jm
door jmen Mar 1, 2008 om 16:46
Computers & telefonie

Moederbord drivers voor HP paviliont780 nl

Waar kan ik de moederbord drivers voor Hp pavilion t780 nl vinden?Ik heb op de site van HP gezocht en daar de aanbevolen drivers gedownload(SP 26362.exe voor alle chipsetdrivers,sp26466 voor ati drivers ensp26552.exe voor audio drivers).Maar deze drivers kan je niet installeren omdat dat niet bij het bord of kaart past.Het systeem is een HP pavilion t 780nl met een ati Radion?? x300(staat op de kast)maar niet op de video kaart,Het moederbord is een PTGO1-LA (Asus mischien?er zit een asus chip op.De processor is een pentium 4 530.De pc komt van de makro en er is geen recoverydisk bij (meer bij)Wie kan mij helpen? Groetjes

jmen

1344 13 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Mar 1, 2008 om 17:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hier kun je alle drivers vinden. Volgens mij bedoel je de BIOS driver, SP26760.exe.

dirck
door dirck - Mar 1, 2008 om 17:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Downloads
en drivers voor HP Pavilion t780.nl Desktop PC

Even naar beneden scrollen en daar zie je de Originele drivers staan.
Probeer die eens.

Groet, Dirck

freya
door freya - Mar 1, 2008 om 19:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jmen,

Wat bedoel je precies met 'Maar deze drivers kan je niet installeren omdat dat niet bij het bord of kaart past'? Wat past er dan niet? Je geeft b.v. zelf aan dat er een ATI radeon x300 videokaart in zit en de drivers zijn ATI drivers, dus waarom zou dat dan niet passen? Heb je geprobeerd om de drivers te installeren en krijg je dan een foutmelding? Zoja, welke foutmelding?

m.vr.gr. Freya

jm
door jmen - Mar 1, 2008 om 20:03
19 Antwoorden / 5 Vragen

nee ik heb drivers nodig voor de onderdelen in apparaatbeheer met de gele vraagtekens bv mutimedia controller,netwerk controller, pci device,pci simple communications controller

jm
door jmen - Mar 1, 2008 om 20:14
19 Antwoorden / 5 Vragen

Die sp 26362.exe, sp 26466.exe en desp26552.exe zijn die origele drivers die u bedoeld.Als ik sp 26362.exe installeer word het bestand uitgepakt naar c:\hp\drivers\chipstintel\.Dan komt de melding "please install the driver trough the device manager".Ik ben naar apparaatbeheer gegaan naar de gele vraagtekens  stuurprogramma's bijwerken  dan kiezen voor zelf locatie kiezen en naar c:\hp\drivers......verwijzen. Daarna de melding dat er geen soft ware  voor  de netwerkcontroller is gevonden

jm
door jmen - Mar 1, 2008 om 20:19
19 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat het een ati Radionkaart is omdat dat op een sticker buiten op dekast  staat.Maar op de videokaart staat geen enkel merk.

jm
door jmen - Mar 1, 2008 om 20:28
19 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem met de ati video kaart is opgelost .Ik heb de cd van een Asus9250 video kaart  van een andere pc gebruikt  .Nu staat bij apparaatbeheer  ,beeldschermadapters "radeonx300 series" en dat werkt

edwardus
door edwardus - Mar 1, 2008 om 23:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK, dit is wat je moet doen:

in apparaatbeheer kun je de drivers die je gedownload en ge-unzipped hebt stuk voor stuk vervangen door:

  1. rechts klikken op de driver

  2. kies Stuurprogramma wijzigen

  3. kies 'Nee nu niet' in de wizard bij Windows Update

  4. kies 'Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)'

  5. kies 'Niet zoeken. Ik bepaal zelf ...'

  6. bij Bladeren kun je nu de map zoeken waar de driver is uitgepakt

freya
door freya - Mar 2, 2008 om 12:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wees wel voorzichtig met het gebruik van videodrivers die bij een andere PC geleverd zijn. Vaak zijn ze alleen voor een bepaald type/model videokaart, maar kennelijk ging het deze keer goed.

Wat de overige drivers betreft, via de link die hier al een paar keer genoemd is kun je de 'orginele drivers' downloaden voor zowat elk onderdeel van de PC, chipset, audio, netwerk, video enz. Daar zou het toch mee moeten lukken.

Freya

jm
door jmen - Mar 4, 2008 om 22:36
19 Antwoorden / 5 Vragen

hallo  edwardus
Zo heb ik het ook gedaan maar dan komt de melding dat er geen software voor dit apparaat  is gevonden.Zo werkt het met alle "originele drivers"De stuurprogramma's die niet goed zijn of niet geladen zijn  van multimediacontroller, PCI device, PCI simpleCommunication controller.Op het moederbord zitten de video kaart(die nu werkt),een tv kaart (niets over bekend)en een modemkaart(die niet gebruikt word)Mijn pc speelt ook geen muziek af en geen windows piepjes
groetjes

jmen

edwardus
door edwardus - Mar 4, 2008 om 22:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd. Beetje rigoreus misschien, maar format C: en opnieuw installeren een optie?

Of er zit ergens iets goed scheef, of ik ga aan een defect moederbord denken als zoveel apparaten niet worden herkend mét de juiste drivers.

edwardus
door edwardus - Mar 4, 2008 om 22:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je al de online chat bij HP support geprobeerd? Daar zitten echt wel een paar zeer kundige lui bij.

jm
door jmen - Mar 6, 2008 om 19:50
19 Antwoorden / 5 Vragen

Format C is als eerste gedaan.Het systeem werkte goed totdat de harddisk het volledig begaf.Er is een nieuwe harddisk ingezet en en windows  xp home er weer opgezet.Nu zijn de standaard drivers uit windows geladen maar de specifieke drivers van het moederbord (PTGO1-LA)dus niet.Die drivers ,die normaal op een cd staan die bij de pc hoort,kan ik nog steeds niet vinden.Het zijn niet de" originele drivers" van HP want die krijg ik niet aan de praat.Wat betreft de live chat met hp leek me ook een goed idee maar is helaas in het  engels en dat ik niet goed genoeg ken om in te communiceren.
groetjes

jmen