gu
door guusderooij Aug 15, 2005 om 20:09
Computers & telefonie

Mappen Openen

Wanneer met mijn mappen wil openen met  een muisklik, krijg ik een zoekopdracht. Bij Extra->Mapopties->Bestandstypen->Bestandsmap openen met->Geavanceerd; staat "Find". Ik neem aan dat dit de reden is waarom mijn bestanden met zoeken worden geopend. Zoeken staat ook als eerste als ik met mijn rechtermuisknop mijn bestanden wil openen. Hoe krijg ik de mappen gewoon geopend met een muisknop?

1100 10 Rapporteer

an
door annebst - Aug 17, 2005 om 13:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien gebruik je XP, ik zie het bij mij niet zoals jij het omschrijft.

Staat er dan niet in dezelfde map een optie om dat te herstellen, wijzigen of standaard?

Anne

gu
door guusderooij - Aug 17, 2005 om 18:01
10 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Anne Ik gebruik inderdaad Window XP de homeversie

gu
door guusderooij - Aug 17, 2005 om 18:04
10 Antwoorden / 10 Vragen

Waar zou ik die herstelfunctie moeten vinden?

Via de herstelfunctie van window veranderd er niets

gsm
door gsm - Aug 17, 2005 om 19:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Die find heeft er niets mee te maken.

Als je met de rechtermuisknop op een map klikt staat dan moet als
eerste keuze Openen in vetgedrukte letters vermeld staan en moet de map
openen als je daar één keer op klikt met de linker knop.

Dit is een VB script om het te herstellen, Downloaded van www.dougknox.com:

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

p1 = "HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\"
p2 = "none"

WshShell.RegWrite p1, p2

p1 = "HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\"
WshShell.RegWrite p1, p2

X = WshShell.Run("REGSVR32 /I /S SHELL32.DLL",4,True)
Set WshShell = Nothing

In de  twee genoemde register locaties moet het volgende staan:

(standaard)         REG_SZ      none

Groeten,

GSM

an
door annebst - Aug 17, 2005 om 21:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is zou je bij Geavanceerd ook de optie Explorer moeten
zien staan. Ik neem maar aan dat we in dezelfde map kijken. Ik heb in
een Engelse versie gekeken, en dan onder folder, daar staat de optie
Explorer, dus de verkenner. Die kun je aanklikken en als default
instellen. Maar ik heb er geen find zien staan. Dus dat p"probleem"zou
dieper kunnen liggen. Een herstel knop staat er inderdaad niet.

Anna

dirck
door dirck - Aug 22, 2005 om 09:21
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mij staat ook Find bij de mapopties, maar hij opent niet met een zoekopdracht. Dus find kun je gewoon laten staan.

Hoe je het op kunt lossen, kom ik nog op terug.

gu
door guusderooij - Aug 22, 2005 om 09:21
10 Antwoorden / 10 Vragen

Oke Dirck,

ik wacht geduldig af.

Guus

gu
door guusderooij - Aug 22, 2005 om 09:23
10 Antwoorden / 10 Vragen

GSM,

tot aan het downloaden snap ik het, maar daarna :S

Guus

dirck
door dirck - Aug 22, 2005 om 15:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry, ik dacht dat het al opgelost was door dat script van GSM.

Maar het is inderdaad: Start, uitvoeren dan regedit in het venster typen, Enter.

Dan zoek je naar,

HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Shell

En dan moet er dit staan:

 naam

type
gegevens

(Standaard)
REG_SZ
none

Staat er onder gegevens geen none, dan dubbelklik je op standaard en dan vul je onder Waardegegevens none in.

gu
door guusderooij - Aug 22, 2005 om 16:10
10 Antwoorden / 10 Vragen

Hardstikke bedankt Dirck!!

als ik nog eens eenberoep op je mag doen

Groeten Guus