co
door condor Dec 22, 2008 om 18:12
Computers & telefonie

Map met foto's overzetten naar USB-stick

Ik heb een map met foto's (uit "mijn afbeeldingen") overgezet naar mijn USB-stick. Prima gelukt, alleen is de volgorde van de foto's gewijzigd. Ze stonden in een bepaalde volgorde met een onderschrift. Op de USB-stick staan ze nu op alfabetische volgorde van onderschrift. Ik dacht: ik kopieer de map in één keer dan gaat het altijd goed maar niet dus. Waarom wordt de volgorde tijdens het overzetten zomaar gewijzigd?

10556 8 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 22, 2008 om 18:20
1163 Antwoorden / 60 Vragen

U kunt de sortering aanpassen door bij weergave 'details' te kiezen. Nu kunt u sorteren op datum, door op 'datum' te klikken, bovenaan de kolom met de datums.

co
door condor - Dec 22, 2008 om 18:42
33 Antwoorden / 16 Vragen

De oorspronkelijke foto's zijn, nadat ze gemaakt zijn, in een andere volgorde gezet en van "ondertiteling" voorzien. Ze staan dus niet meer "op datum" of zoiets. Zo staan ze nu in een map en daar blijven ze ook zo in staan. Maar waarom blijft die volgorde niet zo na het overzetten?

poltol
door poltol - Dec 22, 2008 om 18:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarschijnlijk heeft u bij mapopties aangegeven dat de inhoud van alle mappen op een bepaalde manier moet worden opgeslagen. En op uw USB stick is een "nieuwe" map geplaatst. U kunt dit omzeilen door eerst de map op de stick aan te maken. Daarna selecteerd u in de oude map alle foto's met Ctrl A. En die kopieert u dan naar de nieuwe map op de stick. Dan blijft, volgens mij, de orginele volgorde staan.

Succes, poltol

edwardus
door edwardus - Dec 22, 2008 om 19:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mappen met foto's zijn niet wezenlijk anders dan andere mappen. Windows sorteert ze, meestal alfabetisch, of als je zelf ingrijpt bijv. op datum.

De volgorde kun je handmatig beïnvloeden door met bestanden te schuiven (in iconen weergave) maar die is niet altijd permanent. De instellingen worden bewaard in een klein (verborgen) .ini bestandje, misschien helpt het om dat mee te kopiëren.

Wat denk ik een betere en blijvende oplossing is, is de bestandsnamen zo te wijzigen dat ze altijd goed staan als er alfabetisch gesorteerd wordt, bijvoorbeeld door er een volgnummer voor te plaatsen.

Er zijn wel tooltjes die je hierbij kunnen helpen, bijv. .

co
door condor - Dec 24, 2008 om 23:53
33 Antwoorden / 16 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken. Eerst een nieuwe map aanmaken heeft niet geholpen. De onderschriften bij de foto's zijn nu inderdaad zo gekozen dat het niet fout kan gaan. Alleen waren nu de foto's "beschadigd". Er liepen strepen overheen van verschillende kleuren. Volgens mij heeft dat te maken met de kwaliteit van de USB-stick. Die is volgens mij superslecht. Het is een TOM-TEC USB stick ovaal. Was is de aanbieding bij Dirk voor € 4,99. Later heb ik de foto's op een andere  gezet (Dane Elec) en dat ging prima. De TOM-TEC nog maar een keer geformatteerd en weer geprobeerd de foto's erop te zetten maar de kleuren bleven zo raar. Maar goed, ik dwaal af. Nogmaals bedankt voor jullie hulp en fijne Kerstdagen!

edwardus
door edwardus - Dec 25, 2008 om 13:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat probleem van die verminkte foto's kan evt. te maken hebben met de card-reader. Heb je de foto's oorspronkelijk met een card-reader ingelezen en daarna op die usb stick gezet?

co
door condor - Dec 25, 2008 om 15:51
33 Antwoorden / 16 Vragen

De foto's zijn vanaf de camera op de computer gezet, dus niet via een card-reader maar rechtstreeks via de USB aansluiting. Daarna naar de USB stick overgezet. Maar zoals ik al zei, op de andere USB stick (Dane Elec) staan ze wel goed.

edwardus
door edwardus - Dec 25, 2008 om 23:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK dan houden we het maar op een niet zo beste USB stick.