Ma
door MartijnDO12 Mar 10, 2016 om 16:15
Computers & telefonie

Microsoft

Ik heb een nieuwe HP laptop van zo'n 800 euro gekocht. Van uitgaande dat allles erop zit. De office programma's en de beveiliging tegen virussen (McAfee) hebben hier een abbonement van 1 maand op gezet. Je gaat er toch als consument vanuit dat je een volledig goed werkent prosuct koopt? Om goed beveiligd te zijn en verslaggen te kunnen typen kost een abbonement 9,99 euro per maand, gaat dit niet te ver? Mag dit eigenlijk wel? Ze zorgen er zo voor dat de koper niet optimaal gebruik kan maken van zij producten.

3778 17 Rapporteer

ti
door tilpend - Mar 10, 2016 om 16:43
132 Antwoorden / 0 Vragen

Het is de normaalste zaak van de wereld dat een nieuwe pc/laptop wordt geleverd met een trial-versie van Office en een anti-virusprogramma en niet met een volledige versie. Het is niets meer dan reclame voor die programma's en u kunt er zelf voor kiezen om dan een abonnement te nemen op die software of anders (gratis/betaalde) alternatieven te installeren.

Voor Office kunt u bijvoorbeeld kiezen voor http://nl.libreoffice.org/ of https://www.openoffice.org/nl/ of een gmail account aanmaken en gebruikmaken van Google Docs.

Voor de antivirus software zijn er ook genoeg gratis alternatieven zoals http://free.avg.com/nl-nl/homepage en https://www.avast.com/nl-nl/index

Dus ja, het mag (tenzij er uitdrukkelijk in de advertentie of specificaties van de laptop staat aangegeven dat u een volledige versie van deze programma's krijgt).

Ma
door Mat Matheij Mar 11, 2016 om 19:46
986 Antwoorden / 3 Vragen

Goed advies inderdaad is van de gratis virusscanners o.m. die van Avast betrouwbaar. Open office lijkt een alternatief voor betaalde versies maar is erg beperkt. Van Avg heb ik uit het verleden een nare bijsmaak. Voor het overige doen de nieuwkomers het goed zo lijkt. Prima antwoord.

Cookies
door Cookies - Mar 10, 2016 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het gebeurt al zeker 10 - 15 jaar dat er proefversies van MS en AV voorgeïnstalleerd worden. Daarmee wordt de prijs van de laptop/desktop weer wat goedkoper namelijk. Eerste wat ik altijd doe, is die rommel er meteen af gooien.

Als je McAfee wilt verwijderen om er een ander AV programma op te zetten, heb je daarvoor wel een verwijdertool nodig. Die tool vind je hier http://mcafee-removal-tool.com

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 12:27
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Karola 38: uiteraard bij media markt  btw  vrij, 10 à 15 jaar ?? nou nou was het niet altijd  de Norton versie ?, je suggestie dat het gekochte apparaat goedkoper wordt spreek ik tegen, de leverancier van de computer heeft een affiliatie met de verkoper van de software. dus hier wordt niet de koper beter van, integendeel die denkt  dat hij/zij moet gaan betalen voor de pro versie. het zijn de leveranciers onderling  die deze afspraken maken. , dus nope  geen plusje voor carolo 83 , 10 à 15 jaar ? ooopsss   was toch win `98 ? avg bestond  nog  niet eens . zou toch maar eens je glazen bol oppoetsen

Ma
door Mat Matheij Mar 11, 2016 om 17:39
986 Antwoorden / 3 Vragen

Om McAfee te verwijderen is de removal tool wel aan te bevelen tenzij je een nieuwe versie erop wilt zetten. Overigens kennen meerdere virusscanners als Norton een dergelijke tool. Wanneer je wil afkorten dan is AV een afkorting voor audiovisueel en niet voor antivirus McAfee kent als enige ook nog de zgn. Virtual Technician software die de Download op goede werking controleert. Met alle respect overigens maar de adviezen zijn veelal erg simpel en Malware Bytes komt uit de oude doos. (Advies t.a.v. Phishing)

fl
door flessebon Mar 12, 2016 om 09:57
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heb ook die removal tool gebruikt maar er bleef toch nog iets achter en het systeem werd instabiel. Het blijft een probleem van windows dat software van derden de boel instabiel kan maken. Daarom zou de windows en drivers dvd weer meegeleverd moeten worden.

Gr
door Grunn1 Mar 12, 2016 om 10:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Eclipse moet je op elk antwoord commentaar hebben inplaats van zelf eens een antwoord op de vraag van ts te geven? Geen plusje voor jou maar vele minnen.
Win 98 is 18 jaar geleden en geen 10-15 jaar, en jawel er staan al zeker 10-15 jaar trail versies op nieuw aangeschaft pc's en laptops.

diumenge
door diumenge - Mar 10, 2016 om 17:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hier "Van uitgaande dat allles erop zit." gaat het fout. U moet niet ergens van uitgaan, maar dat navragen bij de verkoper. Of even hulp vragen van iemand die er wel verstand van heeft.

