st
door stampaert2000 Sep 3, 2016 om 17:11
Computers & telefonie

Microsoft edge sluit na nog geen seconde af wat nu?

ik heb sinds vorige week een nieuwe laptop, de eerste dag deed hij het goed totdat ik hem afgelopen maandag opstartte en microsoft edge opende sloot edge na nog geen seconde weer af. op internet staan wel een aantal oplossingen maar deze werken voor alsnog niet. ik hoop dat iemand mij kan helpen het gaat om een lenovo laptop. groetjes nick

19520 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 3, 2016 om 17:34
11536 Antwoorden / 15 Vragen
st
door stampaert2000 Sep 3, 2016 om 19:13
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel maar het probleem is nogsteeds niet verholpen

st
door stampaert2000 Sep 3, 2016 om 19:14
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga k morgen ook doen want heb de laptop hard nodig voor m'n opleiding dankjewel voor je tip!

ph
door philip36 - Sep 3, 2016 om 17:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen
st
door stampaert2000 Sep 3, 2016 om 19:13
Antwoorden / 1 Vragen

Dankje maar heb ik ook al geprobeerd doet ie het nogsteeds maar bedankt!

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2016 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En als dat allemaal niet helpt: terug naar de verkoper.

ph
door philip36 - Sep 4, 2016 om 07:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook internet explorer (gaan) gebruiken.

typ in het zoekvenster op de taakbalk  Internet explorer.
Klik in de zoekresultaten op Internet explorer om deze te openen.
U kunt IE naar de taakbalk slepen of een snelkoppeling op het bureaublad maken.

pi
door pieterwolters Sep 5, 2016 om 18:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Niet echt een oplossing natuurlijk. Edge is een prima browser. Dit moet gewoon op een andere manier opgelost kunnen worden.

diumenge
door diumenge - Sep 4, 2016 om 08:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je al een schone installatie van Windows 10 geprobeerd?

ho
door hollister46 - Sep 5, 2016 om 13:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Nick
Installeer een andere browser, b.v. Mozilla en stel deze in als standaard browser.
Waarschijnlijk gaat het probleem met Edge vanzelf weg als er wat updates komen.
Het is nooit weg meerdere browsers te hebben.

Succes Hollister46

Te
door TechTukker - Sep 5, 2016 om 14:02
11 Antwoorden / Vragen

Edge is heel erg gestript en kan haast niks. Internet Explorer staat ook nog steeds op uw systeem en die is van oudsher al heel wat beter. Maar het beste is natuurlijk om over te schakelen op Firefox (van Mozilla). Dan bent u meteen van het stiekume gegluur (privacy!) van Microsoft af (of van Google, als u Chrome zou overwegen).

pi
door pieterwolters Sep 5, 2016 om 18:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Firefox? Als je dikke stront wilt, moet je die inderdaad gaan gebruiken. Wat is dat ding traag.

Te
door TechTukker Sep 19, 2016 om 13:14
11 Antwoorden / Vragen

Dat hangt dan van de configuratie van uw systeem af; bij mij draait hij flitsendsnel. Bovendien zitten er handige tools in voor webontwikkelaars (maar dat is niet voor iedereen interessant). En in tegenstelling tot Microsoft ondersteunen o.a. Firefox en Chrome keurig netjes het WebRTC-protocol voor real-time communicatie. Eveneens zonder privacy-verontachtzamend gegluur zoals van Skype.

diumenge
door diumenge - Sep 5, 2016 om 17:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Edge kan haast niks? Edge is een prima browser.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 5, 2016 om 18:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En nog snel ook,  internet op en binnen een seconde weer afgesloten.  Het snelste programma van Microsoft ooit. :-)
Diewilik

diumenge
door diumenge Sep 5, 2016 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

:-)

Te
door TechTukker Sep 19, 2016 om 14:26
11 Antwoorden / Vragen

In mijn antwoord aan pieterwolters heb ik al 2 punten aangegeven, waarop Microsoft faalt. Tenzij "je niks te verbergen hebt" natuurlijk...

ph
door philip36 - Sep 5, 2016 om 20:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Microsoft Edge door CCleaner laten opschonen  en registerreparatie gebruiken.
Als dat Edge niet tot leven brengt dan Microsoft edge opnieuw installeren.

http://www.techtantri.com/how-to-reinstall-microsoft-edge-browser/

http://www.intowindows.com/how-to-reinstall-microsoft-edge-in-windows-10/

newmikey
door newmikey - Sep 19, 2016 om 13:32
830 Antwoorden / 0 Vragen

Behalve het terechte advies simpelweg een andere browser gaan gebruiken valt het niet mee om op uw vraag te antwoorden als u zelfs de minimale gegevens niet meelevert. Windows versie, Edge versie, laptop typenummer (Lenovo maakt heel veel laptops) etc. etc.

gsm
door gsm - Sep 19, 2016 om 13:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je cleaners, boosters, firewalls, fighters, optimizers, dubbele virusscanners, enz. gebruikt? Geef aan wat je in die week allemaal geïnstalleerd hebt.

Te
door TechTukker - Sep 19, 2016 om 14:30
11 Antwoorden / Vragen

In een heel ander verband heb ik vandaag ook iets dergelijks bij de hand gehad. Het kan ook zijn, dat Edge een internet-functie oproept die een onverwachte foutmelding oplevert en als enige redmiddel zich maar afsluit. Maar de oorzaak moet dan in de Logboeken geregistreerd staan.