Netwerkwisseling van Simpel
Ik heb al vanaf 20-05-2009 een sim only abonnement bij Simpel. Simpel maakte tot december 2010 gebruik van het KPN netwerk. Hier nooit problemen mee gehad. Mijn abonnement tot mei 2011 in een keer betaalt. Vanaf 15 december 2010 zijn ze overgestapt naar het T-Mobile netwerk. Nu heb ik thuis slecht tot helemaal geen bereik. Contact opgenomen met T-Mobile en zij zeggen dat ik inderdaad buiten hun bereikbaarheids gebied lig en dit in de toekomst ook niet verbeterd.
Ik ben nu al vanaf december bezig met Simpel met de vraag of ze mijn mobiel nummer willen vrijgeven zodat ik kan overstappen naar een andere provider. Ik hoef het abonnementsgeld wat ik betaald heb niet terug. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn. Ik heb al verschillende correspondentie met Simpel, telefonisch, mail en via de post, gevoerd waar ik geen reactie op krijg. Wat kan ik nog meer doen
Hallo
En heeft u ook al een nieuwe simkaart ontvangen van Simpel, daar zo lang u deze nog niet heeft, belt u nog gewoon via KPN, daar ik deze provider ook heb, en nu ook nog via KPN bel volgens mijn telefoon.
Ik ben bang dat u moet wachten tot april, en dan mag u maandelijks opzeggen, en ik raad u aan om dit nu al te doen, en wel aangetekend schriftelijk met bewijs van ontvangst.
Daar u anders nog niet weg kan in april, daar er via mail maar vooral aan de telefoon veel beloofd word, maar vaak weinig word na gekomen, en zeker als u nog geen opzeg brief heeft ontvangen.
Succes er mee.
Ik heb de nieuwe simkaart sinds 15-12 in gebruik. En zoals ik al zei op alle manieren geprobeert mijn nummer vrij te krijgen zonder resultaat.
Ik heb zelfs een schrijven van T-Mobile waarin staat dat ik in mijn omgeving slecht bereik heb. Deze heb ik ook verstuurd naar Simpel.
=wolfenjong schreef op maandag 31 jan 2011, 17:41: Hallo
En heeft u ook al een nieuwe simkaart ontvangen van Simpel, daar zo lang u deze nog niet heeft, belt u nog gewoon via KPN, daar ik deze provider ook heb, en nu ook nog via KPN bel volgens mijn telefoon.
Ik ben bang dat u moet wachten tot april, en dan mag u maandelijks opzeggen, en ik raad u aan om dit nu al te doen, en wel aangetekend schriftelijk met bewijs van ontvangst.
Daar u anders nog niet weg kan in april, daar er via mail maar vooral aan de telefoon veel beloofd word, maar vaak weinig word na gekomen, en zeker als u nog geen opzeg brief heeft ontvangen.
Succes er mee.
Hallo
Nogmaals, zeg schriftelijk op per aangetekende brief met bewijs van ontvangst, een andere oplossing is er vaak niet, zolang u contract nog loopt, dat is vaak standaard bij veel telecomaanbieders en houden ze u tot die tijd aan het bekende lijntje.
Nogmaals succes er mee.
Hallo
Als u gisteren Tros radar niet gekeken heeft ,dan nog even de volgende tip, u had op de site van Simpel (en niet bij T mobile ,zo als u gedaan heeft) een voorbeeld brief kunnen downloaden om u zo vroegtijdig af te kunnen komen van u abonnement als u slechte bereik heeft.
Dat staat ook allemaal op de site van Simpel trouwens.
Nogmaals succes er mee.
Hallo,
Dat heb ik 20-01 al gedaan maar ook geen reactie op gehad.
Ik heb gisteren ook gekeken en ik heb gemerkt dat heel veel mensen problemen hebben met Simpel.
Al met al kunnen mensen mij nog steeds niet bereiken.
=wolfenjong schreef op dinsdag 1 feb 2011, 12:11: Hallo
Als u gisteren Tros radar niet gekeken heeft ,dan nog even de volgende tip, u had op de site van Simpel (en niet bij T mobile ,zo als u gedaan heeft) een voorbeeld brief kunnen downloaden om u zo vroegtijdig af te kunnen komen van u abonnement als u slechte bereik heeft.
Dat staat ook allemaal op de site van Simpel trouwens.
Nogmaals succes er mee.
hoi,
ik heb ook simpel al vanaf oktober 2009 het ging altijd goed, maar nu gaat het via t-mobile verschikkelijk heb ook geen bereik, en ik heb alleen maar mobiel is ook leuk dat je een half jaar gratis kan internetten maar als je geen bereik heb dan heb je daar aan ook niet veel. als iemand mij bel gaat die gelijk naar de voicemail. en als ik wil bellen zeg die alleen nood oproepen. lekker dus en simpel reageer bij mij ook nergens op. ik schrok al toen ik dit hoorde dat het overging naar een ander net werk heb al eens t-mobile gehad, maar gauw er uit gegaan 4 jaar terug.
maar we kunnen toch opzeggen, hun zijn toch overgegaan naar ander net werk daar hebben wij niet voorgetekend. wij hebben toch een overeenkomt met simpel via kpn??? of zie ik dat verkeerd.
maria
Dag Willy51
Op de site van trosradar.nl staat op het formulier dat de antwoorden die u geeft een indicatie zullen zijn voor uw mogelijkheid om over te stappen. Daarna staat ook vermeld dat het minimaal twee weken duurt voordat gevolg aan uw overstap- verzoek kan worden gegeven (resp. vier weken bij niet nummerbehoud als ik het goed begreep).
Volgens mij moet u dan nog even wachten, aangezien deze termijn bijna voorbij is.
Veel succes.
Ik heb ditzelfde aan de hand gehad met vodafone ik heb hen aangesproken op wanprestatie en dat had bij hun direct succes, uiteindelijk kunnen zij niet de beloofde prestatie leveren dus moeten zij het contract ontbinden.
=willy51 schreef op maandag 31 jan 2011, 16:50: Ik heb al vanaf 20-05-2009 een sim only abonnement bij Simpel. Simpel maakte tot december 2010 gebruik van het KPN netwerk. Hier nooit problemen mee gehad. Mijn abonnement tot mei 2011 in een keer betaalt. Vanaf 15 december 2010 zijn ze overgestapt naar het T-Mobile netwerk. Nu heb ik thuis slecht tot helemaal geen bereik. Contact opgenomen met T-Mobile en zij zeggen dat ik inderdaad buiten hun bereikbaarheids gebied lig en dit in de toekomst ook niet verbeterd.
Ik ben nu al vanaf december bezig met Simpel met de vraag of ze mijn mobiel nummer willen vrijgeven zodat ik kan overstappen naar een andere provider. Ik hoef het abonnementsgeld wat ik betaald heb niet terug. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn. Ik heb al verschillende correspondentie met Simpel, telefonisch, mail en via de post, gevoerd waar ik geen reactie op krijg. Wat kan ik nog meer doen
Idem bij ons thuis, vanwege de slechte bereikbaarheidheid en andere toestanden overgestapt van T-mobile naar Simpel, nooit geen problemen gehad en nu begint de ellende weer, slecht tot niet bereikbaar, het beloofde gratis internet voor een half jaar wil maar niet lukken en om de haverklap kunnen we niet bellen. h
Heb er mijn neus nu al van vol, blijven klagen via de mail en T-mobile erop blijven wijzen dat we betalen voor een dienst en dat zij deze ook moeten leveren, het kan en mag niet zo zijn dat we betalen voor een dienst en een bedrijf komt zijn afspraken niet na.
Simpel is verplicht om het nummer door te geven als een andere provider hierom vraagt, het maakt niet uit of het contract nu wel of niet is beeindigd.
Je kunt dit nalezen op opta.nl, eventueel daar een klacht indienen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer