dr
door dreamworks Jan 29, 2006 om 21:02
Computers & telefonie

Muziek overzetten

Hallo

ik heb pas een nieuwe pc gekregen op zich erg leuk alles geinstalleerd alles doet et maar ik zit nog met 1 probleem.

opmijn oude pc staat nog een aantal gigabite aan mp3 muziek hoe krijg ik die liefst makkelijk en snel naar de nieuwe pc

alle tips zijn welkom

alvast bedankt

groeten marijn

541 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere mogelijkheid is het kopen van een 'Cross' netwerkkabel,
zodat je de twee computers (mits beiden een ethernetpoort hebben) met
elkaar verbindt. Je kunt de bestanden dan gemakkelijk kopiëren.
Dergelijke kabels heb je voor zo rond de 7 euro
(http://www.cdromland.nl/?siteOption=producten&mmID=22&subID=1).

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marijn,

een cross-utp kabel is inderdaad het makkelijkst.

Vergeet je niet, als de PC naar iemand anders gaat, om de harde schijf te wissen?

Hoe dat moet kan je hier vinden: http://www.computeridee.nl/faq_antwoord.jsp?rubriek=cidee_FAQMANFAQ&id=290183

groeten Marcel

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt natuurlijk ook je muziek op rewritable cd's zetten en op je nieuwe p.c. opslaan. Je cd's kun je dan weer hergebruiken. Is misschien een hoop werk, maar het is een manier.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt natuurlijk ook een externe HDD aanschaffen of lenen, en de meuk daar op gooien en overzetten. Ook als je iemand kent met een iPod (en wie heeft er tegenwoordig nou niet zo'n ding) dan kan je die er ook voor gebruiken.

Als je thuis een router hebt voor een thuisnetwerk, dan kan je ook beide PC's aansluiten op dit netwerk, en zo de bestanden overzetten (werk makkelijker dan een cross-cable, dat vergt nog een hoop geklooi met instellingen).

Als al deze oplossingen te veel gedoe zijn, en de mp3tjes zijn door jezelf op de PC gezet (dus je hebt ze zelf gekocht) dan kan je natuurlijk ook een p2p-programma downloaden en de mp3tjes allemaal weer downloaden, je hebt er immers de gebruikersrechten al eens over betaald.

Veel succes ermee!

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je nou een externe harde schijf hebben dan is het natuurlijk helemaal simpel en zet je alle belangrijke data zoals muziek, foto's evt favorieten van internet en je emails en adresboek over.

Muziek en foto's is simpel die andere dingen zijn wat ingewikkelder maar google een beetje en het staat op het net uitgelegt hoe je dit ook voor elkaar krijgt.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marijn,

Het overzetten kan ook nog met behulp van een USB-geheugenpen van bijvoorbeeld 256MB of groter.

Het overzetten kan dan vanwege de beperkte capaciteit niet in één keer,
maar moet voor een paar Gigabytes in een aantal stappen gebeuren.

Behalve een geheugenpen kun je ook nog gebruik maken van een flashgeheugen, zoals dat in digitale camera's ook gebruikt wordt.

Je kunt een digitale camera dus ook als een veredelde geheugenpen "misbruiken".

Vr. groeten,

GSM

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo marijn, als het mogelijk is op je oude pc zou ik de muziek op een
DVD overzetten (branden) en dan op je nieuwe pc de muziek weer
kopieëren, of als je alleen een cd brander hebt op enkele  wisbare
cd's zetten, als je de muziek dan overgezet hebt, kun je de cd's weer
wissen.

succes, Hans.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste wat je kan doen is een externe harde schijf kopen. HIer zet je al je bestanden zoals mp3--foto's enz op en je moet ze hier ook op laten staan. Als je pc een keer crasht of wat dan ook dan heb je al je bestanden tenminste nog. Gr.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is sowieso verstandig om je muziek op dvd's te zetten. Stel je voor dat er wat met je harde schijf gebeurt, dan ben je alles kwijt! Vanaf die dvd's kun je alles weer op je (nieuwe) schijf zetten.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo marijn,

ik heb onlangs zo'n operatie uitgevoerd met mijn mp3-speler. Het is er wel 1 met veel geheugen. Als jij over zo'n mp3-speler beschikt kun je daar je muziek tijdelijk op parkeren en heel eenvoudig overzetten. Je kunt ook een usb-stick (met veel geheugen) ervoor gebruiken. Ook best handig. Succes.

Frankie

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi marijn

heb laatst hetzelfde gehad, via een netwerk is het snelste

ook een kabel tussen de 2 computers werkt ook goed ,

zeker met xp is dit een fluitje van een cent

veel sucses

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo dreamworks,

Als je er niet bang voor bent om de PC open te schroeven, werkt het het snelst als je de harde schijf uit de oude PC haalt en tijdelijk, als 'slave', in de nieuwe PC hangt. Je kunt dan na opstarten van de nieuwe PC de bestanden en mappen eenvoudig met de verkenner van de ene naar de andere schijf kopiëren.

m.vr.gr. Frey

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

De eerste tip heb ik dus geprobeerd en is dus radicaal fout gegaan harde schijf is volgens mij harstikke doorgebrand 40gb naar de (piep)

bedankt voor de geweldige tip

groeten marijn

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb dus tip 1 geprobeerd en de harde schijf is gekrascht.

40 gb naar de (piep)

bedankt voor de tip

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

doe ik ook altijd psies

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel Marijn, dan weet ik niet wat je allemaal gedaan hebt. Je kunt toch nauwelijks iets verkeerd doen. Er zitten maar twee kabels aan de harde schijf. De voedingskabel kan er maar op één manier in en de datakabel (als het goed is) ook maar op één manier. Zelfs als je de datakabel er verkeerd om in zou doen, dan nog kun je daarmee niet je harde schijf beschadigen, hij doet het dan alleen niet. Als je de jumper niet op slave hebt gezet funktioneert de schijf ook gewoon niet. Dus wat je dan wel hebt uitgespookt? Freya

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

dacht dat het idd ook zo simpel was heb ook alles goed aangesloeten maar oude pc moet nu gerboot worden met disc en die vind ik niet.

Is de harde schijf nou nog intakt of niet?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de schijf weer net zo terug zet als dat deze er uit kwam moet het weer werken. Denk je wel aan de master/slave jumper? Freya