li
door lisa1 Feb 3, 2015 om 18:05
Computers & telefonie

Microsoft Essentials verwijderen

Ik heb Microsoft Essentials. Geïnstalleerd door een ICT medewerker van het bedrijf waar ik werk. Heeft het zelf ook? Nu las ik dat het werd afgeraden en wil ik het vervangen door Avast, maar zie niet hoe ik ME kan verwijderen. Graag hulp. Bvd

9244 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 3, 2015 om 18:15
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Lisa1,
u kunt het item via het configuratiescherm (programma's en onderdelen) verwijderen.
Vr. Gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2015 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lisa1,

Je kunt Essentials ook uitschakelen ipv verwijderen.

Lees hier hoe je dat doet.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2015 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lisa1,

Voor verwijderen: lees eens hier.

Voor downloaden Avast: klik hier.

Let op dat je tijdens het installeren geen overbodige zaken (toolbar o.i.d.) mee installeert; dus goed lezen.

Suc6

li
door lisa1 - Feb 3, 2015 om 18:38
2 Antwoorden / 2 Vragen

Heel hartelijk dank allemaal voor het snelle antwoorden.
Ik ga ermee aan de slag.
Lisa

forever-nl
door forever-nl - Feb 3, 2015 om 19:46
400 Antwoorden / 11 Vragen

Bij mijn weten en ervaring zal Microsoft Security Essentials, waarvan ik aanneem dat het hier gaat, 'zichzelf' uitschakelen bij installatie van een ander product. Je kunt dit nagaan via het onderdeel 'beveiliging' op het 'configuratiescherm' (toegang verschilt iets per versie van Windows).

Indien Avast niet zo goed bevalt kun je ook nog één van de volgende gratis producten proberen:
- Avira Free
- AVG Free
- Panda Cloud Free
- BitDefender Free

Het voordeel van deze producten is dat ze inderdaad wat meer bescherming bieden dan Microsoft Security Essentials, nadeel is dat ze je best vaak lastigvallen met aanbiedingen, toolbars en dergelijke. Vaak is dat wel uit te schakelen tijdens installatie of opties.

gompy2
door gompy2 - Feb 3, 2015 om 20:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=forever-nl schreef op dinsdag 3 feb 2015, 19:46]
Indien Avast niet zo goed bevalt kun je ook nog één van de volgende gratis producten proberen:
- Avira Free
- AVG Free
- Panda Cloud Free
- BitDefender Free

Het voordeel van deze producten is dat ze inderdaad wat meer bescherming bieden dan Microsoft Security Essentials, nadeel is dat ze je best vaak lastigvallen met aanbiedingen, toolbars en dergelijke. Vaak is dat wel uit te schakelen tijdens installatie of opties.
De virusscanners die je noemt geven niet wat meer bescherming, ze geven heel veel meer bescherming dan Microsoft Security Essentials.
In een ander topic heb ik linken gezet naar test rapporten van 2 AV-testlabs waar je voor je zelf kunt bekijken wat de rapporten zijn.

Klik hier-> Virusscanner

Gratis AV-software geeft meestal wel wat gemekker, voor niks gaat de zon op, maar bij veel kun je dat uitschakelen of de voet-tekst in een e-mail uitzetten.
Verder geeft de Avast AV-scanner v.w.b de gratis versie's de meeste bescherming als het om componenten van een systeem gaat.
Een stukje tekst geleend van -> Gratissoftware.nl, anders moet ik dat zelf allemaal typen:

Avast! Free Antivirus is een van de compleetste gratis virusscanners met uitgebreide mogelijkheden en gratis automatische updates. De gratis versie biedt bescherming tegen alle soorten malware: virussen, rootkits, Trojaanse paarden en spyware.

Avast! heeft een bestandssysteemschild, mailschild en webschild om uw pc te beschermen en u te beveiligen als u mailt - inkomende en uitgaande mail wordt gescand - of op internet zit. De virusbescherming bevat een reputatieservice om bestanden te beoordelen via de cloud, deepscreen voor het scannen van onbekende bestanden en een geharde modus voor extra bescherming.

Ook heeft avast! Free Antivirus een browser addon, genaamd Online Security, voor de beveiliging van Internet Explorer, Google Chrome en Firefox. Met avast! Online Security wordt phishing tegengegaan en kunnen bepaalde advertenties en trackers van sociale netwerken en advertentiebedrijven geblokkeerd worden.

