eclipse
door eclipse Sep 13, 2009 om 20:16
Computers & telefonie

Muis vast en beeld

HH

ik heb de laatste 2 à 3 dagen problemen met de muis, die staat dan enkele seconden vast, op internet staan dan ook de pagina `s vast en eventuele powerpoint  of  video dan ook....

op me computer zelf  met bijv mappen doorbladeen ook , nu net ook ff met dit  schrijven, 4  a  5  seconden, hardware scheck gedaan, geen virus  , iemand  een suggestie ????

ik heb al   3 x  reset moeten doen omdat ie écht  vast stond, ken het eventueel zijn dat de letter V blijft  hangen ???  die doet nogal vervelend  op het bord  blijft soms  hangen .. zonet ook weer ..zie ik honderden v`tjes ... maar als ik op het internet ben dan kom ik niet aan de V  alleen bladeren en googelen

anders ga ik formateren,

507 15 Rapporteer

jcjoppe
door jcjoppe - Sep 13, 2009 om 21:01
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi eclipse, probeer eens een andere muis en als deze ook problemen geeft ligt het aan de computer/software. het probleem van die v kan een vuil toestenbord zijn. Er zijn spuitbussen met 'gewoon' lucht te koop of pak de fietspomp..... groet, Johan

birdtweety
door birdtweety - Sep 14, 2009 om 09:05
115 Antwoorden / 21 Vragen

dat het toetsenbord vuil gebeurt heel vaak en daar is de einge remedie tegen het toetsaenbord schoon maken.je kunt het met een stofzuiger proberen schoon te zuigen of zoals al gezegd is met lucht schoon blazen.als je het durft kun je ook met een klein schroevendraaiertje de toesten er voorzichtig afwippen en dan met een mengseltje van water met schoonmaak alcehol schoon maken,maar als je dat doet noteer of maak een foto hoe en waar welke toets zat zodat je ze op de goede plek terug zet.

het probleem met je muis kun je eerst eens meet een andere muis proberen en kijken of het daar aan licht,is het dat niet meer is je opude muis kaduk.heb je het dan nog wel dat is het sofware matig en zal je verder moeten speuren.zal je dat toch aanraden oom eens het programma mbam te downloaden en deze te laten scannen.heb hier hele goede ervaringen mee die veel problemen toch oplost omdat er toch stiekem veel ongewenste dingen op de pc terecht is gekomen.

staat je schijf ook niet te vol zodat het ddardoor te weinig gebruik kan maken ervan dan zou je toch eens een groote schoon maak moet gaan doen.

als het dan nog niet heeft geholpen moet je eens kijken of er eens geen defragmantatie moet worden uitgevoerd worden.dit deelt je schijf weer goed in zodat de pc weer optimaal kan draaien en dat weer tijd winst oplevert en beter kan draaien.

succes

eclipse
door eclipse - Sep 14, 2009 om 10:46
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hoi

nou Zondagavond  gebeurde het steeds sneller achter elkaar, , sys herstel gedaan, maar de muis bleef kuren houden en de computer   Ca  4  a  5  seconden vastzetten..toen maar gaan formateren, zondagavond  uur of  3  `s nachts  alles er weer op, de MUIS deed het prima , en nu gebeurt  het weer... kuren, ik weet niet of  het aan de muis ligt of aan toetsenbord  of andere hardware ??? software matig  ken het niet zijn...  ...even wat antwoorden , schijf  is 750 gig  opgedeelt in 3  partities, logitech lasermuis, trust toetsenbord  met toeters en bellen, ati 8750 kaart, p5dlx/1333 moederbord ( asus)  dual core  processor E 6750     3 gig geheugen... ...ik krijg  géén foutmeldingen als die vast staat , enigste positieve is dat ie weer supersnel is  .... zal vandaag een ander toetsenbord  erop kieperen, de muis  wordt lastiger is een gamersmuis , nu ik heb geformateerd en met de herinstal van Ca  28 gig  geen problemen met de muis had  en met het opstarten deze ochtend  weer weel ????  dus  zit  het in de hardware , maar welke , zou het in de kast kunnen zijn ??  of  toch vaniuit  de bediening  komen toetsenbord/ muis .... iemand er ervaring  meegehad ?? hoor het graag  gr Han

dirck
door dirck - Sep 14, 2009 om 12:46
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet hoelang je deze muis al gebruikt, maar heeft hij in het verleden wel altijd goed gewerkt?

