an
door andrea3108 Nov 28, 2007 om 15:39
Computers & telefonie

Mij PC doet niets

Hoi,

Mijn Pc start wel op en mijn buroblad is wel zichtbaar maar als ik de pictogrammetjes aan klik gebeurd er niets.

En op andere momenten start hij wel op en is dan klaar om vervolgens weer uitzichzelf opnieuw op te starten...

Wie kan mij helpen op mijn systeem weer aan de gang te krijgen!!!!

2104 28 Rapporteer

labswans
door labswans - Nov 28, 2007 om 15:46
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is er precies gebeurd totdat er een probleem met de pc is ontstaan ?

Heeft u iets geinstalleerd van een programma ?

Hoe oud is de pc zelf ?

Welk besturingsysteem is aanwezig ?

Is de pc schoon van binnen kwa stof e.d. ?

probeer hier eens antwoord op te geven om een bepaalde richting te kunnen denken....

groetjes ,labswans

freya
door freya - Nov 28, 2007 om 15:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo andrea3108,

Start de PC eens in 'veilige modus' en controleer of het dán wel goed werkt. Starten in 'veilige modus' gaat als volgt.

  1. Zet de PC uit.
  2. Zet de PC weer aan.
  3. Druk tijdens het starten enkele malen op de <F8>-toets tot er een menu verschijnt.
  4. Kies in het menu voor 'veilige modus'
  5. Laat de PC verder opstarten. (kan wat langer duren dan je gewend bent)

Als de PC dan is opgestart kun je controleren of alles normaal werkt. Daarna via 'Start' de PC afsluiten en op de normale manier weer opstarten.

m.vr.gr. Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 28, 2007 om 16:31
16868 Antwoorden / 202 Vragen

hallo F@ kan hier ook aan de orde zijn dat de back-up batterij op het moederbord leeg is? Ovrerigens waren er recent soortgelijke vragen waar ik onder meer antwoordde dat in geval van de PC van mijn zoon er niets anders meer te doen bleek dan de harde schijf er uit halen en de PC afdanken omdat er niets meer hielp.

freya
door freya - Nov 28, 2007 om 16:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@gerritaltena
Een 'niet goed' werkende batterij zou voor 'vreemde' opstartverschijnselen kunnen zorgen, maar als Windows eenmaal start kan een slechte batterij er nooit verantwoordelijk voor kunnen zijn dat er iets in Windows niet goed werkt. Dus in dit geval is het toch echt een software probleem.

Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 28, 2007 om 17:02
16868 Antwoorden / 202 Vragen

Hoi Freya@ hoe dan ook was het met de PC van mijn zoon een hardwareprobleem, leek aanvankelijk opgelost na plaatsen van een andere en zwaardere voeding met ook zwaardere ventilator. (Na al eerder hebben verbangen van printplaten en ook herinstakllatie, volledig van alle applicaties incl. windows.

tu
door tutmozes - Nov 30, 2007 om 13:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede Anti Spyware (Bijv. Spyware Doctor) lost vaak dit soort narigheid op.

gero
door gero - Nov 30, 2007 om 13:42
28 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Het eerste antwoord van Freya lijkt me goed.

Als aanvulling: In de "veilige modus" moet je een herstart proberen.

Dit is afhankelijk van de Windows versie maar werkt in ieder geval onder XP. Die optie kan je vinden onder:

Alle programma's, bureau accessoires, systeemwerkset, systeemherstel.

De rest wijst zich van zelf.

GerO

ronvm
door ronvm - Nov 30, 2007 om 13:46
22 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een antwoorden allemaal, het kan natuurlijk van alles zijn, maar is de PC goed beschermt tegen virussen e.d. Komt er een melding wanneer de PC zich opnieuw gaat opstarten? Welk besturingssysteem hebben we het over. Is het geheugen in orde. Allemaal van die vragen die weldegelijk van invloed kunnen zijn op dit euvel.

alarm1233
door alarm1233 - Nov 30, 2007 om 13:49
74 Antwoorden / 4 Vragen

volgens mij heeft   deze persoon een  dikke vette worm of trojan in zen pc zitten.

ff scannen met trend micro doet wonderen , en als je twijfelt  is ff googelen en zoeken naar een trojan remover of een wormscanner , er staan er genoeg gratis op google

th
door thvk - Nov 30, 2007 om 13:51
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken dit probleem alszijnde een zeer hardnekkig virus of stukje spyware.

