ka
door kaufie Jun 25, 2005 om 14:49
Computers & telefonie

Muis, optisch, hapert.

Hallo.Allereerst, ik ben een leek dus geen te technische dingen a.u.b. Heb Windows XP Home Edition. Regelmatig blijft de cursor/het pijltje a.h.w. vastzitten. Er kan dan echt niets meer gedaan worden. Na een tijdje (soms een paar minuten) kan het opeens weer wel verplaatst worden. Regelmatig knippert er ook een heel klein cd'tje (nog geen centimeter) naast het pijltje. Vooral bij het spelen van Internet spelletjes maar uiteraard ook bij andere bezigheden, is dit een zeer vervelend gebeuren. Bij koop muis geen install.gegevens ontvangen. Heb dit via de Microsoft site gedownload (?) en geinstalleerd. Wie weet raad. Bij voorbaat dank. Ed.

935 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ed,

Dat pijltje met het kleine cd'tje ernaast wijst er op dat Windows probeert een CD/DVD in te lezen. Als er geen CD's (of DVD's) in de speler(s) aanwezig zijn, dan heb je waarschijnlijk één of meer bestanden naar de CD/DVD brander gesleept. Windows tracht deze te branden, maar vind geen schijfje. Je kunt dan óf alsnog een lege CD/DVD in de brander stoppen om de bestanden te branden óf de 'wachtrij' voor het branden leegmaken. Ga naar 'Deze computer' en dubbelklik op de brander. Waarschijnlijk zie je dan een lijstje met één of meerdere bestanden. Selekteer deze bestanden en verwijder ze. Als het goed is zal je probleem dan verholpen zijn.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het bovenstaande niet helpt en u gebruikt de Intellipoint software van Microsoft kan het ook zijn dat de ClickLock staat ingeschakeld. Als dat zo is en in bepaalde programma's klikt u op de rechterknop dan komt er een op een CD gelijkend rondje tevoorschijn en zet u uw muis op dat punt vast. U kunt dat opheffen door in het muisprogramma van Intellipoint naar het tabblad activities te gaan en het vinkje bij ClickLock weg te halen. Mocht deze oplossing niet de juiste zijn, jammer maar niet geprobeerd enz enz - Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Encarta. Bedankt voor reaktie. Bij enable Clicklock staat geen V(inkje). Dit is het dus niet.

Hallo Freya. ook bedankt. Zowel bij DVD station (D:) als bij Cd-rom-station (E:) staat (na 1x rechts klikken) inderdaad een lijstje (waaronder o.a. P.C. Cleaner) gereed om te branden. Durf dit niet te verwijderen omdat onderwerpen NIET op de lijst "ALLE PROGRAMMA'S voorkomen. Krijg nu binnenkort een expert op bezoek en zal het ook aan hem laten zien. Denk dat we met jouw advies, wordt uiteraard bewaard, een heel eind komen. Nogmaals bedankt.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt de bestanden in de wachtrij gerust verwijderen. Ze staan namelijk in de wachtrij om gekopiëerd te worden. Je kunt geen bestanden verplaatsen naar de brander, dus je hoeft niet bang te zijn dat je de orginelen weggooit. Freya

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya.  Bedankt voor de nadere toelichting, heb ik wel nodig. Wellicht tot het volgende probleem(pje).  Ed.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan hoor, we helpen waar we kunnen. Freya

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Software via configuratiescherm - software verwijderen en opnieuw installeren, evt. weer van MS site. Bij voorkeur via automatische Windows updates.

Barries

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Barries.  Zoals ik al eerder schreef komt er binnenkort een expert de hele zaak bekijken en (hoogstwaarschijnlijk) verbeteren. Het is heel goed mogelijk dat door mij een fout is gemaakt met overnemen van MS site. Ook uw tip zal ik daarom zeker aan hem doorgeven. Bedankt voor medewerking. Ed
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De twee belangrijkste oorzaken voor een haperende optische muis zijn: 1. ontvanger te dicht in de buurt van een storingsbron, zoals de monitor/tft scherm. 2. verkeerde (te egale) ondergrond. De muis moet relief kunnen zien. Probeer de muis maar eens op een doorzichtige glasplaat: doet ie helemaal niets!

Verplaats dus de ontvanger tenminste een halve meter uit de buurt van de PC of beeldscherm en zoek een betere muismat. En vergeet vooral niet de muis 's nachts in de lader terug te zetten!

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al een aantal optische muizen uit boosheid gemold omdat ze slecht reageerden, vast zaten met de pijl of op het verkeerde moment een lege batterij hadden. Bij Handyman kocht ik een draadloze batterijvrije optische muis met bijbehorende mat. De mat is via USB aangesloten op de PC. Als de muis op de mat ligt ontvangt deze door inductie de noodzakelijke stroom. Het ziet er nog fraai uit ook. In één woord fantastisch, nooit meer problemen. Weg driftbuien. Ik ben speciaal naar de winkel teruggegaan om mijn positieve ervaring te melden.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2005 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ed,

inmiddels zul je al genoeg informatie hebben gehad om het probleem te verhelpen denk ik. De volgende tip ben ik echter nog niet tegengekomen: mocht je muisaanwijzer niet "meelopen" en schiet-ie soms over het scherm, dan kan dat komen omdat hij reageert op statische electiciteit van de ondergrond (bijv. kunststof bureaublad of muismat). Een ander ondergrondje helpt bijna direct.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2005 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Pjotter, Bullebak en Cspook.

Bedankt voor juliie reakties..

Pjotter: Ik heb geen muis met batterij.

Bullebak: Ik kan mezelf nog redelijk in de hand houden, maar soms ........  .

Spook: Heb een andere ondergrond genomen. ga ookdit proberen. Opmerkingen/Raadgevingen zijn genoteerd en worden allemaal uitgezocht.  Bedankt.  Ed.
<SCRIPT language=javascript>postamble();