jj
door jjhs Mar 4, 2006 om 20:14
Computers & telefonie

Mediaplayer

Mijn probleem is namelijk dat de mediaplayer die ik op de computer heb plots geen muziek meer afspeelt , dus geen audio cd of mp3 bestanden.

Een dvd speelt bijvoorbeeld wel af maar zonder geluid wat een paar dagen geleden nog wel deed.

Wie kan mij een tip geven hoe ik dit weer speelbaar kan maken.

2100 21 Rapporteer

silly4
door silly4 - Mar 4, 2006 om 22:23
24 Antwoorden / 2 Vragen

Start => configuratie => systeem => hardware => app. beheer en kijk of geluidskaart wel goed functioneerd.

Zoniet => kaart dood

Wat je dan evt. nog kunt doen: haal de kaart software maig uit de pc => pc herstarten. Pc geeft zelf aan :nieuwe hardware, en gaat deze installeren.

askjeeves
door askjeeves - Mar 5, 2006 om 00:11
134 Antwoorden / 3 Vragen

Tsja.............

- Of misschien wel een vinkje bij de optie dempen van de mediaspeler gezet?

- Of het stekkertje van zijn luidsprekers is los en zit niet goed in de pc?

- Of de instellingen van de eigenschappen van geluid per ongeluk veranderd?

- Misschien is het wel een on-board geluidskaart, dus beetje moeilijk te verijwderen.

Al met al, vele mogelijkheden, maar het blijft zoeken en om dan te constateren dat het gelijk de geluidskaart is die dood is, is wel erg kort door de bocht!

jj
door jjhs - Mar 5, 2006 om 00:16
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb dus al geprobeerd om via apparaatbeheer het probleem op te lossen maar nog steeds geen geluid.

Er staat wel een vraagteken bij de geluidskaart, maar er wordt niets opnieuw geinstalleerd omdat windows aangeeft dat het apparaat wel werkt.

De gewone windows geluiden werken wel en via een andere player ook wel.

Het probleem moet in principe in mediaplayer zitten.

Wel vreemd van de een op andere dag geen geluid meer via mediaplayer.

misschien nog meer tips

jj
door jjhs - Mar 5, 2006 om 00:20
5 Antwoorden / 5 Vragen

het is ook niet gedempt zal ik maar zeggen

het is een 5.1 dolby surround kaart

geen snoeren of stekkers losgeraakt ,want anders doen mijn andere geluiden het ook niet.

Na het proberen van een dvd kwam ik erachter dat ik plots geen geluid had en ook bij audio cd's geen geluid ,maar wel via andere players zoals realplayer en winamp.

Maar mediaplayer heb ik altijd gebruikt

askjeeves
door askjeeves - Mar 5, 2006 om 08:45
134 Antwoorden / 3 Vragen

Dan zou ik gewoon de mediaplayer ff opnieuw installeren. Denk dat één van de drivers beschadigd is.

dirck
door dirck - Mar 5, 2006 om 09:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Start de Mediaplayer eens op en kijk eens of het volume-schuifje helemaal naar links staat en schuif het dan naar rechts toe.

En klik eens op het luidspreker-icoontje naast het volume-schuifje op de Mediaplayer, waarschijnlijk staat die nu op dempen.

gsm
door gsm - Mar 5, 2006 om 10:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou eerst de instellingen van de geluidskaart nakijken
Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten, tabblad Audio.
Als dat allemaal goed staat, dan de Mediaspeler van Microsoft opnieuw downloaden en installeren.

Ga daarvoor naar www.microsoft.nl.
Kijk bij "Top downloads". Hier staan belave versie 10 ook nog oudere versies voor het geval dat je die liever gebruikt..

Groet,
GSM

jj
door jjhs - Mar 5, 2006 om 13:41
5 Antwoorden / 5 Vragen

Heel mooi dat ik reacties krijg ,maar het lukt nog steeds niet .

Alles opnieuw geinstalleerd maar geen gehoor.

Het volgende krijg ik steeds in beeld:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Het vreemde vind ik dat ik via realplayer wel geluid heb .

Mediaplayer 10 heb ik al vanaf het begin dat deze er is en nooit problemen mee gehad.

Ik snap er niets meer van.

Uiteraard zijn alle tips welkom

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 5, 2006 om 13:55
16895 Antwoorden / 202 Vragen

Klaarblijkelijk interferentie met een andere mediaspeler die open blijft staan (real player). De melding: kan niet openene, in gebruik door andere applicatie duidt daar op. Ik weet geen andere oplossing dan beide spelers geheel verwijderen en daarna weer installeren.

Ik kan mij voorstellen echter dat er experts zijn die een envoudiger oplossing hebben voor dit interferentieprobleem.

Succes

gsm
door gsm - Mar 5, 2006 om 20:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eens met MSCONFIG (via Start en Uitvoeren).
Verwijder alle vinkjes onder tabblad Opstarten. OK.
Herstart de PC en kijk of de mediaplayer dan wel werkt.
Als dat werkt kun je uitzoeken welke applicatie problemen geeft.
Controleer de luidspreker instelling onder tabblad Volume van Geluid en audioapparaten (Configuratiescherm).

Systeemherstel kan ook nog een oplossing zijn, als je het verder niet meer weet.

Groet,
GSM

brenda99
door brenda99 - Mar 6, 2006 om 13:38
10 Antwoorden / 16 Vragen

probeer dit eens: (ga er vanuit dat je Windows XP hebt)

klik op resp. 'Start' > 'help en ondersteuning', typ in(linksboven): 'geluid'. Er verschijnen dan een aantal mogelijkhden op het scherm waarin verdere uitleg wordt gegeven.

ed
door edenjose - Mar 6, 2006 om 16:29
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik neem aan dat het om de Windows mediaplayer gaat. Ik zou om te beginnen de nieuwe Mediaplayer versie 10 downloaden via de website van Microsoft. Als na installatie nog niets afgespeeld kan worden, zou je nog bij apparaatbeheer het stuurprog. kunnen  bijwerken waarna als het goed is ook het ? verdwenen zou moeten zijn.

Suk6 ermee,

Ed

jsampa
door jsampa - Mar 6, 2006 om 17:11
22 Antwoorden / 1 Vragen

Als er een vraagteken bij je geluids kaart staat, verwijder de kaart en start de pc opnieuw op,misschien is het dan goed, succes.

ba
door barentsz - Mar 6, 2006 om 17:20
10 Antwoorden / 3 Vragen

Als niets helpt zet hem dan terug met systeemherstel naar de datum waar het nog goed werkte

vin100
door vin100 - Mar 6, 2006 om 19:12
35 Antwoorden / 2 Vragen

juist - als er een vraagteken bij de geluidskaart staat is het NIET
goed - meestal helpt gewoon weggooien van de geluidskaart wel (in je
hardware lijst), dan vindt windows hem vanzelf weer.

Overigens - mediaplayer 10 installeren is juist niet
te adviseren, er zijn enorm veel meldingen van bugs, een heel aantal op
versie 9 afspeelbare bestanden blijken op 10 problemen op te leveren.
(ik spreek uit eerste hand)

jj
door jjhs - Mar 6, 2006 om 21:05
5 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem is dat ik met andere spelers geen problemen heb.

Systeemherstel had ik ook al gedaan ,maar zonder succes.

Met mediaplayer 10 ,die ik al heel lang heb ,heb ik nog nooit problemen mee gehad.

ga
door gabriel_1 - Mar 6, 2006 om 21:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer in het optie-menu van de Realplayer (vreselijk dominante software die alle instellingen op je PC in het voordeel van de Realplayer zet) te kijken en daar te ontdekken of de Realplayer hoofdspeler is geworden van al je mediabestanden,waardoor mediaplayer niet langer toestemming heeft om iets af te spelen.

Haal dat verdoemde Realplayer van je harde schijf en installeer REALALTERNATIVE (5milj. downloads) je kunt dan alle realmedia-formats spelen thuis en op internet, zonder de loodzware dominante software. Dit geldt mijns inziens ook voor de kollos die MediaPlayer heet. Als je een speler zoekt die alles speelt, en opstart binnen een seconde download dan de MPC -Media-Player-Classic. Handige programmeurs zorgen er al jaren voor dat met een hele oude versie(patentloos) van de Microsoft mediaplayer ALLE codecs zijn af te spelen, met automatische ondertiteling bij het zien van films, ondersteuning van fullscreen-quicktime en real-audio etc.

Maar wellicht volstaat het om realplayer van de PC te halen zodat je Microsoft MediaPlayer weer bij alle mediabestanden kan komen.

hoop dat ik kon helpen, Bart  http://gabrielse.blogspot.com/

labren
door labren - Mar 7, 2006 om 00:07
862 Antwoorden / 0 Vragen

goed zo gabriel je heb het goed , alle andere players van je computer af gooien en dan doet de windows media player het weer de enige player die goed samen werkt met windows media player is die van nero show time.

groetjes labren

charging
door charging - Mar 7, 2006 om 00:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

VLC player gebruiken voor video ( speelt bij alles, zelfs ISO)

Winmap voor audio (geen ^&*% reclame van windows)

jj
door jjhs - Mar 9, 2006 om 22:05
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo , voor alle reactie nog bedankt .

Ik ben er uit .

Mediaplayer 10 doet het weer.

In mediaplayer heb ik bij extra in de bovenbalk opties aangeklikt en vergeleken met een andere computer.

Wat bleek nou, bij apparaten in de optie staan luidsprekers bij ,deze aangeklikt en er staan bij mij 3 geluidsapparaten .

Ik heb hem op default gezet en alles doet het weer.

Hoe dit nou veranderd is weet ik niet , zelf heb ik dit niet gedaan anders had ik het geweten.

In ieder geval het werkt weer .

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

dirck
door dirck - Mar 10, 2006 om 15:54
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe simpel kan het soms zijn en niemand die er op komt.