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 12:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Diumenge, juist, jij moet gewoon hulp vragen om je ( antw) te verduidelijken, niemand  begrijpt  waar je het nu over hebt..

Gr
door Grunn1 Mar 12, 2016 om 10:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Eclipse moet je op elk antwoord commentaar hebben inplaats van zelf eens een antwoord op de vraag van ts te geven?

Ma
door Mat Matheij - Mar 10, 2016 om 17:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Computers worden in het algemeen geleverd met de meest noodzakelijke software als het besturingssysteem programma's om dvd's af te spelen en software tbv. het beeldscherm. Andere vaak gratis te verkrijgen programma's als Adobe Reader en Flashplayer Java ed. moeten handmatig worden geïnstalleerd evenals een ander type browser als Firefox of Chrome. Vaak worden tryout versies van McAfee en Windows Office geïnstalleerd.  Zaak is deze te verwijderen en een betaalde versie te kopen. Voor McAfee is de goedkoopste wijze McAfee aanbiedingen. Office is verkrijgbaar in een betaalde home and studentversie eenmalig aan te schaffen voor ca 120€ of de 365 versie die uitgebreider is en ca. 60€  op jaarbasis kost. Bij de eerste kunt u een e-mail programma downloaden zoals Windows Live dat meerdere gratis programma's bevat. Het antwoord is dus nee een pc wordt niet als werkend geheel afgeleverd hoogstens krijgt u bij de leverancier in combinatie met uw aankoop korting op aanvullende betaalde software. Van Apache bestaat er een gratis  office programma dat echter beperkter is dan de Windows versie. En van Piriform een gratis versie om de pc en het register te cleanen genaamd Ccleaner.

diumenge
door diumenge - Mar 10, 2016 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En McAfee hoef je ook niet aan te schaffen. Er bestaan prima gratis en betere betaalde alternatieven.

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 12:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

whoow , wat een antwoord, trouwens is het woord  "betere"relatief, dus onzin wat je schrijft. of je moet het even  uitleggen waarom deze beter is natuurlijk. graag zie ik je nadere uitleg tegemoet waarom anderen beter zijn dan Mc fee, En Mcfee niet even goed als anderen. 10 maart ? en nog  geen plusje van carola ?? sms even dat je wat hebt neergezet...

Gr
door Grunn1 Mar 12, 2016 om 10:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Eclipse moet je op elk antwoord commentaar hebben inplaats van zelf eens een antwoord op de vraag van ts te geven?

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2016 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat maheij

Waarom zet u alles dikgedrukt neer? Dat is niet wenselijk.

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 12:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Tijger: wat jij NIET wenselijk vindt is toch niet belangrijk ?? heb je diumenge al geplust eigenlijk ?

Ma
door Mat Matheij Mar 11, 2016 om 19:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat Mat Matheij, het dik gedrukte is geen bewuste keuze, reageer niet onder een pseudoniem en ben evenmin van plan om tigduizend antwoorden te geven. Vandaag van de 12 antwoorden een iemand kunnen helpen en daar gaat het om. Niet om enige publiciteit.

Gr
door Grunn1 Mar 12, 2016 om 10:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Eclipse moet je op elk antwoord commentaar hebben inplaats van zelf eens een antwoord op de vraag van ts te geven?

uwjurist
door uwjurist Mar 13, 2016 om 09:18
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen tijger1 vindt dit geschreeuw niet wenselijk. Diverse personen, waaronder ik, hebben dit al aangegeven. En Mat Matheij, uiteraard is gebruik van vetgedrukte letters wel een bewuste keuze.

gsm
door gsm - Mar 10, 2016 om 21:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zonder McAfee ben je beter beschermd dan met McAfee. De gratis reeds ingebouwde scanner van Microsoft (Windows Defender) kwam beter uit de laatste test dan de betaalde McAfee scanner. Ik zou McAfee direct verwijderen en er zeker niet voor gaan betalen. Je kunt Avira Free overwegen. De gratis Avast scanner heeft al op verschillende Windows 10 en WIndows 8.1 PC's het Start menu onklaar gemaakt. Avast verwijderen en het werkt weer goed. In plaats van Microsoft Office kun je het gratis LibreOffice kiezen, wat in de meeste gevallen even goed werkt als de betaalde Microsoft Office.

marita567
door marita567 Mar 10, 2016 om 21:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb Windows 8.1 en Avast , werkt goed . wat bedoeld u met startmenu onklaar gemaakt .?

gsm
door gsm Mar 11, 2016 om 11:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op verschillende Windows 8.1 en Windows 10 PC werkte Start niet meer. Ook op internet wordt melding gemaakt van het probleem met Avast: Voorbeeld 1 en voorbeeld 2. Klikken op Start (het Windows logo, links onder in de taakbalk) geeft geen reactie. Rechts klikken werkt nog wel. Na verwijderen van Avast is alles weer goed en kun je het Start menu weer oproepen.

gsm
door gsm Mar 11, 2016 om 13:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen
marita567
door marita567 Mar 11, 2016 om 20:31
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb de links van u gelezen , maar dit probleem herken ik niet , heb ik ook nooit gehad . Nu kan het wel zo zijn dat ik Avast pas later heb geïnstalleerd .

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2016 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U koopt blijkbaar voor het eerst een nieuwe computer, want een en ander is heel gebruikelijk.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 11, 2016 om 00:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ben benieuwd als ts ooit een auto gaat kopen. Instapmodel zal volgens ts vol zitten met alle denkbare opties. Je wilt tenslotte een goede veilige en zuinige auto.
Om toch even naar de laptop te gaan, ik zou geen virusscanner en office erop nodig hebben. Dus wat u als algemeen nodig acht is voor mij onbruikbare programmatuur waar ik onnodig voor moet betalen. Laptop moet zo kaal als mogelijk worden geleverd.
Diewilik

fl
door flessebon - Mar 11, 2016 om 09:40
418 Antwoorden / 7 Vragen

Voor die proefversies krijgt de fabrikant geld, het is een vorm van reclame. Zonder die reclame zou de laptop duurder worden. De ene consument wil een kale laptop, de andere wil een met een volledig abonnement. Vroeger kreeg je een mooie versie van Word (Suite) erbij terwijl je nu 100 euro moet betalen voor een log programma als Office. Het is niet anders. Die softwarebedrijven zijn oppermachtig. Als u ontevreden bent over de laptop en vindt dat het product niet compleet is of niet aan uw verwachtingen voldoet dan ligt het voor de hand om te klagen bij de klantenservice.

eclipse
door eclipse - Mar 11, 2016 om 12:07
1561 Antwoorden / 370 Vragen

wat is het échte probleem dan ? ze leveren de  laptop als gebruiksklaar en virusklaar, neem een freeware proggie avg bijv.  en zet office  2010  erop. beiden gratis en office ongelimiterd  geldig , zoek even op beste ant virus, en office  2010. En je gaat geen Ca  120 euro betalen voor Mcfee ben je mal, installeer bijv avast pro,  na een maand  zegt deze verlopen, dan krijg  je de optie kopen, à 29 euro ( jaar licentie) zeg nee en deinstalleer , nu komt  er een popup met een aanbieding  voor 9,99  t/m 12 euro   verschilt  soms...voor office  $ 10 op MP    ongelimiteerd.

pi
door pieterwolters Mar 13, 2016 om 10:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis Microsoft Office 2010? Waar?

si
door silver5 - Mar 11, 2016 om 12:42
39 Antwoorden / 17 Vragen

Geen abonnement van 9,95 per maand afsluiten! Als je goed zoekt bij MCAFEE hebben ze aanbiedingen van ongeveer 40-50 euro voor 3 licenties (dus voor 3 computers) voor bovenstaande prijs. Nooit automatisch verlengen want dan betaal je de hoofdprijs altijd even zoeken naar een aanbieding  (ik heb voor 39,95 3 licenties) vaak staat er dan mcafee 2015 maar is gewoon een jaar geldig
Kijk maar eens http://nl.mcafeestore.com/

En Google ook op 3 licenties mcafee dat scheelt enorm, en zet als hij geïnstalleerd is, het vinkje bij automatische verlenging uit

th
door thieu - Mar 11, 2016 om 14:44
148 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, er worden allerlei probeerversies op een nieuwe PC gezet, en dat beperkt zich meestal niet tot een virusscanner en MS-Office. Het kost vervolgens weer veel moeite om die zooi er af te halen waarna je gloednieuwe systeem meteen al vervuild is met allerlei lastig weg te krijgen restanten.

Tilpend heeft een goede tip, installeer Libre Office. Uitstekende vervanger van MS-Offfice.

Verder bieden veel internetproviders gratis een anti-virusprogramma voor max 3 PC's bij het abonnement. (Van Ziggo en XS4All weet ik het zeker) Dus dan hoef je geen gratis programma te downloaden, dat dan toch allelei beperkingen heeft omdat het gratis is.
Informeer dus even bij je internetprovider.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 11, 2016 om 14:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wil je optimaal van een laptop na aanschaf gebruik maken, dien je deze zelf eerst even te formatteren, helemaal wanneer hier iets van McAfee (of nog erger Norton) op gestaan heeft. Dat is vragen om latere problemen..

mariodings
door mariodings - Mar 12, 2016 om 00:47
40 Antwoorden / 3 Vragen

Voor die 800 euro heb je een laptop en misschien ook een licentie Windows 10. En de rest moet je zelf verzorgen. Bijvoorbeeld een gratis antivirus en een gratis Sun Open Office, waar je alles mee kunt doen. Je kunt ook met Google een office suit gebruiken, maar die is wel beperkt. Je werkt dan wel helemaal in "de cloud".

Cookies
door Cookies - Mar 13, 2016 om 08:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen
gerbera
door gerbera - Mar 13, 2016 om 12:10
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Als u McAfee installeerd kunt u voor € 49,95 een jaar licentie aanschaffen.  € 79,95 2 jaar en € 109,95 3 jaar. Doe dit dan wel via de optie abonnement van het programma. Aut. verlenging is veel duurder dus schakel die dan uit.