aj
door ajvl Oct 20, 2017 om 10:01
Computers & telefonie

Nero burning rom restje verwijderen

Goede Morgen.
Bij het installeren van Windows 10 Creator krijg ik de melding dat ik de app Nero Burning Rom zelf moet verwijderen.
Ik heb Nero niet geinstalleerd staan.
Wel in het verleden, dus kennelijk is er ergens nog een restje. Hoe kan ik dat restje opzoeken en verwijderen!
Het zoek programma  kan het niet vinden
Wie weet voor mij de oplossing.
Groet,
Ton.

8448 13 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 20, 2017 om 10:08
11513 Antwoorden / 15 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy Oct 24, 2017 om 20:07
7189 Antwoorden / 3 Vragen

MARITA5 - 24 OKT. 2017 OM 19:21
COMPUTERS & TELEFONIE

Probleem site

Antwoord aan @Edrick3 ,

Ik kan ook niks meer , ( Home > Gemist > Nieuws >  V/B > Dossiers  Test & Belbus )   alles staat onder elkaar .
Ik heb de hele dag al problemen , ik klik me suf , 2x  inloggen , kom uit bij profiel en dan nog eens klikken op V/B
Vreemd kan wel een vraag plaatsen ,  maar verder niks meer ,ook de reacties zie ik niet , wit vlak . Lees meer

D
e site ligt stil vanaf 19.00u.

Ge
door Genee - Oct 20, 2017 om 10:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat u nu voor het eerst windows10 installeren over een eerdere Windows versie of heeft er al eerder een windows10 op de computer gestaan?

aj
door ajvl - Oct 20, 2017 om 11:00
29 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb nu een antwoord, maar kan dat antwoord niet openen! Hoe komt dat, behalve dat ik niet weet!
Ton.

aj
door ajvl - Oct 20, 2017 om 11:03
29 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb W10 op de computer staan, maar wil nu de laatste upgrade (W 10 CREATOR) installeren. Ton

Ge
door Genee Oct 20, 2017 om 11:32
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Ton,
Wanneer het niet lukt met de Nero clean tool zou u CCleaner eens kunnen laten scannen en het register laten opschonen, daar zal misschien nog een verwijzing naar Nero staan.
Wanneer de update zonder verwijderen van die Nero resten verder kan, zou u zonder dat opschonen verder kunnen gaan met updaten.

Ik neem aan dat u met Creator de afgelopen dinsdag uitgekomen grote update/upgrade van windows10 bedoelt, windows10 Creator fall Edition.

Is de update via Windows updates binnengekomen of heeft u de update zelf gedownload van de Microsoft site?
Het is namelijk vreemd dat de update begint te zeuren over Nero als windows10 al op de computer staat, je zou verwachten dat het opgelost zou zijn bij de eerste installatie van windows10.

reflecs
door reflecs - Oct 20, 2017 om 11:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen
aj
door ajvl Oct 24, 2017 om 19:43
29 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo.
Ik heb het geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Ik blijf hopen op een effectief advies.
Groet en dank,
Ton.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2017 om 11:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In aanvulling op toonder: Klik hier voor CCleaner. Klik rechtsbovenaan op het groene blokje.

aj
door ajvl Oct 24, 2017 om 19:42
29 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo.
Ik heb het geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Ik blijf hopen op een effectief advies.
Groet en dank,
Ton.

diumenge
door diumenge Oct 24, 2017 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar even via dit draadje communiceren en klagen over deze baggersite.

Sorry AJVL, heeft niets met je vraag te maken.

diumenge
door diumenge Oct 24, 2017 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus.

Ge
door Genee Oct 24, 2017 om 21:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Antwoord werd niet opgeslagen, nu kijken of het hier wel lukt.

Wanneer het niet op te lossen is met de voorgestelde tools, kunt u ook het ISO-windows10 creator fall bestand downloaden, op een dvd of USB stick zetten, daarvan opstarten en update installeren.
Veel kans dat de melding om Nero te verwijderen niet verschijnt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

Topantwoord

Ge
door Genee - Oct 24, 2017 om 23:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer het niet op te lossen is met de voorgestelde tools, kunt u ook het ISO-windows10 creator fall bestand van de Microsoft site downloaden, op een dvd of USB stick zetten, daarvan opstarten en update installeren.
Veel kans dat de melding om Nero te verwijderen niet verschijnt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

aj
door ajvl Oct 26, 2017 om 16:49
29 Antwoorden / 20 Vragen

Helaas...ook dit heeft geen resultaat opgeleverd.
Toch dank,
Ton

Ge
door Genee - Oct 26, 2017 om 17:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Deze gebruiker heeft gezocht op de namen Ahead en Nero en alles wat deze namen bevat verwijderd en windows10 update daarna geen probleem.

Okay Ed,

Problem solved.. The "Manually uninstall" prompt is gone now! I can proceed with my upgrade : )

What I did was basically search for ANY file or folder going by the name of "Ahead" or "Nero" in the "Program Files (x86)" and "Program Files" folders. I deleted ALL top level folders matching the name. And also a lot of the files living else where inside other programs folders just to be safe. Since everything I've deleted is in the Recycle Bin. I'm planning to selectively restore some of those files after the upgrade if I notice any odd behaviour from the affected programs afterwards. If that dsen't work I can always reinstall them anyway. The important thing is my upgrade is happening now!

As it stands my registry and installed programs list were already cleared out before. Since I'd already wasted entirely too many hours behind this "simple" upgrade I decided to take the Nuclear option and trash as many items related to Nero as I possibly could. Turns out it worked..

So my guess is the setup routine parses the contents of the "Program Files (x86)" folder and throws up a warning message if it finds anything matching it's database. Regardless of whether the program is "installed" or not. So any cruft accidentally left behind after uninstallation can also block your upgrade!

Hope that was clear enough.

Bron   http://forum.nero.com/nero_eng/topics/windows-10-installation-problem-with-nero-products

Media Service
door Media Service - Dec 6, 2017 om 14:38
1 Antwoorden / Vragen

Bij de “upgrade” van Windows10 kwam ik er helaas achter dat het programma van Vidicode om cd-s te branden gelinkt zou kunnen zijn naar Nero Burning Rom.

Upgrade was daardoor niet mogelijk. Hij gaf aan dat ik Nero Burning Rom moest verwijderen om de upgrade door te kunnen voeren.

In mijn lijstje gekeken van apps in Win10, maar ja….. Nero kwam daar niet in voor.

Denken… denken…  hmmmmm…  Vidicode programma heeft (als enige programma op mijn pc) de mogelijkheid om naar cd te branden.

Vidicode dus even gede-installeerd, en yep.. de upgrade kon worden uitgevoerd.

Toen opnieuw geïnstalleerd, en voila het werkt weer.

Extern usb voeding erop, en ook dat werkt nu perfect.

Wellicht lopen andere clienten ook tegen het probleem aan bij de update van Windows10 vandaar dat ik je dat even wou laten weten zodat je hun eventueel kunt adviseren om het Vidicode programma even te verwijderen, update uitvoeren van Windows10 en vervolgens gewoon het Vidicode programma weer installeren.

Of een ander programma waarmee je cd-s kunt branden...  verwijderen.. upgrade uitvoeren, en dan opnieuw installeren

gsm
door gsm - Dec 6, 2017 om 16:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nero clean tool gebruiken lijkt mij het beste,
Zie: http://www.nero.com/nld/support/service/nero-clean-tool.php