ze
door zero7 Apr 21, 2006 om 12:05
Computers & telefonie

Microsoft outlook & onnodig veel reclame als mail

L.S.

Hoe kom ik nu eens eindelijk van al die rotzooi af die ik per mail ontvang? Het is allemaal viagra, sex, penisverharding of verlenging en nog meer van die zooi. Als ik mijn mail controleer krijg ik er wel 20 binnen. Geef dan aan dat het ongewenste mail is maar er gebeurd helemaal niets!! De volgende keer dat ik mijn mail nakijk gebeurd het precies hetzelfde daar wil ik nu echt vanaf maar weet niet hoe. Mijn antivirus is van Kasperski en mijn firewall is van zone-alarm. Ok heb ik hitman-Pro. Maar ik wil gewoon dat die zooi er bij mij niet meer op komt op mijn mail. De vraag is dus heel eenvoudig hoe of wat moet ik doen om daar van verlost te worden? Kan iemand mij op eenvoudig doch duidelijke manier uitleggen c.q. vertellen hoe ik dit moet doen?? Alvast heel erg bedankt want ik word er echt helemaal gestoort van!

groetjes,

Ierlandganger

1144 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede spamkiller installeren.

Ik heb zelf het complete pakker van Symantec (Norton) maar Mcafee schijnt ook goed te werken.

Probeer die programma's eens.

Mvrgr

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ierlandganger,

Hier kun je bijzonder weinig tegen doen!

Beste methode:  Nieuw emailadres instellen / aanvragen
2e best:  Spamfilter laten inschakelen / installeren

Helaas maken dit soort bedrijven gebruik van wisselende adressen. Omdat je filter ( dat je met outlook instelt ) alleen kijkt naar de adressen heeft dit dus geen enkele zin.

Maak een nieuw adres aan en doe in het vervolg het volgende:

  1. Vermeld NOOIT zomaar het emailadres op een site of geef het aan welk obscuur bedrijfje dan ook

  2. Stuur geen fwd:  mailtjes door ( dit is juist bedoeld om emailadressen te verzamelen ) en maak vaak gebruik van de BCC-variant

  3. Houd je emailadres prive en geef het alleen aan vrienden / familie / bekenden ( en vraag hen ook dit adres niet verder te verspreiden ).

  4. Gebruik een hotmailadresje als spam-adres dat je overal invult als je weer eens een adres moet invullen. Deze is snel aangemaakt en ook weer weg te doen.

  5. Reageer NOOIT op spam door erop te klikken en/of je uit te schrijven ( unsubscribe ). Dit zorgt alleen maar voor MEER spam ! Mocht je dus toch wat krijgen ( wat toevallig kan gebeuren ). Gooi het dan gewoon weg en je zult zien dat je van dat bedrijf niets meer krijgt !

Helaas niet een geheel bevredigend antwoord, maar beter kan ik 't niet maken.

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij welke provider zit je?

Bij de meeste internet providers kun je gratis een virus en spamfilter instellen op je Webmail.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit bij @HOME en heb ook via hun een spamfilter dat ik zelf kan instellen, maar die mailtjes waar je het over hebt krijg ik ook zo nu en dan hoor.
Ik zet dan altijd de afzender op blokkeren en het wordt inmiddels steeds zeldzamer als ik ze krijg, maar het punt is dat ik, en jij vast ook, o.a wel eens inlog op forums of sites met reakties en daar zit hem voor het grootste gedeelte de kneep, want het adres wordt op meerdere plekken afgegeven en je begint steeds kwetsbaarder te worden.
Nieuw e-mailadres is zo geregeld en dan ben je een hoop ellende kwijt, tot.........zeg het maar

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ho Allemaal,

Het is me nu een stuk duidelijker geworden wat ik zoal moet doen!

Iedergeval allemaal hartelijk dank voor jullie reakie!!!!

groet,

Ierlandganger

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spam zal je altijd hebben. Enige manier om je goed te beveiligen is met een goede anti-spam programma. Ik gebruik zelf de gratis Spamihilator. Het grootste voordeel van deze tool is dat je de email kan "previewen" voordat je die in je email progamma binnenhaalt. Je kan de mail als puur text zien, dus er worden geen plaatjes gedownload of codes uitgevoerd.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spam zal je altijd hebben. Enige manier om je goed te beveiligen is met een goede anti-spam programma. Ik gebruik zelf de gratis Spamihilator. Het grootste voordeel van deze tool is dat je de email kan "previewen" voordat je die in je email progamma binnenhaalt. Je kan de mail als puur text zien, dus er worden geen plaatjes gedownload of codes uitgevoerd.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inplaats van OUTLOOK gebruik ik INCREDIMAIL waarin ik op een eenvoudige manier de spam kan terugkaatsen en verwijderen = "bounchen" d.w.z. dat de afzender het bericht krijgt dat het e-mailadres waarheen verstuurd niet (meer) bestaat.

Bovendien is het veilig om in de map "verwijderde e-mails" veilig kijken wat de afzender is.
Veel spamberichten hebben helaas veel steeds weer verschillende afzenderadressen maar adressen met extentie biz, de, esp, enzovoort zijn eenvoudig permanent te weren waarbij ik vanuit de DOS-history bijvoorbeeld het volgende intik *@*.biz  e.d. waarbij het sterretje staat voor volledige naam.

Een deel van de spam kan ik op deze manier blokkeren.

Wat ook voor kwam was een %naam% verstuurder was die op de normale manier niet te bounchen was.
Met %*%@*.com heb ik ook dit kunnen weren.

Let wel! Spam blijft! Alleen duidelijk minder en zeker niet meer diezelfde afzenders en geen afzenders meer waarvan de extentie biz,de, es enzovoort is.

Probeer Incredimail eens! Het hoeft Outlook niet te bijten.
Spamfilters kunnen bij al die wisselende namen van de afzenders naar mijn idee niet meer tegenhouden dan het systeem wat ik nu binnen Incredimail toepas.

Ment deze Vrije Vogel