martjoke
door martjoke Feb 17, 2007 om 10:34
Computers & telefonie

Music cleaning

ik heb het programma music cleaning lab 2007 de luve aangeschaft daar kan je je lps overzetten op cd maar ik wil ook de nummers in mijn computer zetten .En nu krijg ik het niet voor elkaar om de nummers apart te zetten het word een nummer dus zonder pauzes op een cd doet hij dat automatisch wie heeft er ervaring mee? Ik denk dat er iets in de instellingen verandert moet worden maar waar?

de antwoorden op mijn vraag vorige keer over het pinnacle waren erg goed bedankt allemaal

494 4 Rapporteer

deja_1
door deja_1 - Feb 17, 2007 om 10:59
7 Antwoorden / 11 Vragen

Bij Musicmatch waarbij ik cassettebandjes op Mp3 heb overgezet deed zich uw probleem ook voor. Door aan het eind van elk nummer even de pauze in en uit te schakelen kreeg ik toch de nummers gescheiden opgeslagen. Het was wel even wat extra werk maar het is me toch gelukt.
Wellicht dat dit bij Music cleaning ook zo kan.
Succes.

movieman
door movieman - Feb 17, 2007 om 11:04
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik ken het programma zelf niet maar er zal toch wel een mogelijkheid zijn om "stille passages" en derhalve een nieuw(e)  liedje (track) op de LP te herkennen...

Probleem is dat een LP nooit echt stil is tussen de tracks. Op een CD is dat wel het geval.

Je zou de liedjes handmatig uit mekaar kunnen halen... Dat lijkt mij de enige juiste methode.

Nog een advies: indien je geluid van een LP gaat filteren dan kan het wel zo zijn dat er instrumenten wegvallen zoals bijvoorbeeld de banjo... Dat heeft te maken met het frequentiegebied waarin de analoge ruis, tikken, krassen e.d. zitten... Sommige instrumenten zitten namelijk in datzelfde gebied en dan zijn ze plotsklaps verdwenen na de "schoonmaak".

Groetjes. ;-)

freya
door freya - Feb 17, 2007 om 11:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo martjoke,

Zoals al gezegd is dat iets wat je met het overzetten van lp's nauwelijks automatisch kunt doen omdat 'stil' op een lp niet echt 'stil' is. Bovendien wil je toch ook niet dat als er in een bepaald nummer een 'stille' passage is het programma doodleud een 'nieuw' nummer start.
Dus: maak er gewoon één nummer van, eventueel nog omzetten naar mp3 en gebruik één of ander 'mp3 splitter' programma om de nummers apart op te slaan.
Zelf heb ik goede ervaringen met MP3 Splitter & Joiner van EZ SoftMagic (www.ezsoftmagic.com). Het programma is helaas niet gratis. Maar als je even rondgoogled op de termen mp3 en splitter dan kom je vast wel iets geschikts tegen.

m.vr.gr. Freya

ma
door markbeunk - Feb 17, 2007 om 11:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

je zou het kunnen proberen met het programma Audacity®.

dit is een gratis programma waar je muziek kan knippen en de geluidskwaliteit verbeteren.

ik zal de link even geven, http://audacity.sourceforge.net/

groeten mark