Welk virusprogramma en welk anti-spyware programma stond er op de pc?

Dit vraag ik omdat ik uit ervaring weet dat deze problemen zich voor kunnen doen bij gebruikers van het gratis AVAST anti virus programma en bij gebruikers van de oude AD-AWARE.

Wat er gebeurd is, is naar mijn idee hetvolgende: In het register zijn alle verwijzingen naar (oanderandere) .EXE, dus uitvoerbare bestanden gewist cq gewijzigd. Hierdoor kan de pc geen enkel programma meer opstarten en verwijzen de pictogrammen dus eigenlijk niet meer naar een uitvoerbaar bestand.

Om te controleren of dit daadwerkelijk hier ook het geval is, ga naar START, druk op UITVOEREN en tik daar een MSCONFIG.

Als dit wel start, dan heeft u misschien geluk en zal het niet zo erg zijn. Als dit dus ook niet start, dan is er inderdaad sprake van bovengenoemd probleem en kan ik u misschien verder helpen

se
door selfkicker - Nov 30, 2007 om 14:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer er bij het klikken op de pictogrammen niets gebeurt kan ook eenvoudigweg de muis kapot zijn.

hu
door huijge - Nov 30, 2007 om 14:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

probeer systeem herstel ?

Meestal lig het aan de laatste handeling of instal progr die je gedaan heb.

klik op startbalk ga naar configuratiescherm klik 2x ga naar systeem,

dan naar systeemherstel klik station C aan,

neem de datum van waneer het nog goed ging op je pc,

volg de aanwijzingen.

(Sluit wel alle programma`s goed af voor je begin? )

Gr C

ro
door ronlau9 - Nov 30, 2007 om 14:16
46 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer  een zogenaamde live cd van linux te pakken te krijgen.
Verander de bios set up dat van cd/dvd drive opstart.
De meeste live cd hebben diverse programmas om verschillende onderdelen van de pc door te testen.
Als je  het goed doet wordt linux niet op de harde schijf geinstalleerd
maar je kunt wel alles doen tot email printen en zo voorts
Jij weet  dan in ieder geval vast pc oke of niet

bi
door billbull - Nov 30, 2007 om 14:19
10 Antwoorden / 4 Vragen

Als je een draadloos toetsenbord hebt, helpt een nieuwe batterij daarin ook wel eens!

an
door andrea3108 - Nov 30, 2007 om 14:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

haha, heb alles met een draadje dus de muis heeft ook een staartje!!! maar toch bedankt....

as
door ashley2 - Nov 30, 2007 om 15:06
77 Antwoorden / 19 Vragen

als niets helpt, dan haal ik mijn pc leeg. is wel te hopen dat je backups hebt gemaakt.

meestal als je dan de pc opnieuw installeert, doet hij het weer.

audb
door audb - Nov 30, 2007 om 15:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het XP is dan is het mogelijk dat een up-date de schuld van het geheel is of een niet officiele versie.

De oplossing van het eerste is op te lossen door via start > uitvoeren en dan " SFC /Scannow " in te geven waarna er gevraagt wordt om de "orginele cd" in de cd speler te leggen hierna gaat de computer opzoek naar bestanden die niet orgineel zijn. meestal is na een tijd alles hersteld en zou de computer het weer moeten doen.

Installeer liever niet alle "up-dates" van M-S , somige zijn nergers voor nodig en vertragen de computer een goede virus scanner zoals NOD32 werkt beter en zijn sneller up-to-date dan M$/S

