co
door coupe Mar 24, 2007 om 12:19
Computers & telefonie

Meerdere mail-adressen in zelfde mailbox.

Ik heb nu één e-mail adres. Nu wil ik graag een tweede mail-adres hebben waarvan de berichten in dezelfde mailbox komen. Mijn provider is xs4all.nl. Kan dit en hoe doe ik dit dan? Graag niet een heel erg ingewikkelde uitleg want ik moet het nog wel kunnen begrijpen. Ik hoop dat dit kan.

Groet: Coupe

7396 9 Rapporteer

ph
door phinder - Mar 24, 2007 om 12:28
433 Antwoorden / 4 Vragen

Coupe,

Dit is geen enkel probleem !
Gewoon bij Opties, Accounts een extra account erbij zetten en de goede instellingen hier gebruiken  !

Let wel op. afhankelijk van welk programma je gebruikt ( Outlook, Thunderbird ) wel even de SMTP-server goed instellen. Hier kan je maar 1 server gebruiken ( die van je provider ) en dus alleen vanaf dat adres mail versturen.

Gr. Phinder

co
door coupe - Mar 24, 2007 om 12:37
14 Antwoorden / 41 Vragen

Beste Freya, Ik wil dit zelf niet gebruiken om berichten te versturen, dus alleen als er een e-mail adres wordt gevraagd wil ik dit kunnen opgeven.

johanpc
door johanpc - Mar 24, 2007 om 12:44
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Bij hetnet kan je via mijngegevens naast je vaste e-mail adres 4 aliassen aanmaken.

de binnen komende mail op die aliassen komen gewoon in je vaste mailbox.

johanpc
door johanpc - Mar 24, 2007 om 12:51
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb op hun site gekeken en denk dat het niet kan zoals bij hetnet maar dat iedereen wel standaard 5 e-mail adressen hebt elk te beveiligen met een appart wachtwoord.

en dat is niet wat jij wil begrijp ik uit je vraag.

freya
door freya - Mar 24, 2007 om 12:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

In dat geval hoef je dus géén nieuwe mailbox aan te maken, maar kun je volstaan met een e-mailalias. Een e-mailalias is eigenlijk een andere naam voor dezelfde mailbox.

Volg onderstaande stappen:

  1. Ga naar de website van XS4ALL (www.xs4all.nl)
  2. Klik op Service Centre
  3. Klik op de categorie E-mail
  4. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord
  5. Klik onder E-mail op Emailadressen aanmaken of wijzigen
Je krijgt dan een lijst te zien met jouw mailbox(en)

  1. Klik achter de naam van je mailbox op Wijzig
  2. Je kunt nu bij E-mail alias1 een nieuwe naam invullen
  3. Klik op Ok
Er vind dan een controle plaats of het e-mailadres al bestaat. Als het al bestaat zul je bovenstaande laatste stappen opnieuw moeten doen om een andere naam te proberen. Eventueel kun je er nog een aantal aanmaken. Als het gelukt is kan het nog even duren vóór je het adres kunt gebruiken.
Je kunt het eenvoudig proberen door gewoon een mailtje te sturen naar dat e-mailadres. Als het zonder foutmelding in je postvak-in box terecht komt is alles in orde.

Voor de duidelijkheid, je hoeft aan je e-mailprogramma dus niets te veranderen!

Freya

freya
door freya - Mar 24, 2007 om 13:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo coupe,

Dat kan heel goed. Om te beginnen dan eerst nog even een vraag. Wil je dat tweede e-mailadres alléén gebruiken omdat je aan een ander dan niet je eigen e-mailadres wilt geven of wil je dat tweede e-mailadres óók gebruiken om e-mails te kunnen versturen via dat tweede e-mailadres?

m.vr.gr. Freya

co
door coupe - Mar 24, 2007 om 13:57
14 Antwoorden / 41 Vragen

Beste Fraya, Prima antwoord werkt perfect.

Hartstikke veel dank, Coupe

freya
door freya - Mar 24, 2007 om 14:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan. (zit zelf ook bij xs4all, vandaar) Mocht je dus in de toekomst op zo'n e-mailalias teveel spam ontvangen, dan verwijder je die alias en ben je dus ook meteen van die spam af.

Overigens kun je ook extra mailboxen aanmaken. Dit zijn dus zelfstandige e-mailadressen met een eigen verzend/ontvang mogelijkheid.
Heb je dus een huisgenoot die op b.v. een eigen PC werkt, dan kun je die dus een eigen e-mailadres (box) geven. Dan heb je dus van elkaars mailtjes geen last.

Freya

dirck
door dirck - Mar 24, 2007 om 18:25
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Johan, bij XS4ALL heb je 5 email boxen met in elke box 10 aliassen tot je beschikking. (elke box is goed voor 500 MB)