mo
door moes Feb 28, 2009 om 23:00
Computers & telefonie

Mc afee

Mc afee internet security suite geinstaleert nu werkt mijn e-mail niet meer op windows XP , wat gaat er fout .           dank  camille

372 3 Rapporteer

freya
door freya - Mar 1, 2009 om 11:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Camille,

Wat gaat er dan precies mis? Welk e-mailprogramma gebruik je? Outlook (onderdeel van het Office pakket)? Outlook Express? Of nog iets anders? Start het e-mailprogramma wel goed op? Of krijg je een foutmelding? Kun je alleen geen mailtjes ontvangen of ook niet verzenden?

Het e-mailprogramma en/of het McAfee programma verwijderen en opnieuw installeren zou het probleem kunnen oplossen.

Ben zelf al jaren een trouwe gebruiker van het McAfee programma en vind het één van de prettigste programma's om mee te werken. Niet teveel toeters en bellen en ook geen te zware belasting voor het systeem (zoals Norton dat vaak wel is).

m.vr.gr. Freya

mo
door moes - Mar 1, 2009 om 23:43
31 Antwoorden / 87 Vragen

freya bedankt ,na reparatie van mijn asus laptop xp (hard ware)

monteur gebeld die mijn verbindingen hersteld,draadloos verbinding werkt nu onder windows beheer net werk w.p. a.ik werk met outlook exspres,monteur heeft fire wall uitgeschakeld om dat er geen in - en uitgaande mail mogelijk was ,monteur is naar huis gegaan , komt er niet uit,outlook start normaal kan nu wel mailen,

m.v.g. camille

freya
door freya - Mar 2, 2009 om 09:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

De firewall lijkt dus de oorzaak van het probleem te zijn. McAfee heeft een eigen firewall (als die geïnstalleerd is), dus wellicht was het probleem dat zowel de Windows firewall als de McAfee firewall actief waren? Dus als nu de Windows firewall uitgeschakeld is en de McAfee firewall actief is (of andersom), dan lijkt het mij nu verder in orde. Eén firewall is genoeg, twee firewalls levert vaak problemen op.

Freya