be
door berrad Sep 4, 2009 om 17:25
Computers & telefonie

Muis aansluiten op laptop

Hallo allemaal,

Ik heb een Toshiba Laptop 4000CDT, waarop ik een externe muis wil aansluiten.
Het besturings systeem is windows 98.
De muis is Logitech L38 (met diskette ).
Deze muis werkt wel op een PC windows 98, maar niet op deze Laptop.
De Laptop wordt nu bediend met een (mousepoint) middenin het toetsenbord.

Kan iemand mij helpen, bijvoorbaat dank.
Mvrgr. Bertus

1811 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bertus waarschijnelijk moet u de instal programma voor de muis opnieuw installeren.

Anders ga even op internet naar de leverancier van de muis en kijk daar naar een instal programma. U kunt waarschijnelijk de diskette niet gebruiken op de laptop. Dus ga naar de site van Logitech.

Vr Gr Valerius

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bertus,

Windows 98 is wel erg oud, maar als je Windows 98 op de laptop hebt staan en op de diskette staan drivers voor Windows 98, dan zou het moeten kunnen werken.

Wat lukt er precies niet? Heb je de drivers kunnen installeren? Zoniet, krijg je dan een foutmelding? En wat voor een melding is dat dan?

En hoe sluit je de muis op de laptop aan? Met een ronde PS/2 stekker op een PS/2 poort of met een adapter op een USB-poort?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bertus,

Je zult de driver voor de muis op je laptop moeten installeren, maar de laptop pakt geen diskette? Wellicht kun je de driver op een (oudere) computer overzetten op een usb-stick en dan op je laptop loaden. Op de site van Logitech wordt de L38 niet meer ondersteund. En anders een nieuwe muis kopen; die kosten tegenwoordig bijna niets meer.

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

oudere types muizen werken waarschijnlijk wel die vind je bij de vleet op kringloopwinkels en rommelmarkten

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan mij herinneren dat ik met mijn oude Toshiba ook hetzelfde probleem had. Oplossing was een instelling in het BIOS aan te passen; ik weet de exacte aanduiding niet meer, maar het was een keuze waarbij je kon opgeven of je de ingebouwde muis (mousepoint), een externe muis, of beide wilde kunnen gebruiken.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Volgens mij heeft @holpen het bij het rechte eind. Kijk even in het confugiratiescherm naar de muis en de opties. Wellicht kunt u daar beide gebruiken aan vinken.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Bertus, ik heb een Toshiba Tecra 720 CDT met Win 95. Daarop werkt elke muis oude versie via PS/2 poort. Zaak is wel dat de muis ingeplugd moet zijn voordat de laptop wordt opgestart. Kijk anders nog via Deze computer - apparaatbeheer bij muis of daar achter staat muis voor standaard PS/2 poort. Als ik de muis na het opstarten inplug werkt alleen het palletje. Verder moet in de gebruiksaanwijzing van de laptop nog het e.e.a. staan over hoe de muis in te stellen en mogelijk nog iets bij trouble shooten. Probeer eventueel nog de laptop - met ingeplugde muis voor het opstarten - te resetten. Daarvoor zit mogelijk ook in uw laptop een klein gaatje. Bij mij zit dat pal naast de aan/uitknop.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2009 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @holpen,

Hoe kom ik in de bios van mijn laptop 4000 CDT,
en dan.

Bertus

ve
door verwijderd - Sep 6, 2009 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

In je handleiding staat precies beschreven hoe je in het bios moet komen, bij de Toshiba's lukt dat meestal door meteen bij het opstarten de Esc toets ingedrukt te houden, meen ik mij te herinneren. Maar het is al lang geleden, dus dat weet ik niet meer zeker.