co
door condor May 8, 2005 om 13:55
Computers & telefonie

NAV 2001 opnieuw geïnstalleerd

Ik weet het, NAV 2001 is oud maar i.c.m. Windows 98 SE lukt het niet met een nieuwere versie (die ik wel in huis heb). Ik heb NAV 2001 opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik telkens de mededeling: U moet de computer opnieuw opstarten voordat u Norton AntiVirus start. Nu heb ik dit al tig keer gedaan maar de mededeling blijft terugkomen. Wat nu?

447 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Ik raad u aan om alles opnieuw te de-installeren. U kunt NAV 2001
handmatig de-installeren of met de tool Rnav2003.exe (van Symantec
zelf). Zie voor meer informatie (engels):

http://service1.symantec.com/SUPPORT/sunset-c2002kb.nsf/f7d6cb402f0b760785256ee600549628/a1aaca2a55f88caf85256edd00478d58?OpenDocument

Volg de instructies op.

Het klinkt alsof er iets mis is gegaan met óf de de-intallatie óf de
nieuwe installatie. U geeft aan een nieuwe versie te hebben, heeft u
die ook geprobeerd te installeren? Wellicht is daarmee dan iets mis
gegaan, en kunt u dat nu niet meer oplossen met het eroverheen
installeren van NAV 2001. Van een nieuwe naar een oudere versie terug
gaan levert wel vaker problemen op. Maar goed, proberen kan geen kwaad.

Succes

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Condor,

Het beste is om Norton Antivirus 2001 eerst volledig te verwijderen met
behulp van het verwijdertooltje dat Symantec hiervoor speciaal heeft
ontwikkeld.

Daarna kan je NAV 2001 weer opnieuw installeren, en dan maar hopen dat deze nu wel goed werkt.

Een andere oplossing weet ik ook niet, Norton producten geven helaas
vaak problemen met installeren, activeren en dé-installeren.

Download hier de Norton Antivirus Removal
Tool

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik heb inmiddels het programma diverse keren geïnstalleerd en telkens er ook weer afgegooid als ik nog steeds die melding kreeg. Na de laatste keer ging het eindelijk goed. Alleen is mijn abonnement nu verlopen en aangezien ik een nieuwe computer wil kopen en hiervoor al NIS 2004 in huis heb (vorig jaar gekocht omdat het ook werkte met Windows 98 SE, niet dus!), vind ik het zonde om nu nog mijn abonnement voor een jaar te verlengen.

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip: Laat Symantec's bagger producten voor wat ze zijn en stap over op een werkend product zoals Kaspersky AntiVirus.

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel een paardemiddel, maar het werkt wel. Maak eerst een backup van alle belangrijke data. Formateer dan je harde schijf volledig zodat je een totale schone schijf hebt. Installeer nu eerst Windows en vervolgens Norton. Je zult dan zien dat het wel lukt. Hierna installeer je vervolgens je overige software, herstel de verbinding met het internet om Liveupdate uit te voeren. En als laatste zet je je backup terug.