Het kan zijn dat je muis een USB poort deelt met andere USB apparaten.
Sluit daarom eerst eens alleen de muis aan op een USB poort en verwijder de andere USB gebruikers.
Want volgens mij lust zo'n muis wel wat energie en als je de muis deelt met andere gebruikers, dan krijgt die muis te weinig stroom binnen via de USB poort om probleemloos te kunnen werken.

Ook kun je de muis eens op een andere USB poort aansluiten.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Sep 14, 2009 om 13:06
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je zegt dat je een ATI 8750 kaart hebt, klopt dit wel?

eclipse
door eclipse - Sep 14, 2009 om 14:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@ FReya ..

ik had  een maand  of  3  terug  de video kaart wat hoger gezet ( dat mag ) ook liet ik de kaart zichzelf  testen met wat meer snelheid  en ik kreeg het accooerd  van de computer....

de kaart is een ati radeon 3870 512  mb

ik zie NU op windows  taakbeheer  ALLES STAAT OP CPU OP 00

alleen NIET ACTIEVE SYSTEEMPROCESSEN 99   ?? huppelt een beetje  tussen de 97 en 99 in   de rest is 00

ik heb outlook open, msn open, avg draait, bij processen staat 41  ?? ie draait  nu  dus snap het niet zo allemaal waarom alles op 00 staat terwijl het wel aanstaat ,, terwijl ik dit  stukje hebt  getypt  is deze al 3x  blijven stilstaan Ca  4  a 5  seconden ....

heb dit  nog  niet eerder gezien dat alles op 00 qua  cpu staat , even locate aangezet, zie ik wel geheuge gebruik toenemen , processor  blijft  op 00  ????

eclipse
door eclipse - Sep 14, 2009 om 15:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@ dirck als ik een venster  aanklik loopt  ie uit me beeld  ?? me muis  Ca  2  jaar werkt  prima ... ik bleef  ff vast staan bij de reactie op Freya , ik reageer op jou loopt vast, ik klik op het ie balk boven  en hij schuift  zo me beeld  uit ????  uit ze eigen ???? tik op het toetsenbord  en hij bleef staan >????????? alles staat nog  op 00 cpu verbruik 99  ?

freya
door freya - Sep 14, 2009 om 15:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat de meeste processen op 00 CPU-tijd staan is heel normaal. De meeste processen zijn dan wel gestart, maar doen niets, totdat er aktie gevraagd wordt van het betreffende proces.
En die niet actieve processen die op 97 staat is ook heel normaal. Dat is namelijk de restyerende processortijd die overblijft als je alle actieve processen bij elkaar optelt.
Dus als de verschillende actieve processen bij elkaar 12% CPU verbruiken, dan staat het niet actieve processen item op 100% - 12% = 88%.

Maar waar het om gaat is natuurlijk, is er een proces dat opeens actief wordt wanneer de computer 'bevriest'. Als dat niet zo is, dan is het blijkbaar geen softwareprobleem, maar eerder een hardware probleem.

Freya

freya
door freya - Sep 14, 2009 om 15:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oja, die Logitech lasermuis, is dat soms een draadloos model? Zoja, heb je daar al eens nieuwe batterijen in gedaan?

Freya

eclipse
door eclipse - Sep 14, 2009 om 15:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@ hoi FRreya

nou ik heb het toetsenbord eraf gehaalt, ik hoorde géén signaal van verbinding  verbroken ???

ik heb er nu noodtoetsen bord  op . zo een van igv nood..  blijf  ff tikken of  er iets  gebeurt ??  deze gaf  wel het héé nieuw  contact en hardware aangesloten geluid  ?? ik ga ff wat venster openen

nou heb ondertussen terwijl dit  venster openstond  mailtje getikt  , me hyves  ww  verandert,   fff gegoogelt   , nog geen problemen

dus was het misschien het toetsenbord ???? soms  sjees de de v  ervsdoor  dan de j    en met een tik op de letter   bleef ie weer staan  maar dat me venster het beeld  uit schoof  die was geopend  van de kassa site  ?????   ook die hield  ik tegen met het toetsenbord   ik heb nu nog  steeds niet vastgestaan zie een mailtje binnenkomen van kassa   dus ga versturen   , pompiedompiedom   ..ow dat mailtje tikken was een bijna a 4tje  blind  he  gelijk weer een 6  tal snelkoppelingen ontdekt  :-)  ....   loopt  nog  steeds      ...............

freya
door freya - Sep 14, 2009 om 15:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij dus een gevalletje 'hardwareprobleem' in de vorm van een toetsenbord. Doe jezelf in de toekomst een plezier en koop géén Trust meer....
(trust me)

Freya

eclipse
door eclipse - Sep 14, 2009 om 15:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

muissie is  met snoer, usb  met gewichten en toeters en bellen G5

ow nu heb ik weer fff vastgestaan :-(  nou snap het niet meer  maar is wel minder geworden maar mag niet natuurlijk  ...

ken het zijn dat er aan de hardware buiten de kast ergens  sluiting  is ???  maar dan moet je een blauw  beeld  krijgen toch ???? en dan fatale error  bla bla   send  it     bla  bla ...  dat zie ik dus allemaal niet  maar het is minder geworden sinds  reactie op Freya  éénmaal aan Dirckz,enmaal zonet -->  haha niet persoonlijk hoor Dirckz..  kaart was 3870  typfoutje  ....   maar lijkt wel minder geworden

*** ik heb ook geen systeem fout  gehad ...niets  dat de computer aangeeft   van héé soft of  hardware fout...  ik heb nu een pleomax knalwit  toetsenbord, pft  doet zeer aan je ogen... mja zitten ook usb poorten op  makkelijk  voor de mem stick en de blue tooth  stick ken ik jhet deurtje van de kast dichtlaten, scheelt weer wat herrie van de 5  koelers  die rondsjezen  . 2 front  koelers  voor de schijven...zitten nog  meer usb  sluitingen aan de voorkant, maar die gebruik ik weinig  soms  tik je ze ff aan en kiepert ie eruit  schiet niet op....   heb nu nog  steeds niet vastgestaan ??  :-) sinds  ***anders was het om de 3  a 4  zinnen raak   ...

freya
door freya - Sep 14, 2009 om 17:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het probleem toch niet helemaal opgelost is, dan zou ik je toch adviseren om je computer eens op de standaardinstellingen te zetten. En dan bedoel ik, zorg dat er niets overclockt is. Sluit ook alléén de noodzakelijke randapparatuur aan en verwijder dus wat je niet echt nodig hebt.
Dus, alleen je computer, monitor, toetsenbord en muis. Als dat goed blijft werken kun je stap voor stap gaan uitbreiden met je luidsprekersetje (via USB?) en je internetverbinding. Daarna de rest stap voor stap toevoegen.

En, zoals ik in een eerder antwoord aangaf, demonteer en monteer de interne hardware eens (geheugen, videokaart) en loop de bekabeling na (voedingsstekkers, SATA kabeltjes enz.).

Freya

eclipse
door eclipse - Sep 14, 2009 om 18:04
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi Freya

het lijkt voorlopig  goed  te gaan !!

ik had  vorige week alle koelers ( vennen ) schoongemaakt  eruit en er weer in , beetje geolied, achter de sticker , alles teruggezet...

daarnet uurtje terug  even het geheugen aangedrukt, de hd kaart aangedrukt  de stekkers  sata  van alles wat erop is aangesloten  .processor ..

ik heb hem even belast met tombraider underworld  veel vuur  en flitsen  dus processor  moet aan de bak....   voorlopig  heb ik géén last meer ?  .... en even de laatste driver voor de kaart binnen gehaalt... voor de rest heb ik geen drivers meer up te daten ....

de pleomax van samsung is een technisch bordje zonder installatie, maar alles werkt  perfect, ook dat gezeur niet meer van die high definition bus  wat ik een half  jaar eerder had  met dat trust moederbord...

freya
door freya - Sep 14, 2009 om 18:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Han,

Ik denk niet dat de muis het probleem is. Je systeem loopt om de één of andere reden, kortstondig vast en het gevolg daarvan is dat je muis dan ook niet meer reageert. Kortom, wat je met je muis ervaart is een gevolg en geen oorzaak. Het feit dat je een Logitech muis hebt versterkt mijn conclusie alleen maar.
Het toetsenbord is een ander verhaal. Ik zou inderdaad eerst een test doen met een ander toetsenbord.

Of het een softwarematig probleem is zou je eens kunnen controleren via taakbeheer. Zet dat venstertje eens voor en kijk welke processen er het meest actief zijn. (de lijst eventueel sorteren op CPU verbruik). Controleer dus of er in de lijst iets véél processortijd opslokt wanneer het systeem vastloopt.

Verder kan het best een 'timing' probleem zijn. Heb je soms iets 'overclockt'? Geheugen? Processor? Grafische kaart?

Alle interne hardware is goed gemonteerd? Het herplaatsen van geheugenbankjes en/of uitbreidingskaarten doet soms ook wonderen.

m.vr.gr. Freya