sloterplas
door sloterplas Oct 2, 2006 om 10:23
Computers & telefonie

Map toevoegen

In het snelmenu van" Kopiëren naar " wil ik een map toevoegen.Dat kan ik doen via de map SendTo die moet staan in de hoofdmap Document end Settings /gebruikersnaam/.Maar kan helaas de map SendTo niet vinden, ( in Windows verkenner)ook niet met de zoekfunctie van Windows XP niet.Hoop dat iemand mij kan helpen.Als ik de map SendTo gevonden heb,kan ik daar een snelkoppeling maken met de naam van de nieuwe map die dan in het snelmenu komt van "kopiëren naar". Deze tip heb ik eens geprint van webpagina www.breekpunt.nl.Met vr.gr.van.Sloterplas

289 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De map Send To staat in je eigen Mijn Documenten-map.

Deze is echter verborgen (hidden) en zie je dus normaal gesproken niet.

Wil je deze toch zien, ga dan naar:

Extra --> Mapopties -->  Weergave --> verborgen bestanden en mappen weergeven ( aanzetten ).

Daarna zal de map wel zichtbaar zijn.

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan PHINDER.HIEP,HIEP,HOERA,weer een probleem opgelost.Het is gelukt.Bedankt voor de moeite.Groetjes Sloterplas.(en natuurlijk de knop beste antwoord).

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan.

Bedankt voor je terugmelding, leuk om te horen of het geholpen heeft. Die punten zijn niet zo belangrijk ( er zijn genoeg anderen die op die dingen jagen ), maar toch bedankt voor de waardering.

Suc6,

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit antwoord kan ik niet volgen.

Als je op het te verplaatsen documenytt of map klikt met de rechtermuisknop, dan volgt links een scrollmenu waar u ook de optie nieuwe map maken vindt. vanuit die optie gewioon een nieuwe map maken en vervolgens daarheen kopioëren of verplaatsen. Niets verborgens dus, ook al werkt de andere optie ook wel maar loop je risico. (Sommige zaken zijn niet voor niets verborgen.)

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

TS wil hier gebruik maken van de optie:  Kopieren naar

Deze optie komt tevoorschijn als je met je rechtermuisknop op een bestand klikt ! met deze optie is het bijvoorbeeld heel makkelijk om foto's en andere bestanden naar een emailontvanger te sturen...
Deze lijst die hier tevoorschijn komt staat in de map:  Send To en wil je hier dus dingen aan toevoegen, dan moet je items in deze map plaatsen. Deze map is verborgen en kon de TS niet vinden.

Natuurlijk zijn er andere manieren om bestanden te kopieren en verplaatsen, maar wil je gebruik maken van het truukje zoals TS deze bedoelt heeft, dan moet het op bovenstaande manier.

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het mag nog eventjes melden dat het echt sneller gaat met kopiëren via rechtermuisknop enz. met die extra map in snelmenu.Je hoeft dus minder te klikken en/of verplaatsen.Het is gewoon leuk om dat te ontdekken.Allemaal een smakelijk eten en tot de volgende keer maar weer.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is een verborgen bestand

bestand> map opties > verborgen mappen en bestanden laten zien