de
door deejay Jan 15, 2014 om 09:42
Computers & telefonie

Misbruik van naam op internet pagina te verwijderen?

Goedendag Kassa Forummers,

Heel graag zou ik te weten willen komen hoe mijn naam
van een website in dit specifieke geval:
nl.your-favorite.com kan verwijderen?

Als ik mezelf Google komt deze site op plek 4 naar boven en staat aangeven welke favorieten ik leuk vind.
Echter ken ik de site niet en ben ook niet aktief op de sociale media sites vandaag de dag.

Weet niet hoe mijn naam bij hun bekend is geworden, echter wil ik dit weg hebben omdat het namelijk onjuist en tegen me privacy gevoelens ingaat.

Is er iemand die me wegwijs kan maken in deze?
Aangezien ik voor werk moet solliciteren is dit ook nog eens geen leuke visite kaartje.

Dank jullie wel voor de aandacht en medewerking.

11688 15 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 15, 2014 om 10:10
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Iemand plaatste gegevens en niet de gebruiker zelf... want Geert Wilders en 2e kamer....?

Jou naam is niet te vinden dus kan ik niet oordelen maar foute info, de eigenaar/beheerder moet ongewenst geplaatste verwijderen.

En ben je het wel of toevallig iemand met dezelfde naam?
André Kuipers is de bekende Astronaut en een mongooltje bij mijn in de buurt....
Maar iets minder kaal en totaal ander iemand.

Zo kan het dus ook zijn dat ze iemand met toevallig dezelfde naam bedoelen....
En dan is verwijderen lastiger.

In Den Haag was een Hans Janmaat, bouwvakker... en zo komt ook Mark Rutte van de steiger....
Ja, dubbele namen kunnen leuk zijn en bij een eigen website kun je je dubbelgangers melden die je vond...
Jezelf goed presenteren en alle andere onzin met toevallig dezelfde naam die je ooit Google liet vinden.

de
door deejay - Jan 15, 2014 om 10:30
37 Antwoorden / 13 Vragen

@tot15karakters

Mijn naam is redelijk uniek in Nederland dit om mijn naam volledig Noors is.
Komt dus op mijn eigen persoon na, niet voor in de rest van het land en in Google Search.

Ik zit zelf ook niet op social media en andere "dashboard" sites waar je je gegevens kunt
achter laten. Echter is er sinds de zomer een zeer onvriendelijk resultaat van de onfrisse website
ertussen gekomen en nog boven aan de pagina ook. Plek nr. 4 Onbegrijpelijk.

Nergens op hun site is er informatie te vinden waar ik eventueel kontakt, bedrijfsgegevens
of andere nuttige informatie kan vergaren omdit alles snel te verwijderen en weer fatsoenlijke
resultaten te krijgen.

Zelfs via Google is het zo ver ik kan zien praktisch niet te achter halen waar er een verzoek
tot verwijderen vande site uit hun zoekmachine/resultaten kan halen. Ja, als abusievelijk misbruik, illegaliteit etc. is, maar daar valt het dan gelukking ook niet onder. Voor als nog dan. Even afkloppen. Hahaha ;-)

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 15, 2014 om 10:44
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij het invoeren van mijn naar kreeg ik....
Ja onzin....
En met enkele letters anders ook iets...

Zelfs Donald Duck en dieren uit de Fabeltjeskrant krijg je een opgave...
Leuke onzin loterij die je niet serieus moet nemen.

Zelfs meneer Fuck You werd gevonden!
Dus negeren en als ze dit vinden moeten ze hun eigen naam maar eens invullen en zien welke onzin naar voren komt.

pi
door pieterwolters - Jan 15, 2014 om 10:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs als je een unieke Noorse naam hebt is de kans nog altijd aanwezig dat er nog iemand is met dezelfde naam. Of iemand heeft een nickname uit een Noors telefoonboek gehaald (zoals Haagen Dasz dat destijds ook heeft gedaan om een merknaam te verzinnen (maar dan uit een Deens telefoonboek)).

fl
door flessebon - Jan 15, 2014 om 11:13
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vraag het eens op het forum van computeridee of tweakers.net. Kies bij de laatste wel zorgvuldig je woorden en het juiste forum want er is veel kennis maar weinig tolerantie.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 15, 2014 om 11:39
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kreeg na invullen diverse fantasie namen zelfs een opgave.

Ik probeerde Fuck You en zo en dus scheld woorden en onzin als mijn kachel...
Ja ook die leest boeken en zuipt alcohol.
Zelfs mijn Packard Bell computer mag je te drinken geven.

