Bo
door Boze Ina Feb 11, 2020 om 17:27
Computers & telefonie

MediaMarkt

Ik heb op 31 Jan een laptop gekocht. De gegevens van de oude zouden op de nieuwe worden overgezet, kon 2 A3 werkdagen duren. 8 Febr. gebeld: ze waren er net aan bezig, u wordt vast maandag gebeld. Nee dus. Dinsdag 11 febr gebeld, er zou een berichtje gestuurd worden en ik zou voor 12 uur teruggebeld worden volgens Lizzy. Nee dus. Na vieren weer klantenservice gebeld, konden niks voor me doen, zij kunnen ook vanuit klantenservice niet naar Zwolle bellen...  Ik moet er zelf maar even naartoe gaan vanuit mijn woonplaats. Wat kan ik nu nog doen?

4337 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 11, 2020 om 17:38
16876 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. gaan of regelen dat de gegevens van de oude door iemand anders worden overgezet. Ik principe kunt u dat ook zelf, al of niet in gedeelten via SSD,   USB sticks of in zijn geheel via een harde schijf of aansluiten op elkaar. Ik denk dar u nog meer goede tips krijgt om dit zelf te doen.

Het is lastig omdat er m.i.  feitelijk wel sprake is van in gebreke blijven door MediaMarkt. Aanvullend zie deze info: https://www.consumentenbond.nl/laptop/gegevens-overzetten of deze: https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/software/bestanden-overzetten-naar-windows-10-op-een-nieuwe-computer.htm of deze https://www.coolblue.nl/advies/hoe-zet-ik-bestanden-van-een-laptop-over-naar-een-nieuwe.html

simon55
door simon55 - Feb 11, 2020 om 17:44
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U had ook de smart switch kunnen dowloaden,  en t zelf over kunnen zetten. Is n fluitje van enen cent

tdmduc
door tdmduc Feb 12, 2020 om 13:20
704 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat hier over een laptop.....niet een Samsung telefoon.

latevogel
door latevogel Feb 12, 2020 om 16:28
86 Antwoorden / 0 Vragen

En zelfs of zou het een telefoon zijn, niet iedereen weet wat "smart switch" is. Natuurlijk kan je alles op internet vinden. Je moet wel inzicht in dit soort zaken hebben. Een vriend van mij is technisch en goed met computers e.d. en ik ben meer de theoriticus, hij helpt mij met technische zaken en ik help hem in ruil daarvoor met het schrijven van brieven enz..

Grunnen.
door Grunnen. Feb 13, 2020 om 11:15
509 Antwoorden / Vragen

Latevogel

Wel eens van een gebruiksaanwijzing gehoord? Nou daar staan dit soort handelingen in beschreven.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Feb 11, 2020 om 17:45
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Het blijkt dat als het op service aankomt MM wel vaker in gebreke blijft.
Koop een grote usb stick en zet daarmee de bestanden over

panter22
door panter22 - Feb 11, 2020 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen

De computer is nu in Zwolle?
Volgens mij kun je beter eerst maar eens naar Zwolle bellen en vragen hoe het zit met die computer van jou.
Tel 038-4263000. De MM sluit om 22 uur.

bussy02
door bussy02 - Feb 11, 2020 om 20:06
145 Antwoorden / 37 Vragen

MediaMarkt en service gaan meestal niet samen.

simon55
door simon55 Feb 11, 2020 om 21:45
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En ÓÓK vaak wel. Ik heb vier weken geleden een 50 Inch TV gekocht. Daar uitgepakt en aan het scherm was niets te zien. Bij thuiskomst uitgepakt en zet toestel aan , en zit er achter het scherm een barst. Volgende dag teruggebracht, en kreeg nieuw toestel. Er werd voorgesteld,  dat MEDIAMARKT hem kwam brengen en aansluiten,  zonder bijkomende kosten. Zo kan het óók.

luppo
door luppo - Feb 12, 2020 om 11:34
69 Antwoorden / 0 Vragen

Mediamarkt heeft een hele slechte service.
Ik begrijp niet dat iemand daar spullen koopt.
Ga naar de vakhandel daar heb je service en voor de prijs hoef je het niet te laten de MM is niets goedkoper.

mo
door mof - Feb 12, 2020 om 13:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nooit meer bij mediamarkt kopen. Tenmimnste niet als u service verlangd. Gewoon zelf de data overzetten ....

Grunnen.
door Grunnen. Feb 14, 2020 om 12:05
509 Antwoorden / Vragen

Waarom zou je niet bij  de MM kopen. De service verschilt per filiaal omdat er verschillende franchise MM zijn.Data overzetten zou overigens ook zelf doen.

latevogel
door latevogel - Feb 12, 2020 om 16:31
86 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is dat als je steeds gaat informeren, dat men daar genoeg van krijgt en snel van jou af wil. Misschien kan je met het vragen de aandacht op jou vestigen en de druk opvoeren? Vraag ook even hoeveel werkdagen bij de MediaMarkt in een week zitten. ;)

Bo
door Boze Ina - Feb 12, 2020 om 22:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de laptops waar ik lang op moest wachten inmiddels terug. Ik hoorde van personeel van MM dat zij zich ook ergeren aan de "klantenservice". Die blijkt te zijn uitbesteed aan een extern bedrijf. En kunnen geen concrete hulp geven of toezeggingen doen. Dus: Klacht? Gelijk bij Mm op de stoep staan!

panter22
door panter22 Feb 13, 2020 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Fijn dat het opgelost is en hopelijk is alles goed overgezet.
Bedankt voor het terugmelden