ri
door rilinden Nov 2, 2006 om 18:29
Computers & telefonie

Netwerkgegevens

Hallo allemaal,

Ik heb een draadloze router via internet explorer log ik in daarna via wachtwoord ga ik naar renew om de adressen toe te kennen. Daarna kan ik gaan internetten. Wanneer ik de computer uit zet gaan alle instellingsgegevens verloren en moet voorgaande stappen doen om weer te kunnen internetten. Hoe kan ik deze gegevens vasthouden(saven). Mijn draadloze router is een Qtec.

Wie kan mij helpen?

342 2 Rapporteer

labswans
door labswans - Nov 2, 2006 om 21:57
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u hem wel goed geinstalleerd ? Ik denk dat daar de kneep zit

Meestal moet je bij installeren aan sluiten met een kabeltje aan de computer en dan alles installeren

daarna is ie af te koppellen en zal uw computer zelf het netwerk moeten vinden om zo het internet op te geraken zonder problemen

megaman
door megaman - Dec 18, 2006 om 17:21
17 Antwoorden / 1 Vragen

Tip, zorg dat je IP-adres statisch wordt en er niet steeds een ander adres wordt aangewezen.

Voor XP: Ga naar configuratiescherm / netwerk en internetverbindingen / netwerkverbindingen.

Klik rechts op je icoon van LAN-verbinding en op -eigenschappen-. klik
bij -algemeen- de regel -internetprotocol TCP/IP- een keer aan en klik
op -eigenschappen-.

Klik het rondje bij -automatisch een IP adres laten toewijzen- uit en -het volgende IP adres gebruiken- aan. Vul zorgvuldig de gegevens in die je uit IPconfig (via start/uitvoeren/cmd) hebt overgenomen.

Klik ook het rondje bij -de volgende DNS serveradressen gebruiken- aan.
Vul in de regel -voorkeurs dns server- hetzelfde in als bij de regel
-standard gateway- Mocht er in je IPconfig een tweede dns worden
aangegeven vul die dan in op de tweede regel. Zo niet laat deze dan
leeg.

Je router zal voortaan alleen nog maar dit vaste IP-adres gaan
gebruiken/toewijzen.