Op elke naam een resultaat en probeer het zelf eens.
Er is dus niets en alleen onzin.
Ik heb nog geen namen gevonden die niet te vinden waren.

Zelfs Osama Bin Laden, vriendelijke man die nog steeds boeken leest en een borreltje lust?
Dus als een werkgever deze site gaat gebruiken komt er nooit nieuw personeel...

ma
door manwijf - Jan 15, 2014 om 12:54
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als je kunt aantonen dat het werkelijk om jou gaat, bv omdat er meer informatie bij staat die specifiek verwijst naar jou, kun je de desbetreffende website aanschrijven met een verzoek tot verwijderen. Als redelijkerwijs aannemelijk is dat iemand jou heeft opgegeven, zonder dat je dat zelf wilde, wordt zo'n verzoek meestal wel ingewilligd.

Dat wil dan nog niet zeggen, dat je ook bij Google niet meer te zien bent. Moet je weer een apart verzoek voor indienen. Bij doorklikken is er over jou dan in ieder geval niets meer te vinden.

Ik heb geen idee welk email/postadres zij hebben, want Google is niet scheutig met contactgegevens heb ik zelf al eens ondervonden. Mocht iemand daar een adres van hebben, hou ik me aanbevolen.

ja
door jankoll - Jan 15, 2014 om 17:32
17 Antwoorden / 1 Vragen

Wie wil weten wat er zoal over hem/haar op internet staat kan deze website een indicatie geven:
http://wieowie.nl/.

Je naam verwijderen van een website kan als je er toegang toe hebt en anders moet je het aan de eigenaar van die site vragen. Probeer deze website maar om die te achterhalen:
http://whois.net/

wimmi20
door wimmi20 - Jan 15, 2014 om 17:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kennelijk hebben de meeste deskundigen hier de site zelf nooit bekeken.
Er is geen contact mogelijkheid, dus advies heeft geen enkele zin.
De site komt op mij over als een mislukt project van een grapjas.
Kijk zelf maar : klik een van de namen aan, en dan zie je hun zgn favoriete boek,
een ander heeft een hobby voor tunnelnamen, en nog een ander is gek op een niet bestaand automerk.

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2014 om 17:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zou een mail naar abuse@directnic.com kunnen sturen hierover.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 15, 2014 om 17:48
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Voor Manwijf :
het postadres van Google is Claude Debussylaan 34, 1082MD, Amsterdam

costnix
door costnix - Jan 15, 2014 om 18:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@wimmie20
Er wordt zo maar wat getoond na het invoeren van tekst. Ze weten echt niets van u!!!

r.kemperman
door r.kemperman - Jan 15, 2014 om 18:42
423 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals vermeld is dit gewoon een onzin website.
Ik heb me kapot gelachen bij mijn uitkomsten
Als iemand jouw sollicitatie naar aanleiding van deze site afwijst, dan is het ook niet verstandig om bij dit bedrijf te werken.

Er zijn drie soorten sites:
* Funsites, waar deze onder vallen. Geven totaal geen goede gegevens
* Zoeksites, zoals Google en wieowie.nl, maar ook de telefoongids. Eenmaal hierin opgenomen is het heel moeilijk om hier weer uit te komen. Kost je heel veel moeite.
* Datasites, zoals Facebook, Linkedin. Vaak kan je het wachtwoord opvragen door op het profiel je eigen gegevens in te vullen bij wachtwoord vergeten. Vervolgens kan je dan de pagina aanpassen of het profiel verwijderen. (Persoonlijk zou ik hem aanpassen, zodat hij niet opnieuw met jouw gegevens geopend kan worden) of je kan contact opnemen met de eigenaar / klantenservice en met enig volhouden verwijderd worden

il
door iljaha - Jan 15, 2014 om 23:26
179 Antwoorden / 3 Vragen

Je bent aan de "Goden" overgeleverd. Op een site vond ik mijn roepnaam (niet mijn naam volgens de Burgerlijke Stand) gekoppeld aan mijn ex-vriend, als zijnde "gehuwd geweest met" (niet waar dus), die weer een zoon zou zijn van zijn vader en zijn stiefmoeder. Ik heb al verschillende keren gevraagd deze gegevens te verwijderen, maar er gebeurt niets.

ma
door manwijf - Jan 16, 2014 om 09:29
574 Antwoorden / 1 Vragen

@wimmie20
Mijn dank is groot!

@r.kemperman
Ook een site als de mkbgids.nl is zeer dubieus. Als er totaal geen controle is op KvK nr. en je gewoon failliete bedrijven registreert, ben je niet goed bezig. Veel websites hebben niet echt een contactadres al lijkt dat wel zo. Is vaak gewoon het adres van degene die de site heeft gebouwd.