druifje01
door druifje01 Aug 4, 2010 om 20:26
Computers & telefonie

Netwerkuitval

De laatste weken heb ik dagelijks vaak te maken met een netwerkuitval.(Ben bij UPC en heb daar eerder nooit problemen mee gehad). Pas als ik de stroom er 10 seconden afgehaald heb doet een een ander het weer. Wat kan dit zijn?

517 6 Rapporteer

genius
door genius - Aug 4, 2010 om 22:02
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo druifje01,

Een bekend en "hot" item hier bij kassa.
Het komt ook bij andere providers met regelmaat voor. en
Heb je het al gemeld bij klantenservice van UPC?KLIK

Ik denk dat zij jouw vraag beter kunnen beantwoorden.

G.

druifje01
door druifje01 - Aug 4, 2010 om 22:24
1712 Antwoorden / 140 Vragen

genius, dat is een halve geruststelling. Toch raar dat het de laatste tijd achter elkaar gebeurt op een dag. Dacht al dat het met een overbelasting van het net samenhing, maar dat kan toch niet?
Bedankt voor de link was er al naar op zoek.

ph
door philip36 - Aug 4, 2010 om 22:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ken internet van UPC niet.
Is dat uitvallen na een bepaalde tijd internetten?
Omdat het na een stroomonderbreking weer goed gaat kan het een warmte-probleem zijn. Meestal zit er ook een reset-knop op. Eens resetten i.p.v. stroom eraf.

check
door check - Aug 4, 2010 om 22:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat we tegenwoordig denken in seconden.
Je het het over netwerkuitval, kan het modem of router zijn? Ben je draadloos of bekabeld?

Advies voor terugkerende netwerkstoring Bekabeld
koppel je modem los van provider en netstroom, dus uit
koppel netwerkkabel los van modem
koppel je router los en netstroom, dus uit
koppel alle netwerkkabels van de router af
Koppel bij iedere pc de netwerkkabel los
en sluit je pc af

Advies voor terugkerende netwerkstoring draadloos
koppel je modem los van provider en netstroom, dus uit
koppel netwerkkabel los van modem
koppel je router los en netstroom, dus uit
koppel alle netwerkkabels van de router af
of
koppel usbkabel van de router af
eventueel extra accesspoint koppel netwerkkabel los en netstroom, dus uit
en sluit je pc af

hierna minstens 4 uur uit laten

Openbouwen

voorzie modem van stroom
na 5 minuten koppel modem aan provider
intussen alle kabels van de router, pc aankoppelen
na 5 minuten router op stroom
1 pc opstarten
deze pc via http connectie maken met router bijvoorbeeld http://192.168.1.1
loop elk scherm in je router door en sla elke pagina afzonderlijk op
nadat de laatste pagina is opgeslagen, dan de netstroom rechtstreeks van router af, dus niet rebooten.
na een minuut de stroom op de router.

De router meldt zich bij modem en de router heeft weer een nul-configuratie.

Mocht de verbinding er nog niet zijn, dan je modem 24 uur uit. Hierna gaat modem een nieuw ipadres ophalen, als dat lukt is er gegarandeerd een verbinding.

druifje01
door druifje01 - Aug 5, 2010 om 17:33
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dit gebeurt inderdaad na enkele tijd internetten. Er is dan vaak geen andere optie dan een nieuw ip-adres ophalen. Het gebeurt zo vaak dat er toch structureel iets moet veranderen.

badclusters
door badclusters - Aug 6, 2010 om 13:19
69 Antwoorden / 0 Vragen

Idem hetzelfde probleem gehad eve ngebeld met de klantenservice en meteen een nieuw modem gekregen en er werd verteld made in China dus ze gaan regelamit stuk nu een nieuw model werkt perfect 118Mbit dus dat is netjes opgelost binnen 2 werkdagen