la
door lanzenk Aug 20, 2010 om 20:16
Computers & telefonie

Navigatie Nokia nu gratis of niet?

Nokia beweert overal dat ze gratis navigatie aanbieden. Als ik echter op denokia pagina kijk naar een N97 mini staat daar duidelijk bij navigatie vermeld dat er maar een navigatie licentie van 10 dagen bij wordt geleverd.

"Inclusief navigatielicentie van 10 dagen voor Walk and Drive (kan per regio verschillen)*
* Inclusief navigatielicentie van 10 dagen "

Zie deze link: http://www.nokia.nl/ontdek-alle-toestellen/alle-toestellen/nokia-n97-mini/specificaties#Navigation

Als ik vervolgens per mail aan het contactcenter de vraag stel waarom er explicite bij staat "10 dagen" schrijven ze alleen maar dat het gratis is maar niet waarom ze dan bij het toestel zetten dat het maar 10 dagen is.
Als ik de vraag nog duidelijker stel schrijven ze bot dat het gratis is en als ik de derde keer vraag om een antwoord op mijn vraag hoor ik niets meer, ook niet op mijn vraag voor een e-mailadres van een verantwoordelijke die mij wel antwoord wil geven.

Kortom , is Nokia wel betrouwbaar? als ik het toestel bij ze koop -wat het plan was- kunnen ze altijd achteraf zeggen dat ik moet betalen voor navigate, het staat immers bij de omschrijving van het toestel

Ik vraag me dus af of Nokia wel betrouwbaar is?
Weet iemand een e-mailadres van een verantwoordelijke bij Nokia?
Heeft iemand dezelfde slechte ervaring bij het contactcenter?
Heeft iemand ervaring met het al dan niet grats zijn en blijven van Nokia navigatie?

1079 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 20, 2010 om 21:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Geen ervaring mee, maar lees dit artikel even : --Het bedrijf wordt enigszins gedwongen om navigatie gratis weg te geven door internetbedrijf Google--Klik Hier

En proberen kun je het altijd, komt hij na 10 dagen toch met de mededeling dat je iets moet kopen/betalen dan knikker je het er weer af.........
maar voor zover ik het begrijp is het gratis.
Misschien was het voorheen met 10 dagen licentie en is het (nog) niet juist aangepast.

Succes,

la
door lanzenk - Aug 20, 2010 om 22:32
21 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor je reactie maar als de pagina nog fout was hadden ze dat toch gewoon gezegd. Het punt is dat ze geen antwoord willen geven op mijn vraag.

Laten we eerlijk zijn vandaag de dag is dat gewoon verdacht gedrag, zeker van zo.n grote firma.

=stacey schreef op vrijdag 20 aug 2010, 21:06: Hoi,

Geen ervaring mee, maar lees dit artikel even : --Het bedrijf wordt enigszins gedwongen om navigatie gratis weg te geven door internetbedrijf Google--Klik Hier

En proberen kun je het altijd, komt hij na 10 dagen toch met de mededeling dat je iets moet kopen/betalen dan knikker je het er weer af.........
maar voor zover ik het begrijp is het gratis.
Misschien was het voorheen met 10 dagen licentie en is het (nog) niet juist aangepast.

Succes,

stacey
door stacey - Aug 20, 2010 om 23:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Volgens mij is pagina die je aangeeft gewoon een `oude`(standaard) pagina met toestelspecificatie die niet is aangepast, daar weet zo`n call center ......
ook verder niets van....

Staat op andere pagina`s dat het gratis is :Info nederlandse pagina en
info engelse pagina
Dus zal best wel kloppen........

pb
door pbarendse - Aug 21, 2010 om 00:28
406 Antwoorden / 1 Vragen

Ach wees blij dat je geen E75 hebt... Voor mijn toestel is de navigatiesoftware nog steeds niet gratis verkrijgbaar.

la
door lanzenk - Aug 23, 2010 om 12:32
21 Antwoorden / 7 Vragen

Het zou kunnen dat de pagina fout is, maar dan ga je toch als medewerker (getraind om informatie te geven en klachten en problemen op te lossen ahum) kijken op de pagina en dan zie je dat het fout is.
Vervolgens reageer je naar de klant bijvoorbeeld zo: Ja ik heb gezien dat het er bij staat en dat is niet goed, ik zal doorgeven dat ze het aanpassen etc etc etc.

Dan weet ik dat de pagina niet klopt en geven ze dus toe. Op deze manier heb ik op schrift dat de navigatie voor dit apparaat gratis is. Iedereen blijk, ik voor een hoop geld de nokia gekocht en nokia weer een klant erbij, daat gaat het ze toch om.

=stacey schreef op vrijdag 20 aug 2010, 23:28:
Volgens mij is pagina die je aangeeft gewoon een `oude`(standaard) pagina met toestelspecificatie die niet is aangepast, daar weet zo`n call center ......
ook verder niets van....

Staat op andere pagina`s dat het gratis is :Info nederlandse pagina en
info engelse pagina
Dus zal best wel kloppen........

sy
door sylli - Aug 23, 2010 om 13:43
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 20 aug 2010, 21:06]
(...) En proberen kun je het altijd, komt hij na 10 dagen toch met de mededeling dat je iets moet kopen/betalen dan knikker je het er weer af.........
maar voor zover ik het begrijp is het gratis.
Misschien was het voorheen met 10 dagen licentie en is het (nog) niet juist aangepast.

Succes,

Maar wat als je juist die Nokia hebt aangeschaft vanwege de belofte van gratis navigatie?
Dan knikker je niet zomaar de navigatie eraf. Als na 10 dagen blijkt dat je toch navigatie moet gaan kopen of ervoor betalen, dan ga je ontzettend balen, want dan heb je de telefoon al aangeschaft (met bijhorend abonnement).

Dus wat is nu precies het juiste antwoord? Is de navigatie van Nokia alleen de eerste 10 dagen gratis en moet je daarna ervoor betalen?
Of is die "10 dagen" een foute vermelding en is de navigatie wel gratis?

sanlin
door sanlin - Aug 23, 2010 om 16:51
16 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi,

ik heb sinds maart de N97 mini en mijn ovi-navigatie werkt al prima vanaf dag 1.
Ook kan ik gewoon updates er voor krijgen als die er zijn.
Ik heb nog geen bericht gehad dat ik er voor moet betalen.
Het enige dat eventueel kosten geeft als je geen internet-bundel hebt, is voor het ophalen van updates, ook die voor je telefoon.
In mijn ogen is de info op de pagina dus fout.