kd
door kdehoop Mar 12, 2010 om 12:24
Computers & telefonie

Microsoft Office is niet legitiem !!

Ik krijg op mijn scherm iedere dag een waarschuwing van Microsoft
Met de volgende tekst: over 9 dagen worden office toepassingen aangemerkt als niet legitiem. Met een legitiem exemplaar van office bent u beschermd tegen problemen die mogelijk voorkomen in niet legitieme exemplaren. Klik op informatie om te zien wat de beste manier is om legitieme microsoft software op het web te krijgen. Mijn vraag heeft iemand dat ook meegemaakt en microsoft zegt mij dat ik deze software moet verwijderen !!!
Moet ik dat doen??, a.u.b. HELP !! = VARA-Computerfeaks help mij moet ik echt alles verwijderen en nieuw aanschaffen ?

5909 20 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Mar 12, 2010 om 12:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Microsoft office moet u valideren.
Zie: hier

( http://www.microsoft.com/genuine/office/whyvalidate.aspx?displaylang=nl)

freya
door freya - Mar 12, 2010 om 12:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kdehoop,

Tja, als het om een illegale versie gaat kun je het eigenlijk maar op één 'nette' manier oplossen en dat is, een legale versie aanschaffen.....

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Mar 12, 2010 om 12:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt Microsoft Office legaal aanschaffen, maar je kunt het ook verwijderen en kiezen voor het uitstekende en gratis pakket van OpenOffice.net (van SUN).

OpenOffice.net is een prima gratis alternatief, dat standaard al gebruik maakt van het ODF bestandsformaat. ODF is feitelijk degelijker dan DOC, XLS, PPT, enz, zoals dat door Microsoft Office werd gebruikt. Microsoft is trouwens ook overgegaan op een beter formaat.

Na installatie van OpenOffice.net kun je als voorkeur opgeven dat je bestanden met de oude Microsoft indeling wil opslaan, dus als DOC, XLS, PPT.

stacey
door stacey - Mar 12, 2010 om 12:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

---moet ik echt alles verwijderen en nieuw aanschaffen ? --

Als je het hebt over Nieuw aanschaffen, zal ik er maar even vanuit gaan dat het een (legaal) gekocht pakket is............

Dan zou het geen probleem zijn en alles te verwijderen en opnieuw te installeren, maar volgens mij volstaat het als je installatie cd er in stopt en even repareer doet of je licentiecode invoert, moet je eerst even uitproberen alvorens eventueel opnieuw te installeren.

Succes,

druifje01
door druifje01 - Mar 12, 2010 om 12:58
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bij mijn weten installeer je Microsoft Office met een productcode. Zorg er in ieder geval voor dat die code uniek en alleen van jou is.

stacey
door stacey - Mar 12, 2010 om 12:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb trouwens tijdje terug ook dit soort gezeur gehad met een officiële office 2003 versie, probleem leek toen te zijn onstaan na een validatie-update die ik geweigerd had.
Heb je Automatische up dates wellicht uit staan ?

magicscanman
door magicscanman - Mar 12, 2010 om 14:41
261 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet netjes " ook al is het een illigale versie deze kun je deze gewoon blijven gebruiken .Niks aan de hand .

mvg

holpen
door holpen - Mar 12, 2010 om 15:08
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@gsm:

Prima suggestie, maar de website is niet openoffice.net, maar OpenOffice.org

gsm
door gsm - Mar 12, 2010 om 17:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=holpen schreef op vrijdag 12 mrt 2010, 15:08]@gsm:

Prima suggestie, maar de website is niet openoffice.net, maar OpenOffice.org

Bedankt voor deze nuttige correctie. Klopt helemaal! Geen OpenOffice.net (Ik was in de war met Paint.net en dergelijke)
Ik zat weer eens een beetje voor het beeldscherm te slapen. OpenOffice.org is trouwens tevens ook de naam en niet slechts het adres van de website.

Fouten corrigeren is helaas nog niet mogelijk op deze Kassa website.

erik008
door erik008 - Mar 12, 2010 om 17:22
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als je windows update aan hebt staan komt er ook "office genuine advantage" voorbij.
Die veroorzaakt de meldingen.

Bij een legale versie kun je hulp krijgen van microsoft en hoef je niet opnieuw te installeren.

Verwijderen van OGA is ook een optie je kunt info vinden via google.

Succes

anromax
door anromax - Mar 12, 2010 om 20:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een 100% legitieme versie van office en krijg sinds een aantal weken ineens ook deze melding.
Niets van aantrekken, en dichtklikken het programma werkt verder volledig.

edwardus
door edwardus - Mar 12, 2010 om 21:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je in bezit bent van een legale versie, dan kun je gewoon met Microsoft contact opnemen om dit op te lossen.

elenay
door elenay - Mar 12, 2010 om 21:53
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ja klopt wat de andere schrijven, ik krijg dat ook.

Ze willen een licensienummer, nou ze doen maar lekker, ik klik het weg en gewoon blijven gebruiken, niks van aantrekken.

Het kan ook zijn dat je de CD via iemand hebt gehad, waarvan er al twee andere mensen die ook gebruiken en dan hoeft maar eentje dat te registreren en de rest krijgt dat scherm eroverheen.

Dus niet in paniek raken, klik maar weg, doe ik al tijden.

Groetjes Elena

martin40
door martin40 - Mar 12, 2010 om 23:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

stap over op linux en openoffice en je bent af af van alle geneuzel af..
greetz martin40

birdies
door birdies - Mar 13, 2010 om 00:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Ze willen een licensienummer, nou ze doen maar lekker, ik klik het weg en gewoon blijven gebruiken, niks van aantrekken............

Blijkbaar wil je dus wel graag het programma hebben, maar het mag niets kosten.

Neem dan Open Office, dat is tenminste legaal gratis.

gratisrijden
door gratisrijden - Mar 13, 2010 om 03:26
226 Antwoorden / 8 Vragen

Martin40 heeft absolut gelijk. Linux is in alle opzichten inclusief gebruikersgemak Windows mijlenver voorbij gestreeft.

Een paar voorbeelden:
CD erin, opstarten, De installatieknop drukken en tijdens de installatie loopt, kun je op dezelfde machine op het Internet surfen, chatten, spelen, enz...

Geen last meer van virussen! Ieder programma kan alleen dat wat het moet kunnen en heeft nergens anders op je computer toegang.

Duizenden gratis softwarepaketten, echt vanalles, van astrologie, boekhouding, engineering, enz, enz, inclusief een schitterend officepakket, dat zelfs PDF kan importeren en bewerken, die ALLEMAAL automatisch 'up to date' worden gehouden.

De dagen van Windows zijn echt geteld. Neem een kijkje op http://www.linux.org of Wikipedia

gratisrijden
door gratisrijden - Mar 13, 2010 om 03:31
226 Antwoorden / 8 Vragen

P.S. Voor een niet legitieme versie is er naast de melding weldegelijk wat aan de hand. Je krijgt geen updates meer binnen en je systeem wordt na verloop van tijd zo lek als een mandje.

macwouter
door macwouter - Mar 13, 2010 om 04:26
825 Antwoorden / 9 Vragen

De dagen van Windows zijn echt geteld. Neem een kijkje op http://www.linux.org of Wikipedia

Ikzelf werk met Mac OSX en Windows met Ubuntu op een andere partitie.en moet toegeven dat Ubuntu lekker werkt.Ik kan er net zoveel mee als op Windows .Maar laten we a.u.b. iedereen zijn eigen keuze,s maken wat betreft het besturingsysteem. Op de site van Computeridee is er momenteel een oorlog gaande tussen Mac en Windows gebruikers en laat dat hier niet gebeuren.Microsoft Office mag je een tijdje gebruiken en daarna moet je betalen,wil je dat niet dan zijn er genoeg alternatieven zoals NeonOffice of OpenOffice voor jou de keus.

macwouter
door macwouter - Mar 13, 2010 om 04:33
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik bedoel natuurlijk Neo office maarja een goede vrstaander heeft maar een half woord nodig.

gratisrijden
door gratisrijden - Mar 13, 2010 om 05:21
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=macwouter schreef op zaterdag 13 mrt 2010, 04:33]Ik bedoel natuurlijk Neo office maarja een goede vrstaander heeft maar een half woord nodig.Daar heb je gelijk in.

Vngloes onzereodk aan een Engesle ueiiesvrtnit, mkaat het neit uit in wlkee voodgrle de ltreets in een wrood satan. Het egnie bekangrijle is, dat de etesre en de ltatsae lteter op de jsuite pltaas satan. De rset kan toalte toerp zjin en je knut het nog sdtees zdoner pobrlemen lzeen. Dit kmot oamdt we neit iredee letetr arpat leezn, maar het hlee worod in een keer.