Verder zijn een software updater om belangrijke software op uw pc up-to-date te houden en browser cleanup werktuig om ongewenste werkbalken te verwijderen aanwezig.

Een gratis registratie is vereist na dertig dagen. U kunt upgraden naar de betaalde Pro-versie, maar de gratis avast! Free Antivirus biedt meer dan voldoende bescherming voor de gemiddelde pc gebruiker. Ga voor de gratis registratie naar Intstellingen | Registratie en kies voor Registreer nu. Selecteer dan Standaard bescherming!

(Klik->) Lees hier uitgebreide registratie-instructies

forever-nl
door forever-nl - Feb 3, 2015 om 21:25
400 Antwoorden / 11 Vragen

Gompy2 met alle respect maar ik denk dat je dergelijke tests ook moet kunnen lezen in de context. Er is nogal wat malware die wel bestaat maar in het wild nagenoeg niet voorkomt. Uit een enorme database trekt men die worden voorgelegd aan de scanners. Microsoft scoort in de test 60% en 72% op de twee punten maar dat wil niet zeggen dat de besmettingskans in het wild het overgebleven percentage is - Microsoft zet zich met dit product in op de grootste problemen/de meeste schade. Ik denk trouwens dat we elkaar best ergens tegenkomen in deze discussie, maar ik geloof niet dat vraagsteller iets aan heeft dat we het verder gaan bespreken.

gompy2
door gompy2 - Feb 3, 2015 om 22:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Forever-nl.
Ik lees ze ook in de juiste context.
Beide AV-Testlabs, de meest toonaangevende van de wereld, hebben een uitgebreid test-repertoire met continu aangepaste samples waarin al reeds bestaande maar ook mogelijke malware wordt gebruikt.
Uit dat geheel worden tests ontworpen die op de meest bekend en grote AV-scanners losgelaten worden.
Deze AV-scanners hebben al zo'n kwaliteit dat ze zo goed zijn bevonden en dat ze mee mogen doen.
De producten van Microsoft worden in deze tests gebruikt als referentie lijn, als nul-lijn, in de link naar de statistiek van AV-Comparatives.org is dat het duidelijkst te zien.
Om reden dat de baksels van Microsoft het meest gebruikt wordt in de (klik->) gehele wereld.
Niet omdat ze zo goed zijn, maar om de doodeenvoudige reden dat mensen niet beter weten en blindelings op Microsoft vertrouwen, en ze zijn gratis.

Uiteraard bestaan er ook vele andere soorten malware waar AV-scanners niet werken of op reageren, en waar andere soorten programma's weer goed voor zijn, maar dat gaat inderdaad allemaal te ver om hier over uit te wijden.

Verder ben ik in dit topic flink doorgegaan over de Avast AV-scanner omdat die als gratis scanner op de meeste onderdelen bescherming biedt, en omdat de voorkeur van TS daar naar uit gaat en om TS te wijzen op de voordelen van Avast t.o.v andere gratis scanners ondanks dat dat ook voortreffelijke AV-scanners zijn, en om eventuele verwarring bij TS tegen te gaan.

Ik gebruik zelf geen Avast.
Niet omdat die niet goed genoeg is (het percentage van minder als "100%" score wat de beste scanner biedt schrijft AV-Test-org, is in mijn optiek te verwaarlozen) maar omdat er goedkopere AV-scanners zijn, en dat vind mijn portemonnee heel leuk en plezierig.
Ik betaal nu € 23,47 per jaar voor een update voor 2 computers van ook een gerenommeerde naam.

em
door emvebe - Feb 4, 2015 om 15:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Revo uninstaller downloaden! Dan security essentials verwijderen

Vergeet niet nieuwe virusscanner te installeren
Succes!

holpen
door holpen - Feb 4, 2015 om 17:07
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Even terzijde: Je hebt er niet bij vermeld of het ook een laptop is die verstrekt is door je werkgever. Ik ga ervan uit dat dit niet het geval is. Is dat echter wel zo, vraag dan wel even na of het toegestaan is eigenmachtig software op je laptop te wijzigen. Er zijn bedrijven die daar een heel kritisch beleid op hebben.