se
door secuur Feb 18, 2011 om 08:12
Computers & telefonie

Mappen verwijderen in Word op andere pc

Ik doe de administratie voor een familielid. Die levert de in Word gemaakte bestanden en (sub-)mappen aan op USB-stick, die ik vervolgens op mijn pc verwerk. Ik geef de (sub-)mappen een andere naam, verwijder er een aantal en maak enkele nieuwe aan. Na het verwijderen leeg ik de prullenbak. Na het opnieuw opstarten staan de verwijderde (sub-)mappen echter weeer gewoon tussen de andere mappen. Ze zijn dan weliswaar leeg, maar ik moet ze dan weer verwijderen. Zo wordt het een onoverzichtelijk geheel.
Wie weet hoe dat komt en hoe ik oude mappen kan verwijderen en/of een andere naam kan geven zonder dat ze terug komen?

4135 6 Rapporteer

pierre60
door pierre60 - Feb 18, 2011 om 12:55
132 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien heb je de inhoud appart verwijdert en staan de lege mappen er nog op.
Dus het beste is de map met inhoud verwijderen dan zal ze niet meer terug komen.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2011 om 13:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo secuur,

Mappen verwijderen:
Klik erop met rechtermuisknop.
Je krijgt de vraag of je de map + inhoud echt naar de prullenbak wilt verwijderen.
Bevestig met ja.
Leeg de prullenbak.

Met vr.gr.

th
door theodorusme - Feb 18, 2011 om 13:09
111 Antwoorden / 7 Vragen

Wat mij niet helemaal duidelijk is, verwerkt u die bestanden op de USB stick? Zo ja, dan ken ik het euvel. 't Komt ook voor op MP3 spelers. De enige oplossing is dan de USB stick formatteren.
Als de mappen echter op de harde schijf van uw computer staan is er een andere oorzaak. Er kunnen nog verborgen bestanden op staan, maar daar krijgt u een melding van op het moment van het wissen.

traporgel
door traporgel - Feb 18, 2011 om 13:43
191 Antwoorden / 4 Vragen

De oplossing lijkt me simpel.

1. U ontvangt de mappen op een stick.
2. Die kopieert u naar de harde schijf.
3. Vervolgens wijzigt u het een en ander.
4. U kopieert weer alles naar de stick.

Bij de volgende keer de stick lezen staan al die ouwe mappen er nog steeds.

Logisch, want die zijn nooit gewist.

Ben ik een beetje warm, zoniet gloeiend heet?

ks
door kssmss - Feb 18, 2011 om 15:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Secuur,

Waarschijnlijk maakt Words de mapjes automatisch weer aan.
Een bestandje een keer opslaan naar een bovenliggende map kan misschien helpen? Of downloadlocatie veranderen in Words zelf?

suc6

ar
door ariet - Feb 18, 2011 om 18:32
58 Antwoorden / 13 Vragen

Secuur,

Maak de volgende keer eerst een nieuwe map aan op je PC. Noem die bijv. Henk_adm..
Copieer dan alle bestanden van de USB stick in deze map.
Verwijder nu de USB stick op de veilige manier van je PC, rechts onderin de taakbalk op het betreffende pictogram klikken. Bestanden die je blijvend op wil nemen in je eigen PC copieer je naar de nieuwe plaats (map) vanuit de map Henk_adm. en daarvan wijzig je eventueel de naam. Na verwerking kan je de Map Henk_adm. in zijn totaal met alle inhoud verwijderen. De USB pas defragmenteren net zo als het verwijderen van de map Henk_adm. als je er zeker van bent dat je deze niet meer nodig hebt.

Veel suc6, ariet