pi
door pirre49 Mar 30, 2006 om 18:52
Computers & telefonie

Moet pdf- bestand eerst altijd opslaan alvorens het te openen

Als ik een pdf-bestandje wil downloaden, moet ik die eerst opslaan en dan kan ik het pas openen met Adobe Reader.Wil ik het bestandje meteen openen,dan staat er dat er iets beschadigt is.Wat kan ik doen, om een pdf-bestandje meteen te openen,zonder dat ik het eerst moet opslaan.Heb trouwens Windows xp.

12194 7 Rapporteer

movieman
door movieman - Mar 30, 2006 om 19:28
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

In Windows XP (Service Pack 2) krijg je een vraag/melding "bestand opslaan/openen/annuleren" als je iets wilt downloaden. In principe zou je "openen" moeten kunnen kiezen. Windows geeft een beveiligingswaarschuwing als je dit doet, negeer deze gewoon en klaar is Kees.

Groetjes.

po
door porta - Mar 30, 2006 om 21:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als windows aangeeft dat het bestand beschadigt is moet hem dit bijna wel liggen aan Acrobat reader. Ik zou eerst even proberen of dit probleem zich ook voordoet bij anderen PDF bestanden op het net. Als dit het geval is is het het handigste om visa configuratiescherm => toevoegen en verwijderen van programmas acrobatreader te de installeren en de nieuwste van de adobe site te halen en die opnieuw te installeren.

pi
door pirre49 - Mar 31, 2006 om 15:47
2 Antwoorden / 2 Vragen

Heb de Adobe-reader er uit gehaald en de nieuwste gedownload, maar jammer genoeg moet ik nog steeds eerst het pdf-bestandje opslaan en dan pas openen, ook bij andere pdf-bestandjes.Dit is iets van de laatste dagen, heb het eerder wel eerst gewoon kunnen openen. Graag nog een advies van u.

edwardus
door edwardus - Mar 31, 2006 om 16:06
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je XP SP2 hebt kun je kijken bij Tools -> Manage Add-ons (in het Nederlands (gokje): Extra -> Invoegtoepassingen beheren). Als het goed is staat er bij Enabled ook iets van AcroIEHelper.dll, zo niet kun je deze dan Enablen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2006 om 18:15
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Mee leven! Er zijn meer bestanden die eerst kunnen worden geopend na ze eerst te hebben opgeslagen.

(bijv telefax via Chello). Het betekent in feite maar één extra handeling namelijk het openen vanuit de opslag. Een voordeel is overigens dat u dan wel zelf bepaalt waar u opslaat? een bestand dat u "download" en direct wil openen wordt ook eerst opgeslagen ergens in een temp file.

mi
door mistermac - Mar 31, 2006 om 18:19
18 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit mij bij edwardus aan.

Het probleem moet in de internet explorer zitten. Als je een bestand op slaat en vervolgens opend dan wordt er in het register gezocht naar het bijbehorende programma. Vervolgens wordt dit programma gestart en wordt het bestand direct geopend. Aangezien dit wel werkt kun je veilig concluderen dat er met Adobe Acrobat Reader niet mis is.

Ik heb ook even bij mijn instelling van explorer gekeken en de AcroIEhlprObj is bij bij wel enabled en ik kan wel pdf bestanden gelijk openen. Dit is trouwens niet zo gek want op zich zelf kan exlorer namelijk niks met pdf bestanden.

pi
door pirre49 - Mar 31, 2006 om 18:21
2 Antwoorden / 2 Vragen

sorry, kun je me vertellen, waar ik de instellingen van explorer kan vinden?