chester_1
door chester_1 Feb 3, 2004 om 05:14
Computers & telefonie

Netwerk

wil een netwerk maken maar weet niet hoe

670 5 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:34
207 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn veel soorten netwerk mogelijk. Als het om meer dan 2 pc's gaat, in elke pc een netwerkkaart met utp-uitgang. Al die uitgangen via eeen router of een hub met elkaar verbinden, software (windows) draaien en netwerk werkt. Bij gebruik met een router, verbindt die alle pc's met internet. Bij gebruik van een hub moet een PC met het internet zijn verbonden. De internetverbinding op die PC wordt gedeeld. Kijk voor kosten bijvoorbeeld op: http://www.routershop.nl/. Let op! Sommige internetproviders werken niet met elke router.

remosz
door remosz - Apr 16, 2004 om 12:34
6 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel ook eens wat meer over jouw situatie, heb je 2 of mee pc's. Wil je op allebei internet. Wat voor besturingsysteem heb je?

chester_1
door chester_1 - Apr 16, 2004 om 12:34
3 Antwoorden / 3 Vragen

heb 2pc's alletwee met afzonderlijke internetverbinding via hub via home
alletwee met windows xp
groet

itdree
door itdree - Apr 16, 2004 om 12:34
10 Antwoorden / 0 Vragen

grappig, want volgens mij heb je al een netwerk. Je hebt 2 pc's verbonden via een hub met het internet. Blijkbaar heb je dus een modem/router achter de hub voor internet, en beide pc's ingesteld daarvan gebruik te laten maken.
Tja, geef ze allebei dezelfde werkgroep naam en een verschillend ip adres en je bent klaar.
Ip adressen hangen af van wat je gebruikt om het internet op te gaan. Een router/modem of een modem??

itdree

hwenning
door hwenning - Apr 16, 2004 om 12:34
9 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op www.computertotaal.nl.
Links boven aan vind je cursussen. Hier vind je info over netwerken aanleggen.
Misschien is dit ook iets http://netwerken.startkabel.nl/