beileveld
door beileveld Jul 9, 2005 om 10:51
Computers & telefonie

Microsoft antispyware

Hallo iedereen,

Als ik bij ms antispyware op file>update klik staat er na even te wachten 'new spyware definitions 5733 installed' als ik daarna weer update verschijnt er het zelfde, ook als ik de pc opnieuw opstart. Ik heb net antispyware opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft het zelfde. weet er iemand raad?

489 10 Rapporteer

roelv
door roelv - Jul 9, 2005 om 11:16
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet echt raad, maar bij mij doet hij hetzelfde, ik vraag me af of dit een probleem is.

freya
door freya - Jul 9, 2005 om 11:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo beileveld,

Ik ken de antispyware software van microsoft niet, maar betekend het niet gewoon dat de laatste versie (5733) van de virusdefinities is geïnstalleerd? Een volgende keer wanneer er een update wordt geïnstalleerd zal dat dan wellicht 5734 zijn. Ik geef toe dat de melding verwarrend is. Het had beter geweest als er had gestaan: "Laatste versie 5733 is reeds geïnstalleerd". Wordt er daadwerkelijk iets gedownload of vind er alleen de controle plaats? Als daadwerkelijk steeds weer de update gedownload wordt wijst dat er op dat er niet echt gecontroleerd wordt welke versie op de PC aanwezig is, maar dat gewoon de laatste versie wordt opgehaald en geïnstalleerd.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jul 9, 2005 om 11:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik moet beter lezen..... het gaat om antispyware en niet om antivirus.   Maar wellicht geldt daarvoor iets dergelijks. Freya

gladdeharry
door gladdeharry - Jul 9, 2005 om 11:57
463 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb het hier ook even bekeken en het is inderdaad dat wat Freya zegt.

Harry

beileveld
door beileveld - Jul 9, 2005 om 12:09
122 Antwoorden / 16 Vragen

Ik zal het heel gedetaieerd beschrijven:

ik klik op 'file', daarna op 'check for updates' er staat dan 'contacting update server' een paar seconden daarna staat er 'downloading new definitions 5725 to 5733' een paar seconde daarna staat er 'new definitions being installed' daarna staat er een overzicht van geüpdate onderdelen: 'new definitions 5733 installed' en daaronder 'most recent software installed' (bij dat laatste is het inderdaad zo dat ze bedoelen dat mijn software (dus de engine) up to date is).

freya
door freya - Jul 9, 2005 om 13:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dan lijkt me verder alles toch gewoon in orde? Freya

beileveld
door beileveld - Jul 9, 2005 om 13:14
122 Antwoorden / 16 Vragen

@ freya

nou nee dus. er zijn 2 verschillende updates, de engine (het hele programma), en de definities. en er gaat dus iets fout bij het updaten van de definities.

beileveld
door beileveld - Jul 9, 2005 om 13:25
122 Antwoorden / 16 Vragen

@ freya

nou nee dus. er zijn 2 verschillende updates, de engine (het hele programma), en de definities. en er gaat dus iets fout bij het updaten van de definities.

beileveld
door beileveld - Jul 9, 2005 om 13:25
122 Antwoorden / 16 Vragen

@ freya

nou nee dus. er zijn 2 verschillende updates, de engine (het hele programma), en de definities. en er gaat dus iets fout bij het updaten van de definities.

freya
door freya - Jul 9, 2005 om 13:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je bedoelt dat het programma elke keer dat je op 'update' klikt de melding 'downloading new definitions 5725 to 5733' krijgt? In dat geval zou ik zeggen dat er kennelijk door de software niet goed wordt bijgehouden welke versie op de PC staat en er dus 'rucksichtlos' de nieuwste versie wordt gedownload en geïnstalleerd. Freya