pc
door pcaspers Mar 12, 2009 om 18:52
Computers & telefonie

Moet ik doorbetalen aan Telfort tot sept. en mogen ze nog incasseren

Hallo,


Ik heb een internet en telefoonaansluiting bij Telfort gekregen in sept. 2008. Vanaf het begin hebben we problemen gehad met het wegvallen van de telefoon of helemaal geen telefoon en internet hebben. Ik ben blijven bellen en heb gedreigd mijn machtiging in te trekken. Dit heb ik uiteindelijk op 25 februari gedaan. Ook schriftelijk ligt vast dat Telfort mij vraagt om ze nog een kans te geven een technisch onderzoek in te stellen. Met een aangetekende brief geef ik hiervoor toestemming en stel mijn eissen hieraan. Hierin meld ik dat ik schriftelijk bericht wil over de bevindingen van dit onderzoek voor 14 febr. Deze brief is aangetekend verstuurd. Hierop heeft Telfort niet gereageerd en heb ik machtinging ingetrokken op 25 febr. en heb mijzelf aangemeld bij KPN. Nu wordt er in maart gewoon weer geld geincasseerd (machtiging ingetrokken). Ik heb ze boos gebeld en bovenstaande uitgelegd. Zij zeggen dat ik niet opgezegd heb en geen bevestiging heb gehad van Telfort en dus tot sept. moet blijven betalen. Contract wordt dus niet ontbonden. U begrijpt mijn verhaal. KAN DIT zo. Ik was van mening dat ik door schriftelijk te reageren dingen vast leg. Graag hoor ik van jullie of ik hier iets aan kan doen, of dat ik tot sept. moet gaan betalen. Alvast bedankt.


Groetjes Angelique

241 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

holpen
door holpen - Mar 12, 2009 om 19:10
1416 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u in uw brief duidelijk gesteld dat u - wanneer de dienst niet voor een bepaalde datum werkt - u de overeenkomst ontbindt? Zo niet, dan heeft u inderdaad niet opgezegd! Alleen een machtiging intrekken geldt niet als opzegging.

Zo ja, dan is Telfort inderdaad over de schreef gegaan en kunt u - indien er met Telfort niet uitkomt - de gang naar de geschillencommissie overwegen. U dient dan uiteraard wel aan te tonen dat u Telfort ruimschoots in de gelegenheid heeft gesteld het probleem te verhelpen en dat u de overeenkomst daadwerkelijk heeft opgezegd wegens het niet kunnen leveren van de dienst.

Heeft u geen ontbinding van de overeenkomst gesteld, dan kunt u dat nu alsnog doen, middels een aangetekend schrijven (met ontvangstbevestiging). Daarin geeft u Telfort een laatste termijn van bijvoorbeeld twee weken, waarna u alsnog het contact uwerzijds ontbindt.



bi
door bietus - Mar 25, 2009 om 09:55
3 Antwoorden / 4 Vragen
0

Vanaf 28-11-2008 probeer ik mijn Tiscali abonnement inclusief vast bellen om te zetten in een Telfort zónder vast bellen:


 



Op 5-12 kreeg ik een antwoord dat het vast bellen nog niet was opgezegd, dit zou in behandeling worden genomen.


6-01 kreeg ik een bericht dat het vast bellen al per 05-11 was opgezegd maar dat ik hier nog wel facturen voor kreeg, de teveel betaalde kosten zou ik gecrediteerd krijgen.


13-01 kreeg ik, nadat ik weer een mail had gestuurd, wederom een mail met excuses en dat het z.s.m. opgelost zou worden.


 15-01 kan ik nog steeds gewoon bellen en gebeld worden op mijn vaste telefoonaansluiting en kreeg ik op de vraag of mijn teveel betaalde kosten gecrediteerd een mail waarin staat dat mijn vraag is doorgespeeld naar een afdeling die een onderzoek in zal stellen.


10-02 Weer een mail gestuurd n.a.v. een brief die ik thuis gestuurd kreeg waarin staat dat Vast Bellen wordt beëindigd wordt. Er stond niet bij per wanneer. Ook stond er niks in over creditatie van mijn teveel betaalde kosten. Dezelfde dag werd er wederom een bedrag van mijn rekening geschreven inclusief Vast Bellen!


11-02 Reactie: Vast Bellen is per 03-02 beëindigd. Ik kan een brief schrijven om te proberen mijn teveel betaalde kosten terug te krijgen!


11-02 Ik vraag of ze gek zijn geworden! Ik ga nu toch geen brief schrijven omdat zij maar fouten blijven maken?? Ik eis dat het binnen 2 weken is opgelost.


17-02 Reactie: uw Vast Bellen is beëindigd, de desbetreffende afdeling is bezig met de creditatie van eventuele kosten. Klachten mogen ze niet per email in behandeling nemen, ook hiervoor moet ik een brief schrijven, lekker klantvriendelijk weer!


25-03, nog steeds wordt het Vast Bellen van mijn rekening geschreven, er is ook nog steeds niks gecrediteerd. Weer een mail gestuurd met de vraag of Telfort het inmiddels zelf ook niet een tikje lachwekkend begint te vinden. Ook vraag ik hierin om een mailadres zodat ik niet steeds dat $%^&#%webformulier hoef in te vullen!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer