druifje01
door druifje01 Aug 4, 2010 om 20:26
Computers & telefonie

Netwerkuitval

De laatste weken heb ik dagelijks vaak te maken met een netwerkuitval.(Ben bij UPC en heb daar eerder nooit problemen mee gehad). Pas als ik de stroom er 10 seconden afgehaald heb doet een een ander het weer. Wat kan dit zijn?

517 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

genius
door genius - Aug 4, 2010 om 22:02
886 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hallo druifje01,

Een bekend en "hot" item hier bij kassa.
Het komt ook bij andere providers met regelmaat voor. en
Heb je het al gemeld bij klantenservice van UPC?KLIK


Ik denk dat zij jouw vraag beter kunnen beantwoorden.

G.

druifje01
door druifje01 - Aug 4, 2010 om 22:24
1712 Antwoorden / 140 Vragen
0

genius, dat is een halve geruststelling. Toch raar dat het de laatste tijd achter elkaar gebeurt op een dag. Dacht al dat het met een overbelasting van het net samenhing, maar dat kan toch niet?
Bedankt voor de link was er al naar op zoek.

ph
door philip36 - Aug 4, 2010 om 22:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ken internet van UPC niet.
Is dat uitvallen na een bepaalde tijd internetten?
Omdat het na een stroomonderbreking weer goed gaat kan het een warmte-probleem zijn. Meestal zit er ook een reset-knop op. Eens resetten i.p.v. stroom eraf.

check
door check - Aug 4, 2010 om 22:41
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Jammer dat we tegenwoordig denken in seconden.
Je het het over netwerkuitval, kan het modem of router zijn? Ben je draadloos of bekabeld?


Advies voor terugkerende netwerkstoring Bekabeld
koppel je modem los van provider en netstroom, dus uit
koppel netwerkkabel los van modem
koppel je router los en netstroom, dus uit
koppel alle netwerkkabels van de router af
Koppel bij iedere pc de netwerkkabel los
en sluit je pc af

Advies voor terugkerende netwerkstoring draadloos
koppel je modem los van provider en netstroom, dus uit
koppel netwerkkabel los van modem
koppel je router los en netstroom, dus uit
koppel alle netwerkkabels van de router af
of
koppel usbkabel van de router af
eventueel extra accesspoint koppel netwerkkabel los en netstroom, dus uit
en sluit je pc af

hierna minstens 4 uur uit laten

Openbouwen

voorzie modem van stroom
na 5 minuten koppel modem aan provider
intussen alle kabels van de router, pc aankoppelen
na 5 minuten router op stroom
1 pc opstarten
deze pc via http connectie maken met router bijvoorbeeld http://192.168.1.1
loop elk scherm in je router door en sla elke pagina afzonderlijk op
nadat de laatste pagina is opgeslagen, dan de netstroom rechtstreeks van router af, dus niet rebooten.
na een minuut de stroom op de router.

De router meldt zich bij modem en de router heeft weer een nul-configuratie.

Mocht de verbinding er nog niet zijn, dan je modem 24 uur uit. Hierna gaat modem een nieuw ipadres ophalen, als dat lukt is er gegarandeerd een verbinding.

druifje01
door druifje01 - Aug 5, 2010 om 17:33
1712 Antwoorden / 140 Vragen
0

Dit gebeurt inderdaad na enkele tijd internetten. Er is dan vaak geen andere optie dan een nieuw ip-adres ophalen. Het gebeurt zo vaak dat er toch structureel iets moet veranderen.

badclusters
door badclusters - Aug 6, 2010 om 13:19
69 Antwoorden / 0 Vragen
0

Idem hetzelfde probleem gehad eve ngebeld met de klantenservice en meteen een nieuw modem gekregen en er werd verteld made in China dus ze gaan regelamit stuk nu een nieuw model werkt perfect 118Mbit dus dat is netjes opgelost binnen 2 werkdagen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer