an
door angela53 Dec 14, 2005 om 11:48
Computers & telefonie

Monitor

Hoi,


Ik heb 1,5 jaar geleden een packerd bell computer gekregen van mijn vader. Nu is mijn monitor kapot en mijn garantie is verlopen. Toch vind ik het niet kunnen dat deze monitor al kapot is. Hebben jullie tips wat ik hieraan kan doen?


Alvast bedankt, Angela

1060 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Dec 14, 2005 om 12:42
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Nog wat, ik schreef over Packard Bell.... je moet echter altijd zaken doen met de leverancier (verkopende instantie) en niet met Packard Bell zelf.

an
door angela53 - Dec 14, 2005 om 16:31
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoi Hutch,


bedankt voor je reactie, ik ga hier meteen achteraan.


groetjes Angela

hutch
door hutch - Dec 14, 2005 om 16:31
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hallo Angela,


de fabrieksgarantie is weliswaar verlopen, maar je mag van een monitor wel verwachten dat deze langer dan 1,5 jaar mee gaat.


We spreken dan over de economische levensduur. Alleen is nu de vraag, hoe lang is deze dan voor een monitor? Dat is wat je moet uitvinden via de leverancier.


Het Burgerlijk Wetboek (Boek 7, art. 21) schrijft hier o.a. over: "Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen: herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen..."  Je gaat er namelijk wel vanuit, dat die monitor langer meegaat, neem ik aan, anders stel je deze vraag niet.


Nu, na de garantieperiode, zul je wel een bepaald gedeelte moeten meebetalen; dit is echter afhankelijk van de eerder genoemde te verwachten levensduur. Stel dat die monitor 4 jaar mee moet gaan, dan moet jij 1,5/4 deel van de totale kosten mee betalen.


Packard Bell zal "de kous wel af houden", maar formeel heb je hier wel recht op.


Ga eens rustig overleggen, nadat je van PB te horen heb gekregen wat de te verwachten levensduur moet zijn. Daarna pas beginnen over het defect, anders zal PB genoemde termijn wel behoorlijk inkorten, dientengevolge jij meer zal moeten gaan betalen.


Gr. Hutch

hutch
door hutch - Dec 14, 2005 om 20:19
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Succes.

an
door angela53 - Dec 15, 2005 om 13:37
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoi Hutch,


Ik heb gebeld met de verkopende leverancier, maar zij gaven aan dat ik zaken moest doen met Packard Bell zelf omdat zij hier niet toe bevoegd waren. Ik heb nog doorgevraagd of dit met andere merken computers ook zo is. zij gaven aan dat ze dit soort dingen altijd moesten doorsturen naar diegene die de computer levert. In mijn geval dus packerd bell.


toch maar contact opnemen met packard bell?


groetjes Angela

hoffie1965
door hoffie1965 - Dec 15, 2005 om 14:11
126 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee Angela, je moet echt bij de winkelier zijn, het probleem met dit soort dingen is vaak, je staat wel in je recht, maar je recht krijgen is bijna altijd de moeilijkheid...


Ik weet niet in wat voor winkel de computer gekocht is, maar een beetje dreigen met de consumentenbond, of bv de Vara belbuswil nog wel eens helpen...., en zoniet kan je ze altijd aanschrijven natuurlijk ;-)


 

hutch
door hutch - Dec 15, 2005 om 23:15
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Angela,


je hebt het gelezen van Hoffie. De winkelier is de verantwoordelijke. Laat je niet afpoeieren. Laat die winkelier de betreffende artikelen uit het Burgerlijk Wetboek maar eens lezen, c.q. schrijf die art.nummers maar op, heeft die man/vrouw ook wat te doen.


Inpakken die monitor en afleveren bij die winkel. Vraag wel om een bewijs dat je deze daar hebt afgegeven voor reparatie.


Persoonlijk contact is altijd beter dan telefonisch, laat staan per e-mail (dit laatste is wel de trend tegenwoordig, maar o zo onpersoonlijk).


Hutch

dh
door dh - Dec 16, 2005 om 22:23
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Angela,


Ik heb een defecte Packard Bell pc, contact opgenomen met PB, waar ze doodleuk zeiden dat ik dan maar 3 jaar garantie had moeten bijkopen. Pech gehad dus. (pc is anderhalf jaar oud)


Internet doorgespit, allerlei forums doorgelezen en met deze info naar de winkel terug gegaan. In eerste instantie wilde hij nergens van horen, tot......


Ik zei, we kunnen het gemakkelijk doen en we kunnen het moeilijk doen, ik ga zelf liever voor de gemakkelijke weg en dat is dat U gewoon mijn computer maakt. Omdat het volgens de Europese wetgeving bepaalt is dat er een te verwachten levensduur op een computer staat, waar de verkoper, in dit geval U dus, verantwoordelijk voor is en dit ter bescherming van de consument is, ik dus. We kunnen ook de moeilijke manier doen, die voor mij meebrengt dat ik heel lang mijn computer kwijt ben en voor U betekent dat, dat het een kostbare zaak wordt. Ik ga dan nl straks mijn rechtbijstandsverzekering bellen, waarbij ik zeker weet dat ik in mijn recht sta, U alsnog de computer moet repareren en voor de kosten op moet draaien.


Ik mag de computer nu langs brengen voor reparatie...


Het was een gok van me, maar het hielp wel :)


Nee heb je al, ja kun je krijgen, Succes!!!

an
door angela53 - Dec 17, 2005 om 10:57
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de tips, ik ga weer aan de slag en ik hou jullie op de hoogte.


Groetjes Angela

li
door linosi - Apr 1, 2006 om 17:57
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tja als je toch geen nieuwe Monitor krijgt, een 2e hands kost


tegenwoordig weinig voor 15 euro heb je al een 17"inch


en ik  vond een 18 inch op straat een andere oplossing


als je echt een grote wilt ( 20 inch) koop een SUN monitor


met adapter voor een PC via marktplaats dan ben voor 20 euro klaar


 


 linosi

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer