ho
door houbi Aug 26, 2013 om 21:51
Computers & telefonie

Nepmails van PostNL

Nu zie ik het de waarschuwing staan voor deze mail, maar wat te doen als je de bijlage wel geopend hebt ?

Normaal open ik zoiets nooit, maar we hadden de week ervoor iets besteld en hadden nog niks ontvangen, nu dachten dat we het fout hadden gedaan en ze het pakket bij het postkantoor hadden afgegeven en wij dat niet wisten.

Nu heb ik wel norton die het steeds tegenhoud de inbraakpogingen, maar ik voel me er niet zo lekker bij, ben nu via Norton ook al van alles en nogwat aan het verwijderen, maar ik weet dus niet of ze het nog gaan proberen om binnen te komen, ook wil ik nu even niet internet bankieren. Nog een vraag, zit deze bedreiging nu alllen op mijn pc of gaat die naar mijn ip adres ?
Omdat ik bang ben dat hij dan via mijn router naar de tablet van mijn dochter kan gaan, of is dat niet zo.
Sorry voor de vele vragen,maar dat krijg je als je een keer dom hebt gedaan.

gr Rob

13167 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo houbi,

Zou scannen met MBAM, klik HIER en klik onder FREE.
Altijd na downloaden eerst even laten updaten!
Laat een volledige scan doen.
Hopelijk ben je er dan van af.

Suc6

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvast bedankt, maaaaaaaaaaaaaaaaar op dit moment wil ik heel ven niet even snel iets down-loaden. Voor mij bent U ook maar een naam, als het gewoon in zijn geheel weg zou zijn door een scan kan ik het norton natuurlijk ook laten doen of niet ?

Sorrt, maar dan moet ik eerst even kijken wat MBAM is ;-)

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@houbi,

Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast, maar ... als je op m'n naam klikt krijg je m'n profiel te zien. Misschien stelt dat je wat gerust. ;-)

MBAM doet iets anders dan Norton!
De link die ik gegeven heb is een veilige!

Je kunt ook SAS nog een keer laten scannen. Klik hier. Klik op de rode knop.

Suc6

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja lieve houbi, maar als je hier een vraag stelt dan krijg je natuurlijk "vreemde namen". Wij zijn geen criminelen die op fora rondzwerven, hoor en edrick3 is al heel erg lang een gewaardeerd forumlid die je echt niet zal beduvelen. En....als je het niet vertrouwd, dan ook maar beter geen vragen stellen, dat heeft dan ook geen zin als je "bang" bent voor een antwoord.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben niet bang, ik ben voorzichtig, zit al jaren op veel forums, voor mij was het , het eerste antwoord en voor mij dus een vreemde naam, dus na mijn grote fout van deze week, ja dan wordt je wat voorzichtiger, straks is je bankrekening leeg en zegt de bank, eigen schuld, je hebt het zelf geinstalleerd.

Ik weet dat op diverse forums ook leden zijn die onder verschillende namen antwoorden, en dan ook nog met tegenstrijdige antwoorden, dat verwacht ik hier niet, heb ook wel eens mensen hier geholpen. Dus vertrouwen is er hier wel, maar nogmaals ik wil even voorzichtig zijn.

Maar ik vraag om geholpen te worden, dus ga er heus wel iets mee doen, alleen dus even in de eerste fase voorzichtig zijn ;-)

@ edrick3, ik dacht nl dat Norton me eigenlijk voor alles beschermde en dat het geen verschil maakte welke ik gebruikte .

Over mijn andere vraag, kan mijn dochter haar tablet gewoon gebruiken of heeft zij nu ook een "probleem"

Alvast weer bedankt voor de antwoorden.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je die bijlage hebt geprobeerd te openen en Norton heeft dat tegengehouden, dan heeft Norton zijn werk goed gedaan en hoef je je niet echt zorgen te maken.

Scan je hele PC een keer extra met Norton voor de zekerheid.

Wat zulk soort virussen of trojans proberen te doen is iets installeren op je computer waar mee je "de deur openzet", als dat niet gelukt is en ze zouden wel je IP-adres weten dan loop je nog weinig risico omdat je AV-software hebt en een firewall.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ diumenge
Zoals je waarschijnlijk niet gelezen hebt schreef ik dat ik het wel geopend heb en ook geinstalleerd.
Dit kwam dus omdat we juist iets besteld hadden, we er zeker van waren dat het van post.nl was.
Het postkantoor stond er niet bij en ik dacht dus dat ik de bijlage moest openen, het nestandje uitvoeren en dat ik dan wist waar en wanneer het pakketje er zou zijn.

Norton heeft toen niet ingegrepen omdat ik het dus geinstallerd heb.
Er zijn wel diverse inbraakpogingen geweest, maar deze werden steeds geblokkerd.
Dit was om de 5 minuten, maar dat ging steeds sneller, vanaf vandaag kwamen er ook meldingen bij van Trojaanshorses.
Toen ik daar op klikte ben ik al diverse dingen gaan verwijderen via norton, later heb ik via norton iets gedownlaod om dezete verwijderen. Sindsdien krijg ik ook geen meldingen meer van inbraakpogingen. Dus het is opgelost, of mijn bankrekening is leeg en ze zijn gestopt.

Morgen aan de slag met de andere tip.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige fabrikanten van virusscanners bieden ook een soort rescue cd aan.
Dat is een cd waarvan de computer opgestart kan worden, waarna de computer gescand kan worden.
Dan wordt Windows zelf niet opgestart maar het besturingssysteem welke op die cd staat (heel vaak een Linux variant).

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 02:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@houbi,

Lees hier (klik) het bericht van Virusalert over deze mail en de informatie erover.
En lees hier (klik) de waarschuwing erover van de Consuwijzer. Daar adviseren ze behalve scannen ook je wachtwoorden te wijzigen, dit wordt ook op andere sites geadviseerd. Ik zou dus ook snel de wachtwoorden van de bank wijzigen.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 07:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

houbi schreef op dinsdag 27 aug 2013, 00:12: @ diumenge
Zoals je waarschijnlijk niet gelezen hebt schreef ik dat ik het wel geopend heb en ook geinstalleerd.
Dit kwam dus omdat we juist iets besteld hadden, we er zeker van waren dat het van post.nl was.
Het postkantoor stond er niet bij en ik dacht dus dat ik de bijlage moest openen, het nestandje uitvoeren en dat ik dan wist waar en wanneer het pakketje er zou zijn.

Norton heeft toen niet ingegrepen omdat ik het dus geinstallerd heb.
Er zijn wel diverse inbraakpogingen geweest, maar deze werden steeds geblokkerd.
Dit was om de 5 minuten, maar dat ging steeds sneller, vanaf vandaag kwamen er ook meldingen bij van Trojaanshorses.
Toen ik daar op klikte ben ik al diverse dingen gaan verwijderen via norton, later heb ik via norton iets gedownlaod om dezete verwijderen. Sindsdien krijg ik ook geen meldingen meer van inbraakpogingen. Dus het is opgelost, of mijn bankrekening is leeg en ze zijn gestopt.

Morgen aan de slag met de andere tip.
Oké, ik begreep het als dat Norton de installatie poging had tegengehouden. Slechte zaak dat de AV-software van Norton dat niet doet.

Het is een goed idee om al je belangrijke wachtwoorden te wijzigen, als het even kan vanaf een ander PC waarvan je zeker bent dat die niet besmet is.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton = rommel, dit verhaal bewijst het maar weer eens, sterk het advies om op zoek te gaan naar andere, wel werkende, antivirus + firewall.. (oja en McAfee ook niet doen)

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat dacht u van even de bank bellen en melding maken van het probleem? Niet wachten tot de rekening leeg is.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 27 aug 2013, 13:03: Wat dacht u van even de bank bellen en melding maken van het probleem? Niet wachten tot de rekening leeg is.

Dat is het bestewat u altijd eerst moet doen. Net zoals u pin pas kwijt bent.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@houbi,

Heb je nu al gescand met MBAM en/of SAS?
Doen!!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik had hem mbam net geisnstaleerd, maar dat ging waarschijnlijk fout, wilde van alles en nog wat installeren en ging automatisch naar die sites toe en daar stond dan weer instaleren.
Heb ik niet gedaan, maar toen ik bij software ging kijken stond het er wel bij, ook 7-zip, zag weer zip staan en schrok dus weer.
Wilde het weer allemaal verwijderen, ging ook allemaal, behalve dus die 7-zip. Deze wilde dat exren doen, daarvoor moest ik dus iemand toegang geven tot mijn pc, not dus.
De maker was igor pavlov, lijkt me ook niet nederlands.
Dus er is nikds gebeurd. Het programma werd wel actief gezet, maar deed niks (in ieder geval niks zichtbaars).

Wat deed ik fout of heeft hij onzichtbaar alles verwijdert.

Heb Norton laten scannen, deze vond niks meer.

Nog even info, bij het binnenhalen van de mail van post.nl stond er wel spam bij.

Dus ik denk dat ik nog geen stap verder ben.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2013 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp je verhaal over Mbam niet zo goed, tenzij het downloaden van Mbam niet lukt en dat je doorgestuurd wordt naar andere sites?
Probeer Mbam eens in veilige modus een dieptescan te laten doen (wel eerst updaten) en alles wat gevonden wordt te verwijderen.
Na het opnieuw opstarten de pc vervolgens door een andere virusscanner laten scannen dan Norton.
Ben je niet zeker of dat dan wel gelukt is zoek dan op internet nog eens naar politievirus verwijderen. Bijv. hier (klik).
Ik hoop dat je je wachtwoorden van o.a. de bank inmiddels veranderd hebt via een schone computer en/of dat je je bank gebeld hebt om e.e.a. te melden.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@houbi,

Heb je MBAM geïnstalleerd via de site die ik aangegeven had?
Blijkbaar niet, want ik snap niet wat je bedoelt met je verhaal over allerlei zaken installeren.
-Je klikt op Download now onder FREE
-Je klikt op (blauwe) download now op de site van Techspot die verschijnt
-Je klikt op Bestand opslaan in het venstertje dat zich opent (mbam-setup)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aurora1,

OT
.....Ben je niet zeker of dat dan wel gelukt is zoek dan op internet nog eens naar politievirus verwijderen. Bijv. hier (klik)......
?????
Wat heeft het politievirus hier mee te maken?

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist gelezen dat de nepmail was geopend
De enigste en juiste methode is de Pc opnieuw te herinstaleren dan ben je het wormvurus zeker kwijt en daarna je WW wijzigen

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leg eens uit waarom Norton en McAfee rommel is en jouw waarschijnlijk fantastisch werkende virusscanner niet. Tegen klakkeloos op allerlei links klikken is geen enkele virus scanner bestand .Ook op dit forum worden vaak diverse goed bedoelde links geplaatst waar niemand van garanderen kan dat ze volkomen veilig zijn . Overigens wordt het klikken op links door Norton terecht geblokkeerd en moet je de Ctrl knop indrukken om toch op de links te openen.

lekkerisdat schreef op dinsdag 27 aug 2013, 12:54: Norton = rommel, dit verhaal bewijst het maar weer eens, sterk het advies om op zoek te gaan naar andere, wel werkende, antivirus + firewall.. (oja en McAfee ook niet doen)

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je norton antivirus heeft hoef je niet bang te zijn dan ben je voldoende beschermt

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

en je router is ook goed beschermt dus ze moeten door 2 antivirusen heen komen , geloof mij je bent echt heel goed beschermt

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic is opgeschoond van niet ter zake doende posts.

Speciaal voor hänschen klein. De redactie is er niet om zich inhoudelijk te mengen met discussies en vragen. Dat is juridisch geregeld. Dat het in de nieuwsbrief staat onder Vraag & Beantwoord is dan ook logisch, want dit is geen nieuwsartikel, maar een vraag van een consument. Vraag & Beantwoord werkt zelfregulerend, dat betekent dat 99% van de vragen worden beantwoord door de experts hier op dit forum. De redactie reageert zelf inhoudelijk vrijwel niet.

Reacties die niets met de vraag van de vraagsteller te maken hebben na dit bericht worden dan ook verwijderd.

Internetredactie Kassa

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

nieuwlb schreef op woensdag 28 aug 2013, 14:14: Ben pas nieuw maar wil ff geen reaties meer ontvangen ,maar kan dat ff niet vinden hoe en waar te handelen

dan ga je naar je laatste (hier dus) antwoord, druk op het vinkje waar nu staat: Stel mij op de hoogte als er reacties zijn, vinkje weg, reacties komen niet meer binnen.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op woensdag 28 aug 2013, 11:56: Leg eens uit waarom Norton en McAfee rommel is en jouw waarschijnlijk fantastisch werkende virusscanner niet. Tegen klakkeloos op allerlei links klikken is geen enkele virus scanner bestand .Ook op dit forum worden vaak diverse goed bedoelde links geplaatst waar niemand van garanderen kan dat ze volkomen veilig zijn . Overigens wordt het klikken op links door Norton terecht geblokkeerd en moet je de Ctrl knop indrukken om toch op de links te openen.
lekkerisdat schreef op dinsdag 27 aug 2013, 12:54: Norton = rommel, dit verhaal bewijst het maar weer eens, sterk het advies om op zoek te gaan naar andere, wel werkende, antivirus + firewall.. (oja en McAfee ook niet doen)

Het antwoord staat toch overduidelijk in mijn vorige reactie. McAfee en Norton werken gewoon niet naar behoren. Wat wel een virus is slaan ze vaak over en wat het niet is zien ze wel als virus..

En mijn fantastisch werkende virusscanner had dit virus inderdaad vlekkeloos herkend (bron; VirusTotal).

Maar in de basis gaat het hier inderdaad al fout. Iedereen, nou ja bijna iedereen dan, weet je dat je geen zip/exe/rar etc. bestanden als bijlage moet openen, dat is basis kennis Windows.
Maar het zou dan toch wel heel erg fijn geweest zijn als Norton, deze vergissing, opgevangen had..

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als men nu eens niet zo graag wilde tonen hoe belangrijk hij/zij is en niet meteen met het risicovolle internetbankieren was begonnen maar even had gewacht tot het werkelijk safe is (alhoewel ik betwijfel of dat ooit gebeurt) zou men er niet over in hoeven zitten of je bankrekening al dan niet geplunderd werd. Mij niet gezien, ik doe het nog gewoon op de ouderwetse manier en krijg iedere week netjes mijn betalingsoverzicht in mijn brievenbus. Dat kost mij € 2,50 per kwartaal maar ik slaap er goed bij. Dan maar doorgaan voor bekrompen.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op woensdag 28 aug 2013, 15:07:
vr1944 schreef op woensdag 28 aug 2013, 11:56: Leg eens uit waarom Norton en McAfee rommel is en jouw waarschijnlijk fantastisch werkende virusscanner niet. Tegen klakkeloos op allerlei links klikken is geen enkele virus scanner bestand .Ook op dit forum worden vaak diverse goed bedoelde links geplaatst waar niemand van garanderen kan dat ze volkomen veilig zijn . Overigens wordt het klikken op links door Norton terecht geblokkeerd en moet je de Ctrl knop indrukken om toch op de links te openen.
lekkerisdat schreef op dinsdag 27 aug 2013, 12:54: Norton = rommel, dit verhaal bewijst het maar weer eens, sterk het advies om op zoek te gaan naar andere, wel werkende, antivirus + firewall.. (oja en McAfee ook niet doen)

Het antwoord staat toch overduidelijk in mijn vorige reactie. McAfee en Norton werken gewoon niet naar behoren. Wat wel een virus is slaan ze vaak over en wat het niet is zien ze wel als virus..

AVG hoort ook in dat rijtje thuis, net als de virusscanner van Microsoft.

nieuwlb schreef op woensdag 28 aug 2013, 11:01: Zojuist gelezen dat de nepmail was geopend
De enigste en juiste methode is de Pc opnieuw te herinstaleren dan ben je het wormvurus zeker kwijt en daarna je WW wijzigen

Hoe vervelend ook: herinstallatie is heel vaak de enige oplossing.

Want laten we wel wezen: ga maar eens opschonen. Als een virus hardnekkig is, ben je toch snel zo'n 6 uur bezig terwijl herinstallatie van Windows na 3 uur gereed is.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

houbi schreef op dinsdag 27 aug 2013, 19:50: Wilde het weer allemaal verwijderen, ging ook allemaal, behalve dus die 7-zip.

7-ZIP gebruik ik al vele jaren en ja het is gemaakt door Igor Pavlov. Meer info is hier te vinden:

Ik ben op 7-ZIP gekomen omdat het zeer compact kan comprimeren en soms heb ik dat nodig omdat iets anders te groot wordt om het in een cloud te plaatsen. B.v. had ik een PowerPoint 2007 cursus gemaakt en die is ongecomprimeerd 'all-inclusive' iets meer dan 400MB. Met 7-ZIP kon ik daar 268 MB (!!) van maken en dat lukte met geen enkel ander comprimeer programma, die bleven allemaal ruim boven de 300 MB en dat was te groot.

Overigens gebruik ik om programma's te verwijderen Revo uninstaller; meer daarover en hoe en waar je het kunt downloaden staat in dit PDF-document. Dat verwijdert meer dan de standaard Windows uninstaller. Overigens zijn er meer van dit soort programma's maar deze gebruik ik nu eenmaal met het gewenste resultaat dat niet alleen het programma wordt verwijderd maar ook restjes die gewoonlijk achterblijven.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft geen antwoord op de vraag ,waarom jouw scanner zoveel beter is dan NIS.Ik weet niet welke uitvoering van NIS je bedoeld ,want dat zijn er meer dan een.Het is altijd een moment opname . Norton software wordt regelmatig geupdated en verbeterd , er is kort geleden een patch uitgebracht voor NIS en 360 oftewel ze staan niet stil qua verbeteren van hun software . Norton gaf een waarschuwing om de link niet te openen . Droom lekker verder , maar ook jouw virusprogramma is net als Norton etc niet 100% veilig . Die veiligheid bepaal jezelf.

lekkerisdat schreef op woensdag 28 aug 2013, 15:07:
vr1944 schreef op woensdag 28 aug 2013, 11:56: Leg eens uit waarom Norton en McAfee rommel is en jouw waarschijnlijk fantastisch werkende virusscanner niet. Tegen klakkeloos op allerlei links klikken is geen enkele virus scanner bestand .Ook op dit forum worden vaak diverse goed bedoelde links geplaatst waar niemand van garanderen kan dat ze volkomen veilig zijn . Overigens wordt het klikken op links door Norton terecht geblokkeerd en moet je de Ctrl knop indrukken om toch op de links te openen.
lekkerisdat schreef op dinsdag 27 aug 2013, 12:54: Norton = rommel, dit verhaal bewijst het maar weer eens, sterk het advies om op zoek te gaan naar andere, wel werkende, antivirus + firewall.. (oja en McAfee ook niet doen)

Het antwoord staat toch overduidelijk in mijn vorige reactie. McAfee en Norton werken gewoon niet naar behoren. Wat wel een virus is slaan ze vaak over en wat het niet is zien ze wel als virus..

En mijn fantastisch werkende virusscanner had dit virus inderdaad vlekkeloos herkend (bron; VirusTotal).

Maar in de basis gaat het hier inderdaad al fout. Iedereen, nou ja bijna iedereen dan, weet je dat je geen zip/exe/rar etc. bestanden als bijlage moet openen, dat is basis kennis Windows.
Maar het zou dan toch wel heel erg fijn geweest zijn als Norton, deze vergissing, opgevangen had..

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op woensdag 28 aug 2013, 18:07: Je geeft geen antwoord op de vraag ,waarom jouw scanner zoveel beter is dan NIS.

Nogmaals, mijn virusscanner had in dit geval wel actie ondernomen, zie toch echt de vorige reactie.
En verder ga ik, in het algemeen, niet beweren dat hij beter is, althans qua veiligheid.
Refereer enkel naar wat ik zie in de (bijna) dagelijkse praktijk.

vr1944 schreef op woensdag 28 aug 2013, 18:07: Droom lekker verder, maar ook jouw virusprogramma is net als Norton etc niet 100% veilig . Die veiligheid bepaal jezelf.

Ook dit leg ik uit in mijn vorige reactie. De gebruiker blijft inderdaad het zwakste punt.
Daarom klik ik mij ook lekker suf op de meldingen (lees; toestemming vragen) van mijn firewall en extensies in mijn browser, voorkomt een hoop narigheid :-).

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dit mailtje ontvangen en had iets besteld.
Maar ik kon de bijlage niet openen.
Ik heb direct de computer gescand met Microsoft security Essentials.
en ook heb ik trusteer geïnstalleerd.
Zou dit voldoende zijn.
Er is nog niks geks gebeurd.

Jardam

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

jardam schreef op woensdag 28 aug 2013, 21:12: Ook ik heb dit mailtje ontvangen en had iets besteld.
Maar ik kon de bijlage niet openen.
Ik heb direct de computer gescand met Microsoft security Essentials.
en ook heb ik trusteer geïnstalleerd.
Zou dit voldoende zijn.
Er is nog niks geks gebeurd.

Jardam

Ik ben bang dat je niet voldoende beveiligd bent.
Ten eerste is Microsoft security Essentials niet betrouwbaar. Zeer slecht zelfs.
Ten tweede doet trusteer niet wat die moet doen en bied daarmee de gebuiker een schijnveiligheid.

Er zijn goede beveiligingspakketten die wel correct doen wat trusteer zegt wat die zou moeten doen.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2013 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de geïnteresseerden, hier een link naar een test van 25 beveiligingsprogramma's.

http://www.chip.de/artikel/Virenscanner-Windows-7-26-Programme-im-Test_63365226.html

ve
door verwijderd - Aug 29, 2013 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

26 ipv. 25

ve
door verwijderd - Aug 29, 2013 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op woensdag 28 aug 2013, 23:46:
jardam schreef op woensdag 28 aug 2013, 21:12: Ook ik heb dit mailtje ontvangen en had iets besteld.
Maar ik kon de bijlage niet openen.
Ik heb direct de computer gescand met Microsoft security Essentials.
en ook heb ik trusteer geïnstalleerd.
Zou dit voldoende zijn.
Er is nog niks geks gebeurd.

Jardam

Ik ben bang dat je niet voldoende beveiligd bent.
Ten eerste is Microsoft security Essentials niet betrouwbaar. Zeer slecht zelfs.
Ten tweede doet trusteer niet wat die moet doen en bied daarmee de gebuiker een schijnveiligheid.

Er zijn goede beveiligingspakketten die wel correct doen wat trusteer zegt wat die zou moeten doen.

Het niet kunnen openen van de bijlage is al een hele effectieve bescherming. Weet niet of dat door MSE kwam, maar werkt dan dus beter dan Norton.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2013 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

toetertje1 schreef op woensdag 28 aug 2013, 15:10: Als men nu eens niet zo graag wilde tonen hoe belangrijk hij/zij is en niet meteen met het risicovolle internetbankieren was begonnen maar even had gewacht tot het werkelijk safe is (alhoewel ik betwijfel of dat ooit gebeurt) zou men er niet over in hoeven zitten of je bankrekening al dan niet geplunderd werd. Mij niet gezien, ik doe het nog gewoon op de ouderwetse manier en krijg iedere week netjes mijn betalingsoverzicht in mijn brievenbus. Dat kost mij € 2,50 per kwartaal maar ik slaap er goed bij. Dan maar doorgaan voor bekrompen.

Precies, Toetertje.
Lees 'De blinde muur' van Henning Mankell: waarin de schrijver zelf al zegt: het is niet de vraag of het gebeurt, maar wanneer. Dus beter weer overgaan op gebruik van het gezond verstand en internetbankieren links laten liggen. Ook ik heb geen behoefte toegang te verlenen tot mijn financiën (en andere privézaken) aan de rest van de wereld. Kennelijk vergeten veel mensen waar www voor staat?! Geld kwijt na internetbankieren? Toch ècht een gevalletje 'eigen schuld, dikke bult'.
Internet is een kaartenhuis, gebakken lucht, voordeur met een sleutel aan de buitenkant.... wie weet er nog een leuke?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2013 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op donderdag 29 aug 2013, 09:25:
ikbenik schreef op woensdag 28 aug 2013, 23:46:
jardam schreef op woensdag 28 aug 2013, 21:12: Ook ik heb dit mailtje ontvangen en had iets besteld.
Maar ik kon de bijlage niet openen.
Ik heb direct de computer gescand met Microsoft security Essentials.
en ook heb ik trusteer geïnstalleerd.
Zou dit voldoende zijn.
Er is nog niks geks gebeurd.

Jardam

Ik ben bang dat je niet voldoende beveiligd bent.
Ten eerste is Microsoft security Essentials niet betrouwbaar. Zeer slecht zelfs.
Ten tweede doet trusteer niet wat die moet doen en bied daarmee de gebuiker een schijnveiligheid.

Er zijn goede beveiligingspakketten die wel correct doen wat trusteer zegt wat die zou moeten doen.

Het niet kunnen openen van de bijlage is al een hele effectieve bescherming. Weet niet of dat door MSE kwam, maar werkt dan dus beter dan Norton.

Het standaard dichttimmeren van de mogelijkheid om bijlage te openen is niet echt een uiting van een goede beveiliging.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2013 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 29 aug 2013, 22:37:
diumenge schreef op donderdag 29 aug 2013, 09:25:
ikbenik schreef op woensdag 28 aug 2013, 23:46:
jardam schreef op woensdag 28 aug 2013, 21:12: Ook ik heb dit mailtje ontvangen en had iets besteld.
Maar ik kon de bijlage niet openen.
Ik heb direct de computer gescand met Microsoft security Essentials.
en ook heb ik trusteer geïnstalleerd.
Zou dit voldoende zijn.
Er is nog niks geks gebeurd.

Jardam

Ik ben bang dat je niet voldoende beveiligd bent.
Ten eerste is Microsoft security Essentials niet betrouwbaar. Zeer slecht zelfs.
Ten tweede doet trusteer niet wat die moet doen en bied daarmee de gebuiker een schijnveiligheid.

Er zijn goede beveiligingspakketten die wel correct doen wat trusteer zegt wat die zou moeten doen.

Het niet kunnen openen van de bijlage is al een hele effectieve bescherming. Weet niet of dat door MSE kwam, maar werkt dan dus beter dan Norton.

Het standaard dichttimmeren van de mogelijkheid om bijlage te openen is niet echt een uiting van een goede beveiliging.

Inderdaad, dus die laat nooit geen bijlages toe? ookal zijn ze virus vrij?

ve
door verwijderd - Aug 30, 2013 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 29 aug 2013, 22:37:
Het standaard dichttimmeren van de mogelijkheid om bijlage te openen is niet echt een uiting van een goede beveiliging.
Voor sommige mensen is dat juist een prima beveiliging...

ve
door verwijderd - Aug 30, 2013 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op vrijdag 30 aug 2013, 00:34:
ikbenik schreef op donderdag 29 aug 2013, 22:37:
Het standaard dichttimmeren van de mogelijkheid om bijlage te openen is niet echt een uiting van een goede beveiliging.
Voor sommige mensen is dat juist een prima beveiliging...

Vooral niet leren (logisch) nadenken en alles maar voorgekauwd krijgen, tja zo wordt je iq natuurlijk nooit hoger dan de broekmaat..