wimbremer
door wimbremer - Nov 30, 2007 om 16:26
122 Antwoorden / 19 Vragen

Het zinnigste antwoord dat ik hoor, is dat de muis misschien niet werkt. Batterijtje vervangen? Even een andere muis geprobeerd? Wat is het LAATSTE dat je hebt gedaan voor je p.c. vreemd ging doen? Zit één van de toetsen van je toetsenbord mischien vast (Vuil, suiker, koffie?) Oplossing: Toetenbord schuin omgedraaid even hard (Niet TE) op je bureau tikken.
Je kunt nagenoeg ALLE commando's met je toetsenbord uitvoeren (Ctrl. plus ***
Probeer je Windows toets eens als het bureaublad verschijnt.
Probeer de toetsencombinatie Ctrl. + Alt + Delete even en kijk wat er allemaal "draait." Probeer erachter te komen WAT en voor vreemde progs. meedraaien en probeer die uit te schakelen. En desnoods te verwijderen!
Probeer door middel van je toetsen een systeemherstel uit te voeren naar je laatse recoverypoint.
Systeemherstel kan (dacht ik) ook vanuit Veilige modus worden uitgevoerd.
Mocht bovenstaande NIET helpen, kun je altijd proberen een programma als bijv. Spybot te draaien om een eventueel aanwezig virus op te sporen en elimineren. Succes

ar
door aroijmans - Nov 30, 2007 om 17:14
9 Antwoorden / 1 Vragen

kun je met je toetsenbord wel naar je pictogrammen gebruik de alt en pijltjes toets???

ke
door kees2008 - Nov 30, 2007 om 18:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt sterk op de situatie die ik heb meegemaakt.

Nadat zowat alles in de PC gecontroleerd was, bleek het aan uiteindelijk aan de geheugenmodules te zitten.

Alles goed schoongemaakt de geheugenmodules opnieuw

stevig geplaatst en alles werkte weer naar behoren.

Hopenlijk dat dit u verder helpen

Gr.

Kees

vr1944
door vr1944 - Nov 30, 2007 om 20:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk een Trojaans paard en of spyware probleem.Download Hitman pro op www.download.com.Installeren en daarna je PC hiermee scannen.Gratis Avast en Zonelabs werken overigens prima.

st
door streamer - Nov 30, 2007 om 20:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

wat mij opvalt dat niemand eigenlijk bij het begin begint.

ik zou eerst willen weten hoe oud de pc is.

dan zou ik eerst zeggen maak hem eerst eens schoon aan de binnenkant ,want een pc die nooit eens schoongemaakt word loopt een keer vast.

dus eerst eens kijken of je koelsysteem nog goed werkt.

ook kijken naar de voeding.als dat allemaal goed is kun je kijken wat er verder nog is wat niet doet.

batterij van het moederbord of je geheugen.

st
door streamer - Nov 30, 2007 om 20:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

wat mij opvalt dat niemand eigenlijk bij het begin begint.

ik zou eerst willen weten hoe oud de pc is.

dan zou ik eerst zeggen maak hem eerst eens schoon aan de binnenkant ,want een pc die nooit eens schoongemaakt word loopt een keer vast.

dus eerst eens kijken of je koelsysteem nog goed werkt.

ook kijken naar de voeding.als dat allemaal goed is kun je kijken wat er verder nog is wat niet doet.

batterij van het moederbord of je geheugen.

st
door streamer - Nov 30, 2007 om 20:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

maak de computer eerst eens schoon aan de binenkant dus kijk of de koeling het nog doet

dan verder werken

de
door devoted - Nov 30, 2007 om 20:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

De stekker van de computer uit het stop contakt halen 1 min. wachten en opnieuw opstarten dan is 9 van de 10 keer het probleem opgelost

 Groetjes Stef

me
door menneke - Nov 30, 2007 om 21:35
77 Antwoorden / 24 Vragen

@wimbremmer,

Ondanks het feit dat de veilige modus weergeeft (bij XP) dat systeemherstel hier niet kan worden uitgevoerd, kan dit wel degelijk in de veilige modus! Ik heb nogal eens de medling dat het schrijven op het geheugen is mislukt en herstel op deze manier alles weer.

labren
door labren - Dec 1, 2007 om 01:55
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja weer zon beknopte vraag waar voor de rest geen informatie bij staat , dus weer giswerk probeer hem is op te starten via de veilige modus , bij het op starten de knop f8 ingedrukt houden

sp
door spookmas - Dec 1, 2007 om 10:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

opnieuw  windows  er  op  zetten,   ben je welal  je   bestanden  kwijt.