ki
door kimrijkers Oct 22, 2005 om 15:13
Computers & telefonie

Mobieltje + abonnement aangeschaft bij GSMBOX.nl

Hallo,

Ik heb 6 weken geleden een mobiele telefoon (Samsung Ladyphone) aangeschaft via GSMBOX.NL met een KPN abonnement.

Een week nadat ik hem via internet had besteld kreeg ik de telefoon thuis, maar helaas hij deed het niet. Volgens GSMBOX.NL was dit niet hun probleem en moest ik SAMSUNG hiervoor bellen. Dit heb ik gedaan, maar bij SAMSUNG werd ik weer terug gestuurd naar GSMBOX.NL. Volgens GSMBOX moest ik het mobieltje maar naar hun terugsturen zodat zij hem weer door zouden sturen naar SAMSUNG, dit zou een aantal weken duren met het gevolg dat ik dus geen telefoon had en wel een abonnement.

Ondertussen heb ik al een aantal keer met GSMBOX gebeld, maar heb mijn telefoon nog steeds niet terug na 6 weken.

Wat zijn mijn rechten.........!!!!!! Ik heb toch een contrect met GSMBOX en vind dat zij mij dan ook moeten leveren waarvoor ik heb betaald...... een goede telefoon dus.

479 5 Rapporteer

gs
door gsmaniac - Oct 22, 2005 om 22:46
8 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer gemoeg is dit het nadeel van dingen via het internet bestellen. Het is vaker wel spotgoedkoop maar de service laat vaak te wensen over.

ni
door nielso_1 - Oct 25, 2005 om 15:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kim

GSMBOX moet jou leveren waar over je een overeenkomst bent aangegaan.

Maar ik adviseer je even op www.staiksterk.nl te kijken.

pl
door plop1234 - Oct 25, 2005 om 17:35
31 Antwoorden / 1 Vragen

De standaard fabrieks garantie op uw telefoon wordt geleverd door Samsung, niet door GSMBOX.nl. Op een of andere manier moet u het toestel bij een service centrum krijgen. (wellicht op de site van samsung te vinden?)Anders zul je het toestel toch terug moeten sturen.

Persoonlijk blijf ik erbij dat je telefoons beter in een winkel kunt kopen.

Voorbeeld: Als het toestel het binnen 5 dagen niet doet, kwalificeert het toestel als een DOA (Dead On Arrival). Houdt in dat het toestel gewoon omgeruild kan worden. (mits het in de winkel is gekocht)

ni
door nielso_1 - Oct 26, 2005 om 09:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Volgens mij kan een verkoper jou nooit doorsturen naar de fabrikant. Of het nu via gsmbox.nl is of je hebt een TV gekocht bij mediamarkt (zij hebben jou het product verkocht).

Ik heb heel recent (2 weken terug)een probleem gehad met mijn gsm. En ik heb uit gezocht via www.staiksterk.nl of het mogelijk is of orange mij kan door verwijzen naar de fabrikant. Dit bleek niet het geval te zijn.

Nogmaals je gaat een overeenkomst aan met gsmbox en niet met Samsung.

Je gaat met je kapotte spijkerbroek ook terug naar de winkel en je belt niet het hoofdkantoor van Levis :)

Het klinkt simpel en zo is het ook.

gr. Niels

pl
door plop1234 - Oct 27, 2005 om 18:26
31 Antwoorden / 1 Vragen

@ Nielso: Het klopt inderdaad dat je bij de verkopende instantie terecht kunt voor garantie op het product (al is het denk ik nog steeds de fabrikant die de garantie geeft). Als de verkopende instantie (in dit geval de gsmbox.nl) moeilijk doet, is het misschien makkelijker/sneller om een service centrum van samsung te bezoeken.

Als voorbeeld kun je sony nemen. Ook als ik een sony product online heb gekocht kan ik naar het sony service centrum in badhoevedorp. (is wellicht sneller/makkelijker dan opsturen of iets dergelijks)

Maar je hebt gelijk in dat gsmbox wel een reparatie moet aannemen.