anita555
door anita555 Aug 2, 2023 om 19:59
Computers & telefonie

Moet je altijd je mobiele data aan hebben om te bellen?

Ik had problemen met bellen omdat ik wel de persoon hoor praten die ik bel, maar aan de andere kant van de lijn hoorden ze mij niet Ik heb dat sinds vandaag. Ook met meerdere mensen die ik belde had had ik hetzelfde probleem ook. Bij TMOBILE  hebben ze het toestel uit gezet, daarna weer aan en zeiden dat het aan de simkaart zou liggen.
De medewerker zei ook dat ik mijn data aan moet houden, maar als je thuis op je eigen wifi zit hoeft het niet toch? Inmiddels een andere simkaart aangevraagd maar ik blijf het raar vinden dat ik altijd mijn data aan moet laten staan.

6570 17 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Aug 2, 2023 om 20:27
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Als u buitenshuis belt waar geen WiF is is het de bedoeling dat u de mobiele data aanzet om contact te hebben, schakel dit wel uit als u klaar bent tenzij u van het internet af gaat dan blijft u ook binnen uw bundel.
Thuis hoeft dat niet als de WiFi aanstaat.

anita555
door anita555 Aug 2, 2023 om 21:14
47 Antwoorden / 45 Vragen

Thuis staat mijn eigen wifi altijd aan. Dan doe ik ook mijn data niet aan, en toch hoorden ze mij niet aan de andere kant

sjjoppy
door sjjoppy Aug 2, 2023 om 21:36
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou aan de simkaart kunnen liggen en het wachten is dus tot u die hebt ontvangen om dat te weten te komen.

john devries
door john devries Aug 4, 2023 om 11:02
219 Antwoorden / Vragen

Nee ,met een mobile telefoon van 10 euro met simkaart kun je al bellen. Met whatsapp bellen heb je wel een verbinding met internet nodig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 2, 2023 om 20:33
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Anita,

U bedoelt waarschijnlijk bellen met WhatsApp.

Probeer uw simkaart eens in een andere telefoon.

anita555
door anita555 Aug 2, 2023 om 21:08
47 Antwoorden / 45 Vragen

Hoi, ik was vergeten te zeggen dat ik met WhatsApp bellen geen problemen heb. De persoon die ik bel hoorde mij dan weer wel.
Ik heb heel lang gebeld zonder problemen met de data uit. De data doe ik alleen aan als er geen wifi is. Bovendien gaat de batterij sneller leeg

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 2, 2023 om 21:47
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Anita,

Hoe oud is uw toestel?

anita555
door anita555 Aug 3, 2023 om 08:51
47 Antwoorden / 45 Vragen

Hoi, mijn toestel is eind van het jaar 3 jaar in bezit

rj
door rjw - Aug 2, 2023 om 21:06
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Als jij wel iets hoort maar de andere kant niet heeft het niets met data te maken.

anita555
door anita555 Aug 2, 2023 om 21:10
47 Antwoorden / 45 Vragen

Hoi RJW, Inderdaad, dacht ik ook.
Vreemd dat ze het me dan toch aanbevelen de data aan te zetten

rj
door rjw Aug 3, 2023 om 08:33
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Zal een standaard reset procedure zijn die in de meeste gevallen problemen oplost.

mahadma
door mahadma - Aug 2, 2023 om 21:27
11548 Antwoorden / 51 Vragen

OF u belt vanuit het minuten saldo OF u belt via data = whats appm Mesenger oid.
Belt u met saldo minuten dan is het bij nul saldo niet meer bellen maar afhankelijk van de provider nog wel gebeld worden.
Belt u met data saldo kunt u zonder saldo niet meer bellen maar belt u via WiFi data kunt u straffeloos bellen.

anita555
door anita555 Aug 2, 2023 om 21:29
47 Antwoorden / 45 Vragen

Beste Mahadma, ik heb onbeperkt bellen en niet afhankelijk van belminuten

mahadma
door mahadma - Aug 2, 2023 om 22:45
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan op je telefoon handmatig je microfoon uitschakelen ..........

anita555
door anita555 Aug 2, 2023 om 22:53
47 Antwoorden / 45 Vragen

Mahadma, ja dat weet ik wel, maar dat maakte niets uit. Het gaat mij er om dat je ook zonder data aan hoorbaar bent voor andere bellers.

1paul
door 1paul - Aug 3, 2023 om 07:42
3161 Antwoorden / 0 Vragen

kan zijn dat de microfoon in uw toestel kapot is!

data kan gewoon uit staan als je op wifi zit.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 3, 2023 om 07:52
7195 Antwoorden / 3 Vragen
djfox741
door djfox741 Aug 7, 2023 om 16:32
41 Antwoorden / 3 Vragen

Mensen gaan er altijd/vaak vanuit dat je een Appel heb, hoe weet U welke mobiele telefoon ze heeft, misschien heeft ze wel een betere telefoon op Android.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 7, 2023 om 17:08
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hetzelfde geldt ook voor een peer hoor.

Ozymandias
door Ozymandias - Aug 3, 2023 om 10:15
169 Antwoorden / Vragen

Ik heb geen oplossing. Ik kan je alleen vertellen dat het onzin is dat je data aan moet hebben om te bellen. Dat zijn twee verschillende dingen.

Mabelle
door Mabelle - Aug 3, 2023 om 10:19
427 Antwoorden / 1 Vragen

Als dat zo zou zijn dan kunnen mensen zonder data abonnement dus niet bellen. Volslagen nonsens dus wat die medewerker zegt.

anita555
door anita555 Aug 3, 2023 om 12:46
47 Antwoorden / 45 Vragen

Ik vond het ook heel raar dat mij dat vertelt werd. Inmiddels heb ik nu geen probleem meer dat de persoon die mij belt mij niet horen kan terwijl de mobiele data gewoon uit stond.

CP
door CPV Aug 7, 2023 om 13:51
21 Antwoorden / Vragen

Het is misschien niet helemaal nonsens. Binnen hebben we slecht bereik voor bellen. Dat wordt beter als wifi aanstaat, want dan gaat het bellen via wifi. Buiten zou het ook via ja data verbinding beter kunnen gaan.
Maar: bellen zou alleen beter kunnen gaan via wifi of data, zonder moet je ook kunnen bellen.

Re
door Reinier182 - Aug 4, 2023 om 10:50
163 Antwoorden / Vragen

Bellen is een ruim begrip. Hoe wil je bellen? Via jou provider of via een app zoals Whatsapp? Via een app heb je data nodig om te kunnen bellen en moet het aanstaan. Alleen wel verbinding hebben en iemand wel horen maar ze horen jou niet lijkt een probleem in het toestel. Instelling niet goed of microfoon kapot. Even met iemand uitzoeken wat het kan zijn.

Ge
door Gert Moes - Aug 7, 2023 om 12:06
12 Antwoorden / 2 Vragen

zat zelf bij tele 2 , die heeft het netwerk via tmobile ... dat is hier gewoon bagger... kon ook niet bellen of gebeld worden ... nu kpn via budget mobiel geen last meer

hanspy
door hanspy - Aug 7, 2023 om 12:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Om gewoon te bellen hoeft data niet aan te staan. Punt.
Als je een app gebruikt zoals watsapp dan natuurlijk wel als er geen wifi in de buurt is waar je gebruik van kunt maken.

wvz65
door wvz65 - Aug 7, 2023 om 13:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

mobiel data en bellen zijn 2 verschillende zaken.

je zou gewoon mobiel moeten kunnen bellen, zonder je mobiele data aan te zetten.

het zou inderdaad aan de simkaart kunnen liggen. succes!

ma
door mamseltje - Aug 7, 2023 om 13:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat had ik ook, toen bleek dat het kwam omdat mijn sim-kaart te oud was intussen. Nadat ik een nieuwe had ontvangen was het probleem.opgelost. Heeft niets met mobiele data te maken als je gewoon met jè belminuten belt.

mo
door mof - Aug 7, 2023 om 13:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als je via internet belt hoeft het niet als je met wifi aan een router bent verbonden. Wel als je over internet belt gebruikt maakt van 4g of 5g netwerk van uw telefoonprovider. Maar weer niet als u direct belt via uw provider, dus niet over internet.

br
door brui0929 - Aug 7, 2023 om 15:13
635 Antwoorden / 10 Vragen

Bellen kunt u ook zonder dat data aanstaat. Op de ouderwetse manier. Gebruikmaken van het openbaar wifi is ook mogelijk.

he
door henkie.penkie - Aug 8, 2023 om 11:38
149 Antwoorden / 0 Vragen

Mile data heeft niets met normaal bellen te maken. Wel als je belt via messenger of watsap of als aan fasetyme doet dan moet je mobile data gebruiken is er wifi in de buurt maak dan hier gebruik van let wel op de meeste gratis wifi punten zijn niet goed beveiligd. Maak je geen gebruik van mobile data schakel deze dan uit. Deze hoeft niet ingeschakeld te zijn voor het bellen via je mobile nummer. Let wel op dat je simcard niet geblokkeerd is.