ba
door bartbo Apr 6, 2019 om 18:27
Computers & telefonie

Moet het een tv zijn

Ik ben aan een nieuwe tv toe,nu heb ik van Ziggo een mediabox,kan ik ook een beeldscherm van een computer gebruiken?

7884 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2019 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt zelfs op uw mobieltje tv kijken. Maar ook op uw tablet, uw laptop en op uw desktop.

Maar wilt u zo’n klein scherm dan?

Gr
door Grunn1 Apr 7, 2019 om 11:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Op al je voorbeelden kan je geen mediabox aansluiten en dat was nou net wel de vraag van ts

tijger1
door tijger1 Apr 7, 2019 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar op mijn voorbeelden heb je zelfs geen mediabox nodig. Nog beter toch?

Gr
door Grunn1 Apr 7, 2019 om 11:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat was niet de vraag van ts

mo
door moetdat - Apr 6, 2019 om 18:39
104 Antwoorden / 19 Vragen

Installeer Ziggo go en u hebt tv op uw labtop, mobiel enz

dobby
door dobby - Apr 6, 2019 om 18:51
749 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor.. een niet echt antieke losse monitor heeft tegenwordig wel een HDMI ingang.. die kan je zonder meer op je ziggo decoder (of hoe heten ze deze week ook alweer?) aansluiten.. Al zou ik persoonlijk dan wel iets grotere speakertjes dan de standaard in een monitor ingebouwde gebruiken..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2019 om 10:47
16859 Antwoorden / 202 Vragen
diumenge
door diumenge Apr 7, 2019 om 10:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat toch nergens dat TS online wil kijken. De vraag is simpel of hij de mediabox ook op een monitor i.p.v. een televisie kan aansluiten en het antwoord daarop is ja (hoewel je in sommige gevallen wel iets met het geluid moet regelen).

tijger1
door tijger1 Apr 7, 2019 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts heeft het over een nieuwe tv, ja dan nee. Wat doe je met een tv? Tv kijken. Hij heeft Ziggo, dus hij heeft geen tv nodig.

Gr
door Grunn1 Apr 7, 2019 om 11:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts is aan een nieuwe tv toe maar wil zijn monitor gebruiken en dan lees ik het zo dat ts dus geen tv wil kopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 7, 2019 om 19:23
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE ga er maar vanuit dat Ts online bedoelt. Voor terugkijken heb je helemaal geen mediabox nodig tenzij het opnamen betreft op die box. Ik bedoel daarmee dat je zonder mediabox opname niet alles kunt terugkijken, in ieder geval niet programma's, films, series die als zodanig auteursrechtelijk beschermd zijn.

diumenge
door diumenge Apr 7, 2019 om 19:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Hermietkreeft, waarom zou ik daarvan uitgaan? Waar staat dat TS wil terugkijken of opnemen of wat dan ook? TS heeft een mediabox waar een TV op is/was aangesloten en vraag of hij i.p.v. een nieuwe TV ook een monitor kan kopen/gebruiken. De rest verzin je er allemaal bij.

Gr
door Grunn1 - Apr 7, 2019 om 11:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Vraag het eens na bij een tv winkel. Een tv heeft heel wat meer mogelijkheden en aansluitingen en interne componenten (waar ze voor dienen weet ik allemaal niet) dan een pc monitor. Andersom is geen probleem, elke tv is te gebruiken als pc monitor.
Pc monitoren zijn over het algemeen goedkoper dan kleine tv’s en dat zal een reden hebben en je monitor dient HDCP te ondersteunen anders werkt het niet.

frits
door frits Apr 8, 2019 om 16:39
146 Antwoorden / 5 Vragen

een monitor beschikt niet over een ontvangst gegeelte en heeft geen antenne ingang, daarom zijn deze goedkoper.

ba
door bartbo - Apr 7, 2019 om 11:51
37 Antwoorden / 36 Vragen

Bedankt voor de antwoorden,ik heb bij verschillende leveransiers  nagekeken,maar die schermen zijn voor mij te klein.

diumenge
door diumenge Apr 7, 2019 om 11:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een kleinere televisie, groter dan de meeste monitors, is vaak ook veel goedkoper dan een goede monitor. En kan je omgekeerd ook als monitor gebruiken, beetje afhankelijk van het beoogde gebruik.

jo
door jorisw Apr 7, 2019 om 23:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een goede monitor is over het algemeen wel beter dan een TV. De kleuren zijn meestal ook beter te calibreren.

reivi22
door reivi22 - Apr 8, 2019 om 12:40
66 Antwoorden / 0 Vragen

Ja uiteraard kan dat zolang  de aangelsloten bron een tuner aan boord heeft.
Dus een mediabox van Ziggo zou het gewoon moeten doen.
Uiteraard  moet de monitor wel een geschikte  aansluiting  hebben,(hdmi ingang)
Uiteraard moet je wel geluid genereren via ingebouwde speakers monitor,daar je anders geen geluid hebt.
Dan verloopt het zappen tussen de zenders met de afstandsbediening Ziggo mediabox.
Of op de monitor een laptop aansluiten en dan via de laptop met de Ziggo app tv kijken kan natuurlijk  ook.

mo
door mof - Apr 8, 2019 om 22:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een boxje op dvbt2 via een klein antennetje te ontvangen, signaal komt erin, wordt gedecodeerd en gaat via de hdmi —> dvi kabel
in een Benq 27 inch computerscherm uit 2010. Werkt prima, goed en stabiel beeld.
alleen geen geluid, want het beeldscherm had geen luidsprekers. Geluid haal ik via een jackplugje enerzijds in de aux ingang van een boxje en andererzijds via de scart uitgang van de mediabox. Even op wikipedia uitzoeken welk pooltje van de scart het geluid is, is gewoon direct te solderen, staat gewoon analoog signaal op.

mo
door mof - Apr 8, 2019 om 22:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kan je evt wel een foto of schemaatje van e.e.a. toesturen als ik je email heb, of zo.

mo
door mof - Apr 8, 2019 om 23:26