ke
door keijzerrr Apr 19, 2011 om 11:20
Computers & telefonie

Mobiel internet

Afgelopen zaterdag heb ik jullie programma gezien over KPN.
Ik heb ook een rekening van meer dan 9000 euro van KPN ontvangen voor mobiel internet.
Als je in nederland mobiel internet op buitenlandse sites worden dezelfde bedragen gerekend. Mijn rekening is terug gebracht tot 1000 euro.
Ik heb een email gestuurd en gebeld naar KPN en gevraagd of dat die regeling voor 100 euro ook geldt voor ons.
Maar dan wordt er gezegd dat je in het buitenland had moeten zijn op dat moment.
Maar volgens mij maakt het dus niet uit waar je bent als je op buitenlandse sites komt betaal je die idiote bedragen.
Ik begrijp het verschil niet, kan iemand mij dat uitleggen.

536 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

freya
door freya - Apr 19, 2011 om 11:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=keijzerrr schreef op dinsdag 19 apr 2011, 11:20]....
Als je in nederland mobiel internet op buitenlandse sites worden dezelfde bedragen gerekend.
....
Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat je hiermee bedoelt. Als je in Nederland bent en via je eigen provider verbinding maakt met het internet, maakt het daarna niet meer uit waar je naartoe surft. Al surf je naar een website op de Noordpool of Verweggistan, dat kost je niets extra.
Ik heb het idee dat er toch iets anders aan de hand is....

m.vr.gr. Freya

ja
door jansenleid - Apr 19, 2011 om 12:33
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het is inderdaad zo dat wanneer je internet op gaat dat het niet uitmaakt of het naar een nederlandse of buitenlandse site is. Er moet dus iets anders aan de hand zijn.
Ik weet niet waar u woont. Het zou kunnen dat u in het grensgebied woont. En dat daardoor uw mobiel op een buitenlands netwerk overgaat omdat het signaal sterker is. Hierdoor kunnen de kosten flink oplopen.
Een andere mogelijkheid is dat u bij uw abonnement geen bundel/abonnement heeft voor mobiel internet. Dan betaalt u per MB, en die prijzen kunnen best fors zijn. Vooral als u regelmatig een filmpje kijkt, zoals Youtube of muziek luistert via internet. Naast uw gebruik van internet maakt u mogelijk ook kosten omdat uw telefoon constant in verbinding is met internet. Bijvoorbeeld omdat u heeft ingesteld dat uw mail automatisch opgehaald wordt, google maps constant aanstaat of u uw telefoon ook gebruikt voor navigatie. Ook is het mogelijk dat u websites niet goed afsluit en deze constant open staat.
Wellicht dat het één van deze oorzaken is? Mocht het inderdaad zo zijn dat het door het grensgebied komt, dan zou KPN hier netjes mee om moeten gaan. En zou u dit op de rekening moeten kunnen zien als roaming internet in Buitenland.
Als u geen internet bundel/abonnement heeft dan is het mogelijk uw eigen keuze geweest of verkeerde voorlichting door KPN.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Op
Opgezwolle - Jul 4, 2024 om 23:49
Geldzaken & recht

Verhuurder komt na sleuteloverdracht pas met gebreken

Verhuurder en ik hebben samen een ronde gemaakt door het appartement of alles oke was voor sleuteloverdracht door einde huurperiode. Hier heeft hij alleen aangegeven dat de plinten vastgezet moesten worden. Verder geen op of aanmerkingen gehoord.  Na onze check al de sleutels ingeleverd en achteraf komt die met een waslijst aan punten die gerenoveerd/hersteld moeten worden op mijn kosten. Zoals d ... Lees meer

Mo
Movara - Jul 3, 2024 om 13:27
Winkels & webshops

Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat

heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz ... Lees meer

Robert524450
Robert524450 - Jul 4, 2024 om 10:11
Winkels & webshops
Marktplaats forceert mij ID-verificatie door te lopen voordat uitbetaald wordt.

Marktplaats forceert mij ID-verificatie door te lopen voordat uitbetaald wordt.

Ik heb iets verkocht op marktplaats voor € 50,-. Nu forceert Marktplaats.nl mij een ID-verificatie door te lopen voordat het geld uitbetaald wordt. Ik heb dit jaar via 3 advertenties op marktplaats iet verkocht voor in totaal minder dan € 500,- Nu moet ik bij een nieuwe externe partij mijn persooonsgegevens registreren ondankt dat op de website van marktplaats staat dat er een ID-verificatie ... Lees meer