrediMail gebruikt.

We gaan dus maar de weg volgen via een [tijdelijk] mail adres.
Zal best wel lukken want op sommige sites wordt dit ook als enigste werkbare mogelijkheid geopperd.

Allemaal heel erg bedankt voor jullies inzet, ook namens mijn vrouw.
Tot "ziens" bij V&B.

Fijn weekend